Barcelona, zajęcia 23 marca
Poziomki
Tematem naszych ostatnich zajęć był "Pan Tydzień".
Dzieci poznały 7 dni tygodnia a także kolejność poszczególnych dni.
Większość z nich jako ulubiony wskazało sobotę a jako powód podały możliwość spotkania się w Szkole Polskiej :)
Dla utrwalenia nazw poszczególnych dni, które w języku polskim wcale nie są tak proste do wymówienia wykorzystaliśmy 3 piosenki o dniach tygodnia.
Po przerwie na patio, gdzie rozkoszowaliśmy się piękną pogodą i szaloną zabawą piłkami sprawdziliśmy listę obecności głośno wyczytując imiona naszych "Poziomek".
Następnie dzieci miały do wykonania kilka prac ręcznych, w których chodziło o kolorowanie, ale najbardziej przypadła im do gustu wyklejanka polegająca na dopasowaniu pogody do każdego dnia tygodnia.
Razem z Babcią Sabiną i Panią Tatianą byliśmy pod wrażeniem tych "arcydzieł".
Miłą niespodzianką była wizyta gości z Ostrołęki, którzy po krótkim przywitaniu poczęstowali nas "ptasim mleczkiem"...Mniam
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach!
Pozdrawiamy.
Łukasz, Marysia, Babcia Sabina, Tatiana
Jagódki
Zajęcia rozpoczęliśmy od sprawdzenia obecności. Temat zajęć upłynął nam w klimacie wiosennym. Wykonaliśmy pracę plastyczną,, Wiosenne cebulki kwiatów ‘‘. W ruch poszły kleje i nożyczki. Następnie przyszedł czas na opis pogody. Opowiadaliśmy o zmieniających się warunkach atmosferycznych wraz ze zmianą pór roku. Do tego wykonaliśmy parę ćwiczeń związanych z opisem pogody. Jagódki również opisały jak zmienia się las podczas wiosny oraz jakie zmiany zachodzą w przyrodzie.
Później wybraliśmy się na podwórko gdzie zatańczyliśmy Lambadę i potańczyliśmy w rytm muzyki słyszanej zumby.
Przyszedł też czas na chwilę odpoczynku i wspólne drugie śniadanie.
Po zjedzonym posiłku opowiadaliśmy o świętach wielkanocnych, towarzyszącym im tradycją. Jagódki opowiedziały jak u nich w domu obchodzi się Wielkanoc. Wspólnie ustaliliśmy, że prezenty przynosi zając. Dzieci jako nawiązanie do dyskusji wykonały świąteczny koszyczek.
Jako pracę domową Jagódki dostały do wykonania bociana.
Agnieszka i Joasia
Malinki
Ostatnie zajęcia w grupie Malinek były bardzo wiosenne. Rozpoczęliśmy od prac nad ozdobami wielkanocnymi. Odwiedziła nas pani Marysia, która pokazała wiele ciekawych pomysłów na świąteczne ozdoby.
Następnie powtórzyliśmy poznane ostatnio literki i zobaczyliśmy też nowe: Ź I Zi (źrebak, koźlątko, ziarno, gałąź, bazie) oraz Ż i Rz (żaba, wąż, żyrafa, rzeka, morze, kalendarz).
Wspólnie wysłuchaliśmy wiersza S. Kraszewskiego "Idzie wiosna", w którym to wyszukaliśmy nazwy wiosennych kwiatów. Następnie rozmawialiśmy o tym co oznacza, że rośliny znajdują się pod ochroną: nie wolno ich zrywać, deptać. Obejrzeliśmy krótką prezentację o wiosennych kwiatach oraz o ptakach, które na wiosnę wracają do Polski. Następnie mogliśmy wczuć się w rolę małego wiosennego kwiatka i przy muzyce Vivaldiego odegraliśmy krótka pantomimę w której to byliśmy najpierw nasionami leżącym w zmarzniętej ziemi a ostatecznie staliśmy się pięknymi kwiatami kołysanymi przez wiatr.
Na zakończenie zajęć wykonaliśmy prace plastyczne związane z wiosennym kwiatami.
Do zobaczenia na spotkaniu wielkanocnym,
Pozdrawiamy,
Ania i Kasia
Jarzębina
Nasze ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy akcentem muzycznym, "Wiosną" ("Primavera") z "Czterech pór roku" Antonio Vivaldiego, bo właśnie ta nowo rozpoczęta pora roku była naszym głównym tematem dnia. Allegro do utworu wprowadziło nas w miły nastrój i w luźnej formie zaczęliśmy pogawędkę o wiośnie. Ćwicząc słownictwo, mówiliśmy o tym, co dla wiosny charakterystyczne, jak zmienia się pogoda, jak przyroda budzi się do życia, jak reagujemy na słońce i dłuższe, cieplejsze dni, na które czekamy zimą, choć tak naprawdę w Barcelonie nie mamy takiej prawdziwe srogiej zimy, jak w Polsce. Podsumowała tę część nieśmiertelna piosenka Skaldów, "Wiosna", która towarzyszy nam już od paru pokoleń.
Poznaliśmy znaczenie nazw wiosennych miesięcy, zagraliśmy w zagadki o tematyce wiosennej, a na koniec dzieci wysłuchały wiersza Jana Brzechwy pt. "Przyjście wiosny". Za zadanie Jarzębinki miały zanotować, jakie ptaki i zwierzęta pojawiają się w wierszu, i jakimi środkami lokomocji miała rzekomo nadejść wiosna, która, ku zaskoczeniu wszystkich, po prostu przyszła pieszo.
Po śniadaniu, gościliśmy w naszej klasie uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Orła Białego w Ostrołęce.
Naszym kolejnym tematem były wiosenne święta, czyli Wielkanoc. Za pomocą materiałów audiowizualnych, przypomnieliśmy sobie nasze wielkanocne symbole i tradycje. Nasi goście również podzielili się z nami informacją na temat kurpiowskiej tradycji robienia wysokich palm oraz pięknych kurpiowskich wycinanek, które obejrzeliśmy dzięki zdjęciom. Były też zagadki wielkanocne, po czym nasze dwie koleżanki, Zosia i Maja, odczytały nam sympatyczny wierszyk na Wielkanoc, który same napisały. A na koniec zagraliśmy w grę "memory" o polskich symbolach wielkanocnych. Zwycięzcy, wszyscy grający i goście otrzymali w nagrodę czekoladowe jajka i zajączki.
Kiedy już odpoczęliśmy na patio, w części ortograficznej przypomnieliśmy sobie pisownię H i CH, rozwiązując dwie krzyżówki ortograficzne. I w wiosennych nastrojach pożegnaliśmy się do następnych zajęć.
Zapraszam na Spotkanie Wielkanocne 6 kwietnia.
Pozdrawiam,
Gosia
Komentarze
Prześlij komentarz