Zajęcia w Barcelonie, 20 października

Ostatnie zajęcia były bardzo pracowite. Poziomki coraz odważniej przekraczają próg szkoły. Brawo! Znamy się też coraz lepiej i zapamiętujemy wzajemnie swoje imiona.
Po przywitaniu się i zabawie integracyjnej na dzieci czekała niespodzianka w postaci teatrzyku zaprezentowanego przez praktykantki. Wiersz J. Brzechwy pt. "Na straganie" wprowadził w tematykę zajęć. Poziomki z wielką uwagą i zainteresowaniem obejrzały przedstawienie, a po jego zakończeniu z małą pomocą nauczycielki wymieniły warzywa występujące w przedstawieniu. Następnie wykonaliśmy prace plastyczne wypełniając kolorami kontury owoców i warzyw. Przy okazji powtórzyliśmy nazwy kolorów oraz owoców i warzyw jakie kolorowaliśmy. Oczywiście jak zwykle, prace umieściliśmy na wystawie klasowej.

Na zakończenie naszej wizyty zaśpiewaliśmy piosenkę pt. "Błyskawica, grzmot", która bardzo podoba się Poziomkom i śpiewamy ją tak często jak możemy. Za wzorowe zachowanie w bibliotece i piosenkę dzieci otrzymały od pani Maryli słodki poczęstunek.
Po tak dużej porcji wiedzy udaliśmy się na podwórko szkolne, gdzie wspólnie z uczniami z innych grup bawiliśmy się w dowolne zabawy ruchowe wykorzystując piłkę, chustę animacyjną, zjeżdżalnię i piaskownicę.
Po przerwie uczyliśmy się nowej piosenki o św. Mikołaju, którą zaśpiewamy na naszym spotkaniu świątecznym w grudniu.
Ostatnim punktem naszych zajęć była zabawa dydaktyczna wprowadzająca dzieci w świat sylab.
Drodzy Rodzice,
bardzo prosimy, aby na następne zajęcia dzieci przyniosły ze sobą ulubioną zabawkę.
Dziękujemy za współpracę.
Pozdrawiamy serdecznie,
Maria, Babcia Sabina i praktykantki - Julia i Joanna
Piosenka:
Błyskawica, grzmot https://mp3youtube.pl/blyskawica-grzmot-piosenka-klanzy.html
Deszczyk pada, deszczyk pada
Wieje , wieje wiatr.
Deszczyk pada, deszczyk pada
Wieje , wieje wiatr.
Błyskawica, grzmot.
Błyskawica, grzmot.
A nad nami kolorowa tęcza
Błyskawica, grzmot
Błyskawica, grzmot.
A nad nami kolorowa tęcza.
Piosenka o św. Mikołaju https://www.youtube.com/watch?v=PYC8WfDKtUo ( od 1;05 )
1. Mikołaj się zbliża, dzieci się radują
Do przedszkola spieszą i tak wyśpiewują.
Prawdą jest, prawdą jest
Że święty Mikołaj dobry jest.
Prawdą jest, prawdą jest
Że święty Mikołaj dobry jest.
2. Przynosi prezenty i mnóstwo paczuszek
Do nas się uśmiecha ten miły staruszek.
Prawdą jest , prawdą jest
Że święty Mikołaj dobry jest.
Prawdą jest, prawdą jest
Że święty Mikołaj dobry jest.

Październikowe zajęcia Jagódki rozpoczęły od małego teatrzyku przygotowanego przez nasze Praktykantki. Tym razem wysłuchaliśmy wiersza „Na straganie” Jana Brzechwy przypominając sobie jednocześnie nazwy warzyw.

Po przerwie na patio i śniadaniu skupiliśmy się na ciele człowieka: Jagódki powtórzyły sobie słownictwo związane z ciałem oraz zastanowiły się, jak o siebie dbamy.
W międzyczasie, nasza Praktykantka, Ksenia, przeprowadziła też z dziećmi krótki wywiad dotyczący Świąt Bożego Narodzenia. Wyniki tych rozmów będzie można zobaczyć i usłyszeć w grudniu, na naszym spotkaniu świątecznym.
Dziękujemy i do zobaczenia za dwa tygodnie,
Ksenia, Monika i Patrycja
Malinki
Ostatnie zajęcia w grupie Malinek rozpoczęliśmy od rozmów o pogodzie, jej rodzajach, elementach. Uczniowie określali jaki jest odpowiedni strój na każdą pogodę. Narysowali też pogodę jaka towarzyszyła im ostatnio w drodze do szkoły.
Poznaliśmy wiele nowych słów, takich jak prognoza czy kalosze.
Z okazji zbliżającej się setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości podjęliśmy temat polskich symboli narodowych.
Celem edukacyjnym zajęć było zapoznanie uczniów z flagą, godłem i hymnem narodowym.
Wspólnie obejrzeliśmy film Polak Mały. Podczas zajęć uczniowie poznali znaczenie słowa „symbol”. Poznali legendę o Lechu, Czechu i Rusie. Dowiedzieli się kiedy i gdzie wiesza się flagę narodową i godło. Poznali i wspólnie zaśpiewali część hymnu „Mazurka Dąbrowskiego” oraz nauczyli się wierszyka „Kto Ty jesteś?”. Wykonały również prace plastyczne przedstawiające wszystkie trzy symbole.
Do szkoły powróciła Pani Marylka wraz z lekcjami tańca. Podczas gdy chętni uczniowie poznawali polskie tańce narodowe pozostała cześć klasy wysłuchała legendy o Piaście Kołodzieju.
Jako pracę domową proszę aby dzieci wypisały znane im legendy - pomoc rodziców jest tu jak najbardziej wskazana.
Pozdrawiamy,
Ania, Kasia, Monika i Magda
Jarzębina

Zwieńczeniem tego bloku lekcyjnego był przeprowadzony po śniadaniu test konkursowy, który- muszę przyznać po prędkim sprawdzeniu prac- nasze Jarzębinki rozwiązały śpiewająco!
Po przerwie na patio zajęliśmy się poznawaniem kolejnych części mowy. Po krótkim przypomnieniu rzeczownika i przymiotnika, wprowadzone zostały czasownik i przysłówek. Wykonaliśmy ćwiczenie on-line na identyfikację czasowników i przysłówków oraz karty pracy. Wyjaśniliśmy też, że czasowniki odmieniają się przez osoby i liczby. Z racji tego, że temat ten jest obszerny, wrócimy do niego na następnych zajęciach i zgłębimy zagadnienie przysłówka.
PRACA DOMOWA: nauczyć się na pamięć 1-szej zwrotki „Mazurka Dąbrowskiego” wraz z refrenem.
Dziękujemy i pozdrawiamy,
Gosia i Justyna
Komentarze
Prześlij komentarz