Barcelona, zajęcia 5 października
Ostatnie zajęcia w grupie Poziomek zdominował temat jesieni i kolorowych liści spadających z drzew. Na początku spotkania zaśpiewaliśmy naszą ulubioną (jak do tej pory) piosenkę pt. "Kolorowe kredki", przywitaliśmy się używając i powtarzając nazwy kolorów. Następnie opowiedzieliśmy sobie, jakie kolory mogą mieć jesienne liście i jak to się dzieje, że spadają z drzew. Po wyjaśnieniu tak ważnej kwestii przystąpiliśmy do wykonania niełatwego zadania którego celem było wyklejanie różnokolorową masą solną kartonowych szablonów liści. Zajęcia te przygotowała i poprowadziła pani Grażynka goszcząca właśnie w Barcelonie. Pani Grażyna jest pedagogiem plastykiem, na co dzień prowadzi zajęcia z dziećmi i dorosłymi oraz wykonuje scenografie teatralne. Poziomki ochoczo wykonały zaproponowaną pracę plastyczną. Wynikiem zapału dzieci były piękne kolorowe liście jesienne.
Po skończeniu prac przyszedł czas na śniadanie i swobodną zabawę na podwórku szkolnym. Po rekreacji na świeżym powietrzu kontynuowaliśmy jesienny temat.
Podczas zabawy ortofonicznej próbowaliśmy odróżnić odgłos szeleszczących jesiennych liści od szelestu torebki foliowej i gazety. Pozostając w tematyce kolorów bawiliśmy się siedząc w kole na swoich różnokolorowych krzesełkach. Okazało się, że wg dzieci istnieją takie kolory jak m.in kolor ciałowy.
Na zakończenie zajęć wykonaliśmy jeszcze jedną pracę plastyczną wykorzystując do niej "prawdziwe" jesienne liście.
Pożegnaliśmy się jesienną piosenką, która będzie nam towarzyszyła na kolejnych zajęciach.
Pozdrawiamy cieplutko,
Maria Kołomyjec i Joanna Klaus oraz Wiktoria
Jagódki
Ostatnie zajęcia pomimo pochmurnej aury za oknem były bardzo wesołe, kolorowe i odbywały się w towarzystwie muzyki. Sobotnie zajęcia zaczęliśmy od przywitania się z wszystkimi dziećmi śpiewając piosenkę “Wszyscy są, Witam Was”. Następnie przypomnieliśmy sobie co robiliśmy na poprzednich zajęciach. Wspominając polskie góry i zwierzęta, które możemy tam spotkać przeszliśmy do głównego tematu sobotnich zajęć. Zaczęliśmy rozmawiać o domowych zwierzątkach, a także o tych które możemy spotkać w Polsce, a które w Hiszpanii. Rozmawialiśmy o tym jakie mają zwyczaje, gdzie mieszkają i co jedzą. Dzieci opowiadały jakie mają zwierzęta w domu i jak się nazywają. Następnie podzieleni na grupy, dzieci otrzymały szablony -kotka, pieska, królika i rybki. Ich zadaniem było dorysowanie brakujących elementów i wskazanie, czym się odżywiają.
Niesamowitą radość i wiele śmiechu sprawiło dzieciom słuchanie odgłosów zwierząt i odgadywanie do kogo należą. Słuchaliśmy odgłosów zwierząt domowych, dzikich i egzotycznych, aby potem móc dopasować ich miejsce występowania.
Po śniadanku wyszliśmy na patio, gdzie wszystkie dzieci z dużym entuzjazmem uczestniczyły w zabawach z wykorzystaniem kolorowej chusty animacyjnej, a także w gry w klasy. Po tej przerwie wróciliśmy do klasy kontynuując temat zwierzątek domowych.
Następne zajęliśmy się pracą plastyczną, która polegała na ułożeniu obrazka pieska z kolorowych puzzli w kształcie koła. Dzieci bardzo chętnie wykonywały to zadanie samodzielnie przyklejając poszczególne elementy, a następnie nadając imię swojemu zwierzakowi. Wykonując to zadanie towarzyszyły nam piosenki takie jak “Puszek Okruszek”, “Pieski małe dwa”. Po skończeniu dzieł dzieci chętnie pokazywały swoje obrazki koleżankom i kolegom,a następnie posprzątaliśmy stanowiska pracy.
Na pożegnanie słuchaliśmy piosenki “Stary Niedźwiedź mocno śpi”. Dzieci chętnie zmieniały się rolami, chodziły cicho na paluszkach, aby nie zbudzić śpiącego niedźwiedzia i z uśmiechem uczestniczyły w zabawie.
Do zobaczenia następnym razem!
