Tarragona, zajęcia 28 września

Sikorki 

Pierwsze zajęcia w tym roku szkolnym w Szkole Polskiej w Tarragonie zaczęliśmy witając się w większym gronie. Zajęcia miały charakter integracyjny. Aby lepiej się poznać każde dziecko otrzymało z magicznego pudełka medal ze swoim imieniem. Aczkolwiek medale kryły specjalne zadania, które razem odkrywaliśmy. Pod imieniem zauważyliśmy kolory (różowy, pomarańczowy, niebieski i zielony) a na odwróconym medalu numer (wiek dziecka). W dalszej części na przygotowanych wcześniej kartkach przedstawiających figury geometryczne w wyżej wymienionych kolorach dzieci podzieliliśmy na 4 grupy. Przy okazji powtórzyliśmy wymowę: koło, trójkąt, kwadrat i prostokąt. Ponownie złączywszy wszystkich w kręgu odśpiewaliśmy piosenkę Wszyscy są,witam Was...Głowa,ramiona,kolana,pięty z pokazywaniem. 
Na zakończenie ćwiczenia, zabawa z piłką, wymawiając swoje i kolegów imiona wszyscy wypowiadaliśmy się już bardziej odważniej. 
Czas na małe co nieco umiliły nam piosenki dziecięce w tle. Po skończonym śniadanku wyszliśmy wraz z Orłami na szkolne boisko kontynuując integrację. Graliśmy w grę Krowa, piłkę, skakanki, bawiliśmy się w piaskownicy, itd. Troszkę wyczerpani wróciliśmy do klasy. Umywszy ręce zabraliśmy się do części plastycznej. Po wakacyjnej przerwie każde dziecko miało namalować wspomnienia z tychże dni. Okazało się, że prawie wszyscy spędzili je w Polsce. Kolorowe prace omówiliśmy i zgodnie trzeba przyznać, iż dzieciom podobało się w Polsce, jako że ich uśmiech i wspomnienia były doskonałym odbiciem emocji na ich twarzach. 
Na zakończenie zajęć obejrzeliśmy wspólnie bajkę o Brzydkim kaczątku oraz o Trzech świnkach
Z naklejką na dłoni rozeszliśmy się do domów mówiąc Do widzenia. 

Pozdrawiamy i dziękujemy, 
Małgosia i Michalina. 

Orły 

Pierwsze zajęcia edukacyjne w nowym roku szkolnym rozpoczęliśmy od pogadanki na temat minionych wakacji. Dzieci opowiadały gdzie były, co robiły podczas lata. Niektóre osoby odwiedziły rodzinę w Polsce, inne wyjechały z rodzicami na Majorkę, do Tajlandii. Uczniowie zapamiętali kilka polskich nazw miast, które odwiedzili. Były to Wrocław, Kraków, Toruń. 


Następnie przypomnieliśmy sobie polski alfabet, który zapisaliśmy w zeszytach. Pamiętaliśmy o takich literach jak: ą, ę, ć, ó, ł, ń, ś, ź, dź, sz, cz, ż, dż. 
Po części łatwiejszej przeszliśmy do trudniejszych zadań. Początkowo uczniowie wykonali zadanie ze słuchu, które polegało na zapisaniu usłyszanych godzin. Przy tym ćwiczeniu skorzystaliśmy z nagrania CD. Uczyliśmy się odczytywać godziny na zegarze wskazówkowym. Uczniowie zapoznali się z zegarem wskazówkowym oraz takimi słówkami jak: po, za, wpół do, kwadrans. Po kilku ćwiczeniach nauczyliśmy się odczytywać pełne godziny oraz wiemy już, która jest godzina, jeśli np. mówimy, że jest wpół do drugiej. Również uczniowie nauczyli się wskazywać na zegarku takie godziny jak 22:00, 19:00, 16:00 itd. 
Po tak wyczerpującej pracy przyszła pora na przerwę śniadaniową. Po przerwie razem z Sikorkami wyszliśmy na boisko szkolne. Początkowo uczniowie integrowali się z młodszą grupą podczas zabawy w piaskownicy, zabawę w chowanego, grę w piłkę. Następnie pani Michalina pokazała nam zabawę w krowę. Była to doskonała okazja do powtórki nazw kolorów. 
Po tak wyczerpującej zabawie wróciliśmy do klasy. W ramach zajęć plastyczno-technicznych uczniowie wykonali własne zegary wskazówkowe (używając papier tzw. goma eva, korki od wina, pinezki). 
Ostatnie nasze zadanie polegało na stworzeniu tabelki i nauki nazw krajów i narodowości: 

KRAJ                            CHŁOPIEC                                DZIEWCZYNKA

POLSKA                       POLAK                                      POLKA
HISZPANIA                 HISZPAN                                   HISZPANKA
FRANCJA                     FRANCUZ                                 FRANCUZKA
ANGLIA                       ANGLIK                                    ANGIELKA
NIEMCY                      NIEMIEC                                   NIEMKA
CHINY                         CHIŃCZYK                                CHINKA
BRAZYLIA                   BRAZYLIJCZYK                         BRAZYLIJKA

Niektóre narodowości sprawiły uczniom sporo trudności. Przy tym ćwiczeniu dzieci wykazały się niezwykłą wyobraźnią, tworząc nowe słowa. 
Do domów rozchodziliśmy się w dobrych nastrojach, życząc sobie miłego weekendu. 

ZADANIE DOMOWE: Uczniowie mają dopisać trzy kraje oraz trzy narodowości inne niż zapisaliśmy na zajęciach. 
Proszę pamiętać, aby dzieci przyniosły na zajęcia zeszyty oraz kubki. 

Pozdrawiam,
Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?