Barcelona, zajęcia 23 marca

Poziomki 

Tematem naszych ostatnich zajęć był "Pan Tydzień". Dzieci poznały 7 dni tygodnia a także kolejność poszczególnych dni. Większość z nich jako ulubiony wskazało sobotę a jako powód podały możliwość spotkania się w Szkole Polskiej :) Dla utrwalenia nazw poszczególnych dni, które w języku polskim wcale nie są tak proste do wymówienia wykorzystaliśmy 3 piosenki o dniach tygodnia. 
Po przerwie na patio, gdzie rozkoszowaliśmy się piękną pogodą i szaloną zabawą piłkami sprawdziliśmy listę obecności głośno wyczytując imiona naszych "Poziomek". Następnie dzieci miały do wykonania kilka prac ręcznych, w których chodziło o kolorowanie, ale najbardziej przypadła im do gustu wyklejanka polegająca na dopasowaniu pogody do każdego dnia tygodnia. Razem z Babcią Sabiną i Panią Tatianą byliśmy pod wrażeniem tych "arcydzieł". 
Miłą niespodzianką była wizyta gości z Ostrołęki, którzy po krótkim przywitaniu poczęstowali nas "ptasim mleczkiem"...Mniam 

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach! 
Pozdrawiamy.
Łukasz, Marysia, Babcia Sabina, Tatiana 

Jagódki

Zajęcia rozpoczęliśmy od sprawdzenia obecności. Temat zajęć upłynął nam w klimacie wiosennym. Wykonaliśmy pracę plastyczną,, Wiosenne cebulki kwiatów ‘‘. W ruch poszły kleje i nożyczki. Następnie przyszedł czas na opis pogody. Opowiadaliśmy o zmieniających się warunkach atmosferycznych wraz ze zmianą pór roku. Do tego wykonaliśmy parę ćwiczeń związanych z opisem pogody. Jagódki również opisały jak zmienia się las podczas wiosny oraz jakie zmiany zachodzą w przyrodzie. 
Później wybraliśmy się na podwórko gdzie zatańczyliśmy Lambadę i potańczyliśmy w rytm muzyki słyszanej zumby. 
Przyszedł też czas na chwilę odpoczynku i wspólne drugie śniadanie. 
Po zjedzonym posiłku opowiadaliśmy o świętach wielkanocnych, towarzyszącym im tradycją. Jagódki opowiedziały jak u nich w domu obchodzi się Wielkanoc. Wspólnie ustaliliśmy, że prezenty przynosi zając. Dzieci jako nawiązanie do dyskusji wykonały świąteczny koszyczek.

Jako pracę domową Jagódki dostały do wykonania bociana.

Agnieszka i Joasia 
 
Malinki 

Ostatnie zajęcia w grupie Malinek były bardzo wiosenne. Rozpoczęliśmy od prac nad ozdobami wielkanocnymi. Odwiedziła nas pani Marysia, która pokazała wiele ciekawych pomysłów na świąteczne ozdoby. 
Następnie powtórzyliśmy poznane ostatnio literki i zobaczyliśmy też nowe: Ź I Zi (źrebak, koźlątko, ziarno, gałąź, bazie) oraz Ż i Rz (żaba, wąż, żyrafa, rzeka, morze, kalendarz). 
Wspólnie wysłuchaliśmy wiersza S. Kraszewskiego "Idzie wiosna", w którym to wyszukaliśmy nazwy wiosennych kwiatów. Następnie rozmawialiśmy o tym co oznacza, że rośliny znajdują się pod ochroną: nie wolno ich zrywać, deptać. Obejrzeliśmy krótką prezentację o wiosennych kwiatach oraz o ptakach, które na wiosnę wracają do Polski. Następnie mogliśmy wczuć się w rolę małego wiosennego kwiatka i przy muzyce Vivaldiego odegraliśmy krótka pantomimę w której to byliśmy najpierw nasionami leżącym w zmarzniętej ziemi a ostatecznie staliśmy się pięknymi kwiatami kołysanymi przez wiatr. 
Na zakończenie zajęć wykonaliśmy prace plastyczne związane z wiosennym kwiatami. 

Do zobaczenia na spotkaniu wielkanocnym, 
Pozdrawiamy,
Ania i Kasia 

Jarzębina 

Nasze ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy akcentem muzycznym, "Wiosną" ("Primavera") z "Czterech pór roku" Antonio Vivaldiego, bo właśnie ta nowo rozpoczęta pora roku była naszym głównym tematem dnia. Allegro do utworu wprowadziło nas w miły nastrój i w luźnej formie zaczęliśmy pogawędkę o wiośnie. Ćwicząc słownictwo, mówiliśmy o tym, co dla wiosny charakterystyczne, jak zmienia się pogoda, jak przyroda budzi się do życia, jak reagujemy na słońce i dłuższe, cieplejsze dni, na które czekamy zimą, choć tak naprawdę w Barcelonie nie mamy takiej prawdziwe srogiej zimy, jak w Polsce. Podsumowała tę część nieśmiertelna piosenka Skaldów, "Wiosna", która towarzyszy nam już od paru pokoleń. Poznaliśmy znaczenie nazw wiosennych miesięcy, zagraliśmy w zagadki o tematyce wiosennej, a na koniec dzieci wysłuchały wiersza Jana Brzechwy pt. "Przyjście wiosny". Za zadanie Jarzębinki miały zanotować, jakie ptaki i zwierzęta pojawiają się w wierszu, i jakimi środkami lokomocji miała rzekomo nadejść wiosna, która, ku zaskoczeniu wszystkich, po prostu przyszła pieszo. 
Po śniadaniu, gościliśmy w naszej klasie uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Orła Białego w Ostrołęce. 
Naszym kolejnym tematem były wiosenne święta, czyli Wielkanoc. Za pomocą materiałów audiowizualnych, przypomnieliśmy sobie nasze wielkanocne symbole i tradycje. Nasi goście również podzielili się z nami informacją na temat kurpiowskiej tradycji robienia wysokich palm oraz pięknych kurpiowskich wycinanek, które obejrzeliśmy dzięki zdjęciom. Były też zagadki wielkanocne, po czym nasze dwie koleżanki, Zosia i Maja, odczytały nam sympatyczny wierszyk na Wielkanoc, który same napisały. A na koniec zagraliśmy w grę "memory" o polskich symbolach wielkanocnych. Zwycięzcy, wszyscy grający i goście otrzymali w nagrodę czekoladowe jajka i zajączki. 
Kiedy już odpoczęliśmy na patio, w części ortograficznej przypomnieliśmy sobie pisownię H i CH, rozwiązując dwie krzyżówki ortograficzne. I w wiosennych nastrojach pożegnaliśmy się do następnych zajęć. 
Zapraszam na Spotkanie Wielkanocne 6 kwietnia. 

Pozdrawiam, 
Gosia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?