Paulina, Emanuela, babcia Sabina
Malinki
To już nasze trzecie zajęcia! Rozpoczęliśmy je od przywitania się, sprawdzenia listy obecności oraz szybkiego przypomnienia swoich imion. Powitaliśmy także w naszym gronie dwie nowe „Malinki”.
Następnie, każde dziecko po kolei losowało jedną z 6 kopert, w której były ukryte obrazki odnoszące się do poszczególnych kategorii: owoców, warzyw, kolorów, sportów, itp. Ćwiczenie motywowało do wypowiedzi na dany temat, określenia swoich indywidualnych preferencji i lepszego poznania siebie nawzajem.
Potem zapoznawaliśmy się z wszystkimi samogłoskami występującymi w języku polskim, na których najpierw wykonaliśmy ćwiczenia fonacyjne a następnie zapisaliśmy je na kartkach. Tym razem poznaliśmy także litery L,M i T.
Aby utrwalić poznane znaki graficzne pobawiliśmy się w zabawę ruchową „jesienna pogoda” – dzieci podczas przerwy w muzyce miały zatrzymać się przy parasolce z określoną literą.
Kolejnym etapem było ćwiczenie czytania poznanych liter metodą sylabową.
Po śniadaniu rozpoczęliśmy następną cześć zajęć dotyczącą pór roku, tego co się nam z nimi kojarzy oraz które ilustracje pasują do wyznaczonej pory roku. Zastanawialiśmy się także czym różni się pogoda w Polsce i Hiszpanii podczas określonych pór. Następnie uczyliśmy się nazw miesięcy występujących po sobie i poznawaliśmy kto, w którym miesiącu się urodził. Dowiedzieliśmy się także, w których miesiącach urodziły się pewne mamy, tatusiowie, dziadkowie, ciocie, bracia itd.
Po kolejnej dawce wiedzy przyszedł czas na patio i zabawy na świeżym powietrzu. Gdy wróciliśmy do sali czekała na nas jeszcze jedna zabawa związana z uważnym słuchaniem i zapamiętywaniem treści. Malinki miały za zadanie wysłuchać piosenki, a następnie spróbować w odpowiedni sposób ułożyć ilustracje, tak aby były zgodne z jej treścią. Dzieci wspólnymi siłami ułożyły historię, w której pojawił się tylko jeden mały błąd. Świetnie sobie poradziliście!
Do zobaczenia już niedługo,
Karolina i Ola
Jarzębina
Ostatnie zajęcia w grupie Jarzębina były bardzo intensywne.
Po przywitaniu się, sprawdzeniu listy obecności oraz pracy domowej przeszliśmy do tematu naszej lekcji: "Nie ocenia się książki po okładce". Zastanawialiśmy się czy wygląd zewnętrzny jest ważny i czy zwracamy na niego uwagę. Dyskutowaliśmy też o tym czy pierwsze wrażenie może być mylące. Rozmawialiśmy o tym co to jest etykieta, szukaliśmy ich na różnych przedmiotach oraz zastanawialiśmy się czy etykietę można przypiąć człowiekowi. Doszliśmy do wniosku, że każdy z nas ma inny gust i kryteria ale przed wydaniem opinii warto pozyskać więcej informacji oraz że wygląd nie powinien decydować o naszych opiniach.
Następnie kontynuując temat wyglądu pobawiliśmy się w grę: Zgadnij kto to?
Zadaniem uczniów było opisanie jednej osoby z klasy a pozostali próbowali zgadnąć o kim mowa. Przy tej okazji powtórzyliśmy sobie słownictwo związane z wyglądem zewnętrznym.
Po śniadaniu przyjrzeliśmy się mapie Polski. Określiliśmy kierunki i próbowaliśmy usytuować niektóre miasta określając czy leżą na północy, południu, wschodzie czy zachodzie. Poznaliśmy też naszych sąsiadów.
Zwróciliśmy uwagę, że nazwy miast i państw piszemy z dużej litery. Poznaliśmy też inne zasady pisowni wielką literą oraz wykonaliśmy kilka ćwiczeń aby tę wiedzę utrwalić.
W kolejnej części zajęć poznaliśmy postać Janusza Korczaka oraz posłuchaliśmy fragmentu jego książki pt "Król Maciuś Pierwszy", do której przeczytania zachęcam wszystkich uczniów.
Na zakończenie zajęć rozmawialiśmy o "marszu dla Ziemi", który miał miejsce pod koniec września, o tym dlaczego ludzie protestowali i jakie są ich żądania.
Praca domowa :
Opisać przyjaciela lub kogoś z rodziny.
Ćwiczenie nr 2 z kserówek.
Pozdrawiam,
Anna Lintner
Komentarze
Prześlij komentarz