Tarragona, zajęcia 2 marca

Sikorki

Pierwsze marcowe zajęcia zaczęliśmy od przywitania się i od pisania po śladzie z kart pracy Tropiciela. 

Punktem kulminacyjnym było przedstawienie dzieciom najwybitniejszego polskiego malarza Jana Matejki. Zebrani w kręgu wspólnie obejrzeliśmy obraz ''Portret dzieci artysty'' z 1879 roku oraz obraz ''Stańczyk''. Opowiadając dzieciom o tym niezwykłym artyście w stroju malarza dzieci nazywały poszczególne rzeczy potrzebne do malowania. Uczniowie już wiedzą, iż te słynne obrazy znajdują się w Muzeum Narodowym w Warszawie. Następnie zamieniliśmy role, i dzieci musiały namalować swój portret. Powstały przepiękne własnoręczne portrety. 
W dalszej kolejności resztę farb wykorzystaliśmy na doświadczenie z kolorami. Mieszając barwy powstały nam nowe kolory. Z ciekawością dzieci przyglądały się jaki będzie rezultat końcowy. Pogoda pozwoliła nam na wyjście na boisko i nabrania sił. 
Po powrocie wraz z Orłami obejrzeliśmy filmik o porach roku. Zrelaksowani i z polskimi piernikami śpiewaliśmy znane nam już piosenki ''Miała baba koguta'', ''Ogórek'', czy '' Jestem sobie przedszkolaczek'' itd. 
Na zakończenie z kolorowej plasteliny na podkładce z gazety dzieci stworzyły swoje fantazyjne pejzaże. Uśmiechnięte naklejki były podziękowaniem jak i zaproszeniem do następnych zajęć już za tydzień. 

Dziękuje i pozdrawiam, 
Małgosia

Orły

Marcowe zajęcia rozpoczęliśmy od powtórzenia nazw pór roku oraz pogadanki na temat wiosny. Poznaliśmy cechy charakterystyczne nowej pory roku (kwitną kwiatki, na drzewach pojawiają się zielone liście, pąki, przylatują bociany, itd.). Przy okazji uczniowie przypomnieli sobie piosenkę „Gdy strumyk płynie z wolna”. W ramach powtórzenia uczniowie zapisali do swych zeszytów nazwy kwiatów wiosennych (przebiśniegi, krokusy, żonkile). 
Następnie przeszliśmy do wykonania wielkanocnych zajęcy, które pięknie udekorują nasze spotkanie świąteczne w kwietniu. Korzystając z kolorowego papieru oraz nożyczek powstały piękne wielkanocne pudełka w kształcie zajączków. Po tak wyczerpującej pracy przyszła pora na przerwę śniadaniową. 
Podczas przerwy rozmawialiśmy o poprzednich zajęciach, uczniowie opowiadali, co robili z panią Julią, a ja opowiadałam o szkole polskiej w Bristolu, którą miałam okazje poznać i zwiedzić. 
Po skosztowaniu angielskich czekoladek razem z Sikorkami wyszliśmy na boisko szkolne. Był to czas swobodnej zabawy, który pogłębił integracje grupy. 
Po powrocie do klasy przypomnieliśmy sobie odmianę czasowników w czasie teraźniejszym i przeszłym, a następnie przeszliśmy do odmiany czasownika „pisać” w czasie przyszłym. Okazało się, że czas przyszły nie przysporzył większych kłopotów naszym Orłom. 
Kolejnym punktem naszych zajęć była nauka tańca „Krakowiak”. Dzieci z wielkim entuzjazmem przystąpiły do tańca. 
Po zajęciach ruchowych każda osoba przeczytała otrzymany wierszyk, który musi nauczyć się na pamięć. 
Na zakończenie zajęć przeszliśmy do młodszej grupy i wspólnie obejrzeliśmy bajkę z serii Mali Einsteini „O tak! O tak! Już wiosna”. 

UWAGA: proszę o przyniesienie na następne zajęcia skarpety. 
Uczniowie otrzymali krótkie wierszyki do nauki na pamięć. 

Pozdrawiam, 
Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?