Tarragona, zajęcia 2 marca
Pierwsze marcowe zajęcia zaczęliśmy od przywitania się i od pisania po śladzie z kart pracy Tropiciela.
Punktem kulminacyjnym było przedstawienie dzieciom najwybitniejszego polskiego malarza Jana Matejki. Zebrani w kręgu wspólnie obejrzeliśmy obraz ''Portret dzieci artysty'' z 1879 roku oraz obraz ''Stańczyk''. Opowiadając dzieciom o tym niezwykłym artyście w stroju malarza dzieci nazywały poszczególne rzeczy potrzebne do malowania. Uczniowie już wiedzą, iż te słynne obrazy znajdują się w Muzeum Narodowym w Warszawie.
Następnie zamieniliśmy role, i dzieci musiały namalować swój portret. Powstały przepiękne własnoręczne portrety.

Po powrocie wraz z Orłami obejrzeliśmy filmik o porach roku. Zrelaksowani i z polskimi piernikami śpiewaliśmy znane nam już piosenki ''Miała baba koguta'', ''Ogórek'', czy '' Jestem sobie przedszkolaczek'' itd.
Na zakończenie z kolorowej plasteliny na podkładce z gazety dzieci stworzyły swoje fantazyjne pejzaże. Uśmiechnięte naklejki były podziękowaniem jak i zaproszeniem do następnych zajęć już za tydzień.
Dziękuje i pozdrawiam,
Małgosia
Orły

Następnie przeszliśmy do wykonania wielkanocnych zajęcy, które pięknie udekorują nasze spotkanie świąteczne w kwietniu. Korzystając z kolorowego papieru oraz nożyczek powstały piękne wielkanocne pudełka w kształcie zajączków.
Po tak wyczerpującej pracy przyszła pora na przerwę śniadaniową.
Podczas przerwy rozmawialiśmy o poprzednich zajęciach, uczniowie opowiadali, co robili z panią Julią, a ja opowiadałam o szkole polskiej w Bristolu, którą miałam okazje poznać i zwiedzić.
Po skosztowaniu angielskich czekoladek razem z Sikorkami wyszliśmy na boisko szkolne. Był to czas swobodnej zabawy, który pogłębił integracje grupy.
Po powrocie do klasy przypomnieliśmy sobie odmianę czasowników w czasie teraźniejszym i przeszłym, a następnie przeszliśmy do odmiany czasownika „pisać”
w czasie przyszłym. Okazało się, że czas przyszły nie przysporzył większych kłopotów naszym Orłom.
Kolejnym punktem naszych zajęć była nauka tańca „Krakowiak”. Dzieci z wielkim entuzjazmem przystąpiły do tańca.
Po zajęciach ruchowych każda osoba przeczytała otrzymany wierszyk, który musi nauczyć się na pamięć.
Na zakończenie zajęć przeszliśmy do młodszej grupy i wspólnie obejrzeliśmy bajkę z serii Mali Einsteini „O tak! O tak! Już wiosna”.
UWAGA: proszę o przyniesienie na następne zajęcia skarpety.
Uczniowie otrzymali krótkie wierszyki do nauki na pamięć.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz