Castelldefels, zajęcia 19 października

Klub Malucha 

Kolejne nasze sobotnie przedpołudnie minęło nam wesoło i pracowicie. Przywitani słowami piosenki "Witam Was", opowiadaliśmy co dzieję się w październiku w naszym lesie, przyglądając się szczegółom ilustracji. Potem dzieci dotykały skarby jesieni w naczyniu przykrytym chustą i niestety żadne z dzieci nie odgadło co tam się kryje. Były to kasztany, piękne jesienne owoce kasztanowca. Pomogły nam stworzyć nazwane przeróżnie figurki, które dzieci "ożywiły" przyklejając oczka, czy rysując twarz.

Zmęczone pracą, zjadły swoje śniadanka, aby następnie bawić się i pracować dalej. W zabawie "jesteśmy drzewami i tworzymy las", udawały szelest liści, liście mokre, liście suche, padający na liście deszcz. Jesień w lesie to czas przygotowywania przez mieszkańców zapasów, my też spróbowaliśmy stworzyć kolorowy słoik ciastolinowych owoców leśnych i grzybów. Bardzo się dzieciom podobały przygotowane na zimę słoiczki. 
Tak byliśmy zapracowani, że trudno było nam przejść to poważniejszego tematu. "Trzeci weekend października - to dzień polskiego języka" - taką rymowanką i kilkoma innymi wspomnieliśmy o święcie naszego języka obchodzonego już 5 raz we wszystkich szkołach i ośrodkach polonijnych. Wykonaliśmy wachlarz haseł, a nasze wyjątkowe - dwujęzyczne dzieci otrzymały DYPLOMY i gratulacje. 

Życząc wszystkim udanych jesiennych dni, pozdrawiam, 
Joanna i Dominika

Żabki 

Nasze sobotnie spotkanie zaczęliśmy od powitania w kole. Obudziliśmy piosenką Jeża Toma, który przywitał i uściskał każdego uczestniczka. Przypomnieliśmy sobie imiona wszystkich. Na rozgrzewkę zatańczyliśmy Boggie Boggie, Kółko graniaste oraz Głowa ramiona. Usiedliśmy w kręgu i przeczytaliśmy bajkę o samochodach. Dzieci poprawnie odpowiadały na pytania do czytanki, opisywały obrazki i wypowiadały się na temat w nawiązaniu do własnych doświadczeń. Następnie wzięliśmy udział w zabawach ruchowych ( Figurki, Rób tak jak ja, Stary Niedźwiedź), oraz zabawach orientacyjno- porządkowych. 
Zjedliśmy śniadanie i przeczytaliśmy drugą bajkę o przygodach Oliwiera i jego pieska Patcha. Odnajdywaliśmy i opisywaliśmy elementy z pięknych ilustracji, rozmawialiśmy też o uczuciach i emocjach postaci. 
Podczas aktywności plastycznej pracowaliśmy nad papierowymi jesiennymi jeżami. 
W ostatniej części spotkania bawiliśmy się w Liska i różne zabawy muzyczne. Pożegnaliśmy się z Panem Tomem i w wesołych nastrojach udaliśmy się do domów z naszymi jeżami. 

Pozdrawiam, 
Monika 

Bociany 

19 października razem z Bocianami obchodziliśmy V Polonijny Dzień Dwujęzyczności! Po udanym meczu piłki nożnej, powtórnie w podobnych drużynach Bociany zachwyciły się hasłami o dwujęzyczności, wymyślonymi przez dzieci oraz ich rodziców w innych szkołach i ośrodkach polonijnych na całym świecie. Wszyscy chcieli kolekcjonować jak najwięcej haseł dlatego powstały kolorowe flagi, na których odwrocie Bociany obiecały wykonać tematyczne ilustracje! Ale to nie wszystko, ponieważ głównym tematem zajęć była Rodzina, której piękną definicję stworzyliśmy na tablicy a następnie każdy wykonał swój spersonalizowany kolorowy plakat. 
To nie wszystko, bo z pomocą przyszedł cały ród dynastii Piastów i poszczególni królowie Polski, dzięki którym dzieci zrozumiały logikę drzewa genealogicznego. Wszyscy obecni nie tylko dokładnie pamiętali imiona i pokrewieństwo najbliższych członków swojej rodziny, ale jak się okazuje, również historię pierwszego władcy Polski - Mieszka I oraz pierwszego króla Polski - Bolesława Chrobrego. Cieszę się, że wasza wiedza historyczna jest ponadczasowa ;) Gratulacje dla wszystkich bystrych Bocianów! 
Wszystkie nasze obecne polskojęzyczne dzieci otrzymały dyplom za uczestnictwo w aktywnościach V Polonijnego Dnia Dwujęzyczności ! Pielęgnujcie proszę każdy z języków jakim potraficie się porozumiewać! Bo jak wiecie 'dwujęzyczność skarbem jest [...] ' i warto pamiętać, że 'Rodzic w darze język dał, zadbaj o ten cenny dar !' 
Do zobaczenia wkrótce Wielojęzyczni :) 

Pozdrawiamy,
Maria i Aleksandra

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?