Zajęcia w Tarragonie, 27 października

Sikorki 

Na ostatnich zajęciach przywitaliśmy się w sporym gronie. Odwiedziły nas także praktykantki z Polski. Po krótkim przedstawieniu się omówiliśmy sobie pogodę za oknem oraz przypomnieliśmy pory roku. Następnie, każdy z uczni otrzymało kartę pracy. Wypychając śliwki i grzybki ,,zawekowaliśmy'' je w słoiki, po czym odliczyliśmy po kolei ich ilości. Po skończonym zadaniu zjedliśmy śniadanko, popijając malinową herbatką z Polski. 
Następnie udaliśmy się do Orłów gdzie czekało na nas przedstawienie ,,Lokomotywa'' przygotowane przez panie praktykantki. Bardzo dziękujemy! 
Z uwagi na deszczową pogodę przerwę spędziliśmy w szkole, bawiąc się klockami, skacząc w skakanki, na dyskach, itd. 
Po spożytej energii przeszliśmy do klasy,by obudzić niedźwiedzia. Dzieci bardzo lubią tę zabawę. Kontynuując ją usiedliśmy w kręgu by zapoznać się z samogłoskami. W przygotowanym pudełku dzieci pisały ,,słodkie'' literki. Powtórzyliśmy nasze imiona. Osoby imion zaczynające na samogłoski wstały i napisały swoje pierwsze literki imienia na cukrze. Tak, tak, mam nadzieję, że samogłoski zapamiętają jako słodkie pyszności!
Następnie każde z dzieci otrzymało kolorową kartkę papieru. Zadanie wymagało spostrzegawczości, precyzji oraz znajomości prognozy pogody. Udawaliśmy słoneczko, podnosząc kartkę do góry, przy czym wspinaliśmy się na palcach i uśmiechaliśmy się. Przy podmuchach wiatru szeleściliśmy kartką i biegaliśmy, deszcz wystukiwaliśmy paluszkami w kartkę. Na zakończenie zabawy kartki zamieniły się w spadające liście, a uczniowie musieli zapamiętać swój kolor i ją podnieść. Nasze kartki wykorzystaliśmy w pracy plastycznej, pisząc swoje imię i ozdabiając je bibułą w kolorach jesieni. 
Na zakończenie Pani Julia przeczytała nam bajkę o ,,Muchomorku'', który zgubił kropki oraz o ,,Zielonej Żabce''. 
Tak zadowoleni rozeszliśmy się do domów, żegnając się zwrotem Do widzenia. 

Dziękujemy i do zobaczenia, 
Gosia i Julia 

Orły 

Na ostatnich zajęciach gościliśmy kuzynostwo naszej Julki - Klarę i Juliana, którzy mieszkają w Berlinie i bardzo dobrze mówią po polsku. Była to świetna okazja, aby uczniowie ćwiczyli porozumiewanie się w języku polskim podczas swobodnej konwersacji i zabawy. 
Do Orłów dołączyli Jan i Luis z młodszej grupy. Bardzo serdecznie witamy chłopców w naszych szeregach. 
Zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania się i przypomnienia naszych imion, nazw dni tygodnia, pór roku. Pierwszym zadaniem uczniów było zapoznanie się z tekstem z podręcznika pt. ´´Dzień Edukacji Narodowej´´, a następnie wykonanie kilku poleceń kontrolnych sprawdzających naszą pamięć. Uczniowie dowiedzieli się, że Dzień Edukacji Narodowej zwany jest potocznie Dniem Nauczyciela i to właśnie tego dnia pedagodzy obchodzą swoje święto. 
Następnie każdy z uczniów przepisał do zeszytu Katechizm polskiego dziecka Władysława Bełzy. Była to świetna okazja to przypomnienia i próby zapamiętania powyższego utworu.
Po wyczerpujących zajęciach przyszła pora na przerwę śniadaniowa. Podczas przerwy kontynuowaliśmy poznawanie naszych gości. 
Po przerwie obejrzeliśmy przedstawienie pt. Lokomotywa przygotowane przez nasze panie praktykantki z Barcelony. Dzieci w wielkim skupieniu wysłuchały wiersza Juliana Tuwima. 
Po spektaklu przyszła pora na swobodną zabawę. Ze względu na warunki atmosferyczne nasi uczniowie bawili się klockami, skakali przez skakanki i pokonywali tory przeszkód w holu szkoły. 
Po powrocie do klasy uczniowie wysłuchali Legendy o Lechu, Czechu i Rusie – już teraz wszyscy wiedzą, że Państwo Polskie założył Lech i wybudował tam swój gród, który nazwał Gniezno. Był to dobry moment, aby zaprezentować dzieciom Godło Polski, którym jest Orzeł biały w złotej koronie na czerwonym tle. I tak oto przeszliśmy do omówienia Symboli Narodowych – hymn, flaga i godło. Uczniowie wysłuchali historii powstania Hymnu. Hymn powstał w 1797 r. Autorem tekstu jest Józef Wybicki. Napisał on słowa pieśni we włoskim miasteczku Reggio. Uczniowie zapoznali się z datą 2 maja. To w tym dniu obchodzimy Święto Flagi Polskiej. W ramach podsumowania obejrzeliśmy film edukacyjny pt. Polak Mały. 
Następnie uczniowie Orłów wzięli udział w konkursie historycznym pt. ´´STO LAT NIEPODLEGŁOŚCI. POLSKIE SYMBOLE NARODOWE´´. Zadanie uczniów polegało na rozwiązaniu testu składającego się z pytań zamkniętych i jednego pytania otwartego. Kilka pytań sprawiło trochę trudności naszym podopiecznym. Ale niezmiernie miło jest mi poinformować, że nasze dzieci posiadają sporą wiedzę na temat symboli narodowych i test napisały dobrze. 
Ostatnim punktem naszych zajęć było zainicjowanie projektu czytelniczego. W tym roku szkolnym uczniowie podczas każdych zajęć wysłuchają kolejnych rozdziałów opowiadania pt. ´´Spotkanie nad morzem´´ Jadwigi Korczakowskiej. Celem projektu jest zapoznanie uczniów z powyższą lektura, która jest zalecana w szkołach podstawowych w Polsce. 

Pożegnaliśmy się tradycyjnym słowem DO WIDZENIA i do zobaczenia za tydzień. Pozdrawiam Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?