Tarragona, zajęcia 2 listopada

Sikorki 

Listopadowe zajęcia zaczęliśmy od przywitania nowych Sikorek. Witamy was w naszym gronie! 
Siedząc w kręgu powtórzyliśmy temat z poprzednich zajęć korzystając z fiszek o owocach i warzywach. Była to doskonała okazja do odśpiewania piosenki ''Ogórek'' z pokazywaniem oraz tradycyjnie już ''Wszyscy są, witam Was''
Tak rozśpiewani przeszliśmy do tematu zajęć, a mianowicie do emocji. Z pomocą podręcznika ''Mój pierwszy elementarz'' omówiliśmy kilka sytuacji przedstawionych na obrazkach. Dzieci wykazały się tu spostrzegawczością oraz znajomością słów. Zgodnie przypasowaliśmy uśmiechnięte i smutne miny bohaterom. Następnie przeszliśmy do zabawy z lusterkiem. Uczniowie mieli za zadanie zrobić minę zdziwioną i smutną. Niektórym dzieciom uśmiech nie schodził z twarzy i trudno im było się smucić. Zabawa w wyrażaniu mimik dostarczyła nam niezwykłego skupienia w klasie. Dzieci nawzajem obserwowały swoich kolegów oraz wyrażały ich postawy. 

Kontynuując pracę o emocjach, w naszym kręgu pojawił się balon z czterema minami (uśmiechnięta, smutna, zaskoczona i zła). Odbijając balona, każde z dzieci miało za zadanie odgadnąć minę jaka mu wypadła. Dzieci świetnie sobie poradziły i zgodnie stwierdziły, że lepiej być uśmiechniętym niż smutnym. 
Na zakończenie naszego tematu każde z uczni musiało narysować swoją złość. Obserwując dzieci, stwierdzam, że większość z nich szybko ją narysowała, aczkolwiek niektóre potrzebowały więcej czasu. Dziecięce złości różniły się rozmiarami, niektóre kolorami, lecz przeważały kolory ciemne. Następnie poprosiłam dzieci, by nazwały swoje złości, wśród nich wystąpiły (kopanie, tupanie, popychanie). Razem postanowiliśmy potupać by wyrzucić naszą złość. Na polecenie nauczyciela dzieci miały oderwać kawałek swojej złości. Niektóre z dzieci wyrzuciły całą kartkę...twierdząc, że nie chcą złości. Stwierdziliśmy, iż złość to nieładne zachowanie, dlatego wyrzuciliśmy ją do kosza. 
Na przygotowanych karteczkach z napisami: proszę o pomoc i spanie, włożyliśmy do plecaka i postanowiliśmy zabrać je na wycieczkę. 
Po pokazowej części zjedliśmy śniadanko, by udać się później na szkolne boisko. Po spożytej energii wróciliśmy do klasy i wspólnie poszliśmy do szkolnej biblioteczki. Odczytaliśmy wiersz ''Kaczka dziwaczka'' oraz Katechizm polskiego dziecka W. Bełzy. Niektóre Sikorki w tym czasie ćwiczyły taniec z Orłami. Odłożywszy książki na miejsce, w klasie czekało na nas jeszcze jedno ćwiczenie - kwiat emocji. Za pomocą którego dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy o jednym uczniu ( ile ma lat, w co lubi grać, co lubi jeść, jakie ma hobby...). 
Na zakończenie naszych zajęć obejrzeliśmy bajkę o Calineczce. Tak uśmiechnięci, z naklejką na dłoni rozeszliśmy się do domów. 

Praca domowa: Z pomocą rodzica uzupełnić kwiat emocji i poczytać Katechizm polskiego dziecka

Dziękuje i do zobaczenia, 
Małgosia 

Orły 
 
Zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania się i przypomnienia nazw miesięcy. W tym celu uczniowie korzystając z układanki musieli uszeregować miesiące zaczynając od stycznia a kończąc na grudniu. Następnie korzystając z karty pracy przyporządkowaliśmy miesiące do poszczególnej pory roku. 
Po małej rozgrzewce przeszliśmy do głównego tematu zajęć, którym było Święto Zmarłych. Każda osoba zapisała do zeszytu datę 1 listopada - Wszystkich Świętych. Następnie przeczytaliśmy książkę pt. „Mała książka o śmierci” Pernilli Stalfelt. Książka porusza temat śmierci, opowiada o tym zjawisku w przystępny sposób, np., że nie tylko umierają ludzie, ale i zwierzęta czy rośliny. Uczniowie poznali nowe słowa takie jak trumna, urna, testament. Dzięki tej książce mogliśmy porozmawiać na bardzo ważny i trudny temat. 
Po tak intensywnej pracy przyszła pora na przerwę śniadaniową. 
Po przerwie razem z Sikorkami wyszliśmy na boisko szkolne, aby trochę odpocząć od pracy umysłowej. 
Po powrocie do klasy Orły wraz z trzema Sikorkami ćwiczyli taniec POLONEZ. Następnie przeczytaliśmy tekst „Narodowe Święto Niepodległości” z naszego podręcznika i wykonaliśmy pytania kontrolne, sprawdzające naszą pamięć. Była to dobra okazja do powtórzenia wiadomości. Każdy uczeń wie, że w 1918 roku zakończyła się I. wojna światowa, a Polska odzyskała Niepodległość. Na koniec zajęć każda osoba wkleiła do swojego zeszytu flagę Polski. Pożegnaliśmy się tradycyjnym słowem DO WIDZENIA. 

Pozdrawiam, 
Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?