Zajęcia w Barcelonie, 20 października

Poziomki 

Ostatnie zajęcia były bardzo pracowite. Poziomki coraz odważniej przekraczają próg szkoły. Brawo! Znamy się też coraz lepiej i zapamiętujemy wzajemnie swoje imiona. 

Po przywitaniu się i zabawie integracyjnej na dzieci czekała niespodzianka w postaci teatrzyku zaprezentowanego przez praktykantki. Wiersz J. Brzechwy pt. "Na straganie" wprowadził w tematykę zajęć. Poziomki z wielką uwagą i zainteresowaniem obejrzały przedstawienie, a po jego zakończeniu z małą pomocą nauczycielki wymieniły warzywa występujące w przedstawieniu. Następnie wykonaliśmy prace plastyczne wypełniając kolorami kontury owoców i warzyw. Przy okazji powtórzyliśmy nazwy kolorów oraz owoców i warzyw jakie kolorowaliśmy. Oczywiście jak zwykle, prace umieściliśmy na wystawie klasowej. 
Po przerwie śniadaniowej na dzieci czekała kolejna niespodzianka , a mianowicie wyprawa do naszej biblioteki szkolnej gdzie przywitała dzieci pani Marylka Stasiak. Poziomki poznały zasady korzystania z biblioteki, dowiedziały się jak należy dbać o książeczki i wysłuchały bajki pt." Jaś i Małgosia" przeczytanej przez praktykantkę Julię. 
Na zakończenie naszej wizyty zaśpiewaliśmy piosenkę pt. "Błyskawica, grzmot", która bardzo podoba się Poziomkom i śpiewamy ją tak często jak możemy. Za wzorowe zachowanie w bibliotece i piosenkę dzieci otrzymały od pani Maryli słodki poczęstunek. 
Po tak dużej porcji wiedzy udaliśmy się na podwórko szkolne, gdzie wspólnie z uczniami z innych grup bawiliśmy się w dowolne zabawy ruchowe wykorzystując piłkę, chustę animacyjną, zjeżdżalnię i piaskownicę. 
Po przerwie uczyliśmy się nowej piosenki o św. Mikołaju, którą zaśpiewamy na naszym spotkaniu świątecznym w grudniu. 
Ostatnim punktem naszych zajęć była zabawa dydaktyczna wprowadzająca dzieci w świat sylab. 
Drodzy Rodzice, bardzo prosimy, aby na następne zajęcia dzieci przyniosły ze sobą ulubioną zabawkę. Dziękujemy za współpracę. 

Pozdrawiamy serdecznie, 
Maria, Babcia Sabina i praktykantki - Julia i Joanna 

Piosenka: 

Deszczyk pada, deszczyk pada 
Wieje , wieje wiatr. 
Deszczyk pada, deszczyk pada 
Wieje , wieje wiatr. 
Błyskawica, grzmot. 
Błyskawica, grzmot. 
A nad nami kolorowa tęcza 
Błyskawica, grzmot 
Błyskawica, grzmot. 
A nad nami kolorowa tęcza. 

Piosenka o św. Mikołaju https://www.youtube.com/watch?v=PYC8WfDKtUo ( od 1;05 ) 

1. Mikołaj się zbliża, dzieci się radują 
Do przedszkola spieszą i tak wyśpiewują. 
Prawdą jest, prawdą jest 
Że święty Mikołaj dobry jest. 
Prawdą jest, prawdą jest 
Że święty Mikołaj dobry jest. 

2. Przynosi prezenty i mnóstwo paczuszek 
Do nas się uśmiecha ten miły staruszek. 
Prawdą jest , prawdą jest 
Że święty Mikołaj dobry jest. 
Prawdą jest, prawdą jest 
Że święty Mikołaj dobry jest. 

Jagódki 

Październikowe zajęcia Jagódki rozpoczęły od małego teatrzyku przygotowanego przez nasze Praktykantki. Tym razem wysłuchaliśmy wiersza „Na straganie” Jana Brzechwy przypominając sobie jednocześnie nazwy warzyw. 

Następnie rozmawialiśmy o emocjach i humorach. Wysłuchaliśmy wierszy „Maruda” Zbigniewa Baryły oraz „Zły humorek” Doroty Gellner i staraliśmy się opisać miłość, złość i szczęście, które odczuwamy na co dzień. Następnie narysowaliśmy piękne uśmiechy na twarzach dzieci i, grając w kalambury, odgadywaliśmy emocje naszych koleżanek i kolegów. 
Po przerwie na patio i śniadaniu skupiliśmy się na ciele człowieka: Jagódki powtórzyły sobie słownictwo związane z ciałem oraz zastanowiły się, jak o siebie dbamy. W międzyczasie, nasza Praktykantka, Ksenia, przeprowadziła też z dziećmi krótki wywiad dotyczący Świąt Bożego Narodzenia. Wyniki tych rozmów będzie można zobaczyć i usłyszeć w grudniu, na naszym spotkaniu świątecznym. 

Dziękujemy i do zobaczenia za dwa tygodnie, 
Ksenia, Monika i Patrycja 

Malinki 

Ostatnie zajęcia w grupie Malinek rozpoczęliśmy od rozmów o pogodzie, jej rodzajach, elementach. Uczniowie określali jaki jest odpowiedni strój na każdą pogodę. Narysowali też pogodę jaka towarzyszyła im ostatnio w drodze do szkoły. Poznaliśmy wiele nowych słów, takich jak prognoza czy kalosze. 
Z okazji zbliżającej się setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości podjęliśmy temat polskich symboli narodowych. Celem edukacyjnym zajęć było zapoznanie uczniów z flagą, godłem i hymnem narodowym. Wspólnie obejrzeliśmy film Polak Mały. Podczas zajęć uczniowie poznali znaczenie słowa „symbol”. Poznali legendę o Lechu, Czechu i Rusie. Dowiedzieli się kiedy i gdzie wiesza się flagę narodową i godło. Poznali i wspólnie zaśpiewali część hymnu „Mazurka Dąbrowskiego” oraz nauczyli się wierszyka „Kto Ty jesteś?”. Wykonały również prace plastyczne przedstawiające wszystkie trzy symbole. 
Do szkoły powróciła Pani Marylka wraz z lekcjami tańca. Podczas gdy chętni uczniowie poznawali polskie tańce narodowe pozostała cześć klasy wysłuchała legendy o Piaście Kołodzieju. 
Jako pracę domową proszę aby dzieci wypisały znane im legendy - pomoc rodziców jest tu jak najbardziej wskazana. 

Pozdrawiamy,
Ania, Kasia, Monika i Magda

Jarzębina 

Nasze ostatnie spotkanie zaczęliśmy od kartek z kalendarza, a więc od Dnia Wszystkich Świętych 1 listopada i zbliżającego się Święta Niepodległości 11 listopada. W związku z tym, że w tym roku obchodzimy 100-lecie odzyskania niepodległości, ważnym było przypomnienie sobie naszych polskich symboli narodowych i ich znaczenia. Zaczęliśmy od krzyżówki, która miała doprowadzić nas do hasła, którym było właśnie słowo „symbol”. Po wyjaśnieniu jego znaczenia, przeszliśmy do naszych trzech symboli: flaga, godło oraz hymn. Uczniowie Jarzębiny znają już dobrze