Tarragona, zajęcia 16 listopada
Sikorki
Kolejne listopadowe zajęcia zaczęliśmy od przywitania się, sprawdzenia pracy domowej i układania puzzli na różne tematy.
W dalszej kolejności przeszliśmy do tematu dnia. Uprzednio wyświetlone dwa filmiki: Polskie Symbole Narodowe https://youtu.be/DCwEJ9tHt5c oraz Jesteśmy Polką i Polakiem https://youtu.be/plug6OIrxRM utwierdziły nas jeszcze bardziej w przekonaniu o naszej tożsamości.
Praca z mapą Polski bardzo zainteresowała uczni, wskazując miasta, które odwiedzają w Polsce. Wspomnieliśmy również, że mamy rodziców z różnych krajów, dlatego niektórzy z nas mówią kilkoma językami. Wspomnieliśmy, że dzieci w Polsce nie mówią w tylu językach, dlatego też tak ważne jest znać język ojczysty swoich rodziców, by porozumieć się ze swoją rodziną mieszkającą w Polsce.
Po językowych perypetiach pożywiliśmy się małym co nie co, słuchając przy tym różnych dziecięcych piosenek.
Ażeby rozweselić atmosferę w klasie, wspólnie w kręgu poćwiczyliśmy piosenkę Jestem sobie przedszkolaczek z wykorzystaniem instrumentów muzycznych takich jak: dzwoneczki, flet, marakasy. Dzieci wsłuchując się w refren piosenki wystukiwały rytm. Było to ćwiczenie na spostrzegawczość i logiczne myślenie. Świetnie się nam śpiewało i grało.
Korzystając z promyków słońca w ten chłodny dzień wyszliśmy na boisko, by się zrelaksować i zaczerpnąć powietrza.
Po powrocie do klasy z uwagi na zbliżające się wielkimi krokami spotkanie świąteczne wraz z Orłami ćwiczyliśmy Świeć gwiazdeczko nasza świeć Arki Noego oraz kolędy, które zaprezentujemy już w grudniu.
Na zakończenie Orły i niektóre Sikorki zaprezentowały nam polski taniec, Polonez. Brawo!!!
Po jakże patriotycznych, skocznych i śpiewnych zajęciach rozeszliśmy się do domów, ażeby poćwiczyć tam nasze piosenki.
Gratuluję Sikorkom odrobienia pracy domowej o emocjach.
Pozdrawiam,
Małgosia
Zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania się i sprawdzenia zadania domowego. Przy okazji utrwalaliśmy nazywanie miesięcy i pór roku. Następnie przeszliśmy do tematu głównego naszej lekcji.
Mówiliśmy o piramidzie żywieniowej. Każdy uczeń narysował w zeszycie piramidę i zaznaczył w poszczególnych partiach, co należy spożywać, aby zdrowo żyć. I tak zaczęliśmy od fundamentów (wpisując słowo sport), następnie owoce i warzywa, pieczywo, nabiał, aż po sam wierzchołek (tłuszcze). Przy okazji poznaliśmy nowe słowa takie jak nabiał (mleko, ser) oraz pieczywo (chleb, bułki itd.). W ramach podsumowania tematu rozwiązaliśmy krzyżówkę na temat żywności.
Następnie wykonaliśmy ćwiczenia kontrolne z naszego podręcznika. Przeczytaliśmy tekst pt. ”Zdrowe odżywianie”.
Podczas śniadania dzieci zapoznały się ze swoimi rolami na przedstawienie Jasełkowe. Uczyliśmy się również kolędy Przybieżeli do Betlejem pasterze wraz z pokazywaniem odpowiednich gestów.
Po tak intensywnej pracy wraz z Sikorkami wyszliśmy na boisko szkolne, aby trochę odpocząć i się zrelaksować.
Po powrocie do klasy wspólnie z młodszą grupą przećwiczyliśmy śpiewanie utworu Świeć gwiazdeczko mała świeć oraz kolędy Przybieżeli do Betlejem pasterze.
Następnie Orły wraz z kilkoma Sikorkami zaprezentowały taniec Polonez. Jeszcze nie opanowaliśmy go do perfekcji, ale mamy trochę czasu i w przyszłości zaprezentujemy naszą ciężką pracę szerszej publiczności.
Do domów rozchodziliśmy się życząc sobie miłego weekendu.
Zadanie domowe: Uczniowie otrzymali kartę pracy „Co dziś jest na obiad?”, Proszę o uzupełnienie jej i wklejenie do zeszytu.
Także proszę o przećwiczenie z dziećmi w domu śpiewania utworu Arki Noego Świeć gwiazdeczko mała świeć oraz kolędy Przybieżeli do Betlejem pasterze i Dzisiaj w Betlejem.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz