Barcelona, zajęcia 9 marca

Poziomki 

 "Wszyscy dla wszystkich" J.Tuwim 

Murarz domy buduje, 
Krawiec szyje ubrania, 
Ale gdzieżby co uszył, 
Gdyby nie miał mieszkania? 

A i murarz by przecie 
Na robotę nie ruszył, 
Gdyby krawiec mu spodni 
I fartucha nie uszył. 

Piekarz musi mieć buty, 
Więc do szewca iść trzeba, 
No, a gdyby nie piekarz, 
Toby szewc nie miał chleba. 

Tak dla wspólnej korzyści 
I dla dobra wspólnego 
Wszyscy muszą pracować, 
Mój maleńki kolego. 

Wiersz J. Tuwima wprowadził nas w tematykę zajęć. Dzieci bez trudu odgadły,że będziemy mówić o pracy jaką mogą wykonywać ludzie, czyli o zawodach. Na początku Poziomki miały za zadanie odgadnąć na podstawie ilustracji nazwy poszczególnych zawodów. Nie było to łatwe zadanie. Wśród obrazków były zawody znane dzieciom takie jak: lekarz, nauczycielka, kucharz, astronauta, pielęgniarka, policjant, strażak. Były też nieznane - murarz, ogrodnik, stolarz, elektryk. Podczas swobodnych wypowiedzi zgodnie stwierdziliśmy , że wszystkie zawody są potrzebne i ważne. Następnie dzieci wybrały kolorowanki przedstawiające różne zawody i kolorowały je. 
Po śniadaniu i zabawie na podwórku szkolnym uczyliśmy się piosenki pt." Ojciec Wirgiliusz uczył dzieci swoje". Była to pierwsza lekcja nauki tej piosenki. Powrócimy do niej na następnych zajęciach. Niespodzianką dla dzieci była w tym dniu część zajęć spędzona wspólnie ze starszą grupą Jagódek w trakcie której pan Łukasz przedstawił Poziomkom i Jagódkom swoją pracę, jaką wykonuje codziennie. Dzieci z dużym zainteresowaniem słuchały o wielkich samochodach przewożących owoce z Hiszpanii do Polski. Prześledziły wspólnie z panem Łukaszem trasę jaką każdy samochód musi pokonać przewożąc owoce z południowej części Europy do Polski. Po tych zajęciach każda Poziomka będzie już wiedziała, że praca wszystkich ludzi jest bardzo ważna i potrzebna dla wspólnego funkcjonowania. 

Pozdrawiamy i do zobaczenia na kolejnych zajęciach, 
Maria , Łukasz i Babcia Sabina 

Jagódki  

Zajęcia rozpoczęliśmy od sprawdzenia obecności i krótkiej powtórki z zajęć poprzednich. Następnie poznaliśmy części ciała i dokończyliśmy postać zajączka dorysowując mu oczy, uszka, a szare ubranka zamieniliśmy na kolorowe.Zabawiliśmy się również w dentystę i dowiedzieliśmy się jak wygląda prawidłowa higiena jamy ustnej. Wiemy do czego służy szczoteczka, kubek, czy nić dentystyczna. 
Później wybraliśmy się na patio i zjedliśmy wspólnie drugie śniadanie. 
Następnie przyszedł czas na zawody, każde dziecko opowiedziało kim by chciało zostać w przyszłości i dlaczego. 
Po skończonej zabawie udaliśmy się do klasy obok gdzie Pan Łukasz opowiedział nam o ciężkiej pracy kierowcy ciężarówek i o transporcie owoców między Hiszpanią, a Polską. Wspólnie na mapie śledziliśmy trasę i odległości jakie nas dzielą z Polską.
Jako pracę domową Jagódki dostały do pokolorowania owoce.

Agnieszka 

Malinki 

Sobotnie zajęcia w szkole rozpoczęliśmy od sprawdzenia listy obecności i przypomnienia zagadnień z poprzednich zajęć. Przypomnieliśmy sobie czym są rodziny wyrazów i w ten sposób mogliśmy wspólnie utworzyć grupy wyrazów takich jak "dom", "słońce" czy "król". Po powtórzeniu liter, których ostatnio się nauczyliśmy, przyszedł czas na poznanie nowych, tym razem występujących tylko w języku polskim. Nauczyliśmy się "ć", "ci" , "ś" , "si" dowiedzieliśmy się, kiedy ich używamy oraz poznaliśmy wyrazy, w których one występują. 
Następnie po przerwie śniadaniowej przyszedł czas na zupełnie inną dziedzinę wiedzy – przybliżyliśmy sobie temat związany z kosmosem. Czym jest kosmos? Czym jest Układ Słoneczny i gdzie znajduje się Ziemia? Poznaliśmy planety Układu Słonecznego oraz czym się wyróżniają. Dzieci dowiedziały się również o bardzo ważnym uczonym w dziedzinie astronomii – Mikołaju Koperniku - najsłynniejszym polskim astronomie. 
Po zabawie na patio, wróciliśmy do szkolnej sali i podzieleni na grupy dwuosobowe, rozpoczęliśmy grę. Dzieci, mając przed sobą plansze z miejscem na sześć żetonów miały za zadanie odpowiedzieć poprawnie na zadane pytanie. Każda poprawna odpowiedź to jeden żeton. Para, która zdobyła jako pierwsza wszystkie żetony, wygrywała. Grając, dzieci starały się odpowiadać jak najsprawniej na zadane pytanie, ponieważ liczył się także czas! Świetnie się bawiliśmy i co najważniejsze, nauczyliśmy się kolejnej porcji słów! 
 Do zobaczenia na kolejnych zajęciach! 

Pozdrawiamy, 
Ania i Kasia

Jarzębina

Nasze ostatnie zajęcia poświęcone były tematom artystycznym, czyli teatrowi i filmowi. Po poprzednich zajęciach, na których mowa była o książkach, zagadnienia związane ze sztuką filmową i teatralną były jakby naturalną kontynuacją.
Poznaliśmy słownictwo związane z teatrem i filmem, zastanawialiśmy się nad różnicami pomiędzy nimi. Okazuje się, że praktycznie wszystkie dzieci mają już za sobą wizytę w teatrze, a nawet operze, również doświadczenie w szkolnych przedstawieniach.
W temacie filmu, mówiliśmy też o adaptacji filmowej książki, gdzie oczywiście nie zabrakło porównań typu: co lepsze, książka, czy też film na jej podstawie? Zdania były podzielone, ale na naszym etapie wygrywa jednak chyba film. Jarzębinki mówiły też o swoich ulubionych filmach.
Obejrzeliśmy fragmenty słynnych filmowych ekranizacji, np. Quo Vadis, Potop czy Krzyżacy.
Przedstawieni zostali najsłynniejsi polscy aktorzy i reżyserzy. Wspomnieliśmy o nagrodach Oscara i naszych polskich laureatach.
Po tak kompletnym tematycznie poranku, przyszedł czas na relaks na patio. Po patio czekała nas część językowa, tym razem pisownia H i CH. Poznaliśmy jej zasady i wyjątki, oraz wykonaliśmy ćwiczenia ortograficzne.
Na koniec, w naszym kąciku lektury, odczytana została legenda warszawska O złotej kaczce.
PRACA DOMOWA: karta pracy Rozsypanka literowa (pisownia z H i CH).
 
Pozdrawiam,
Gosia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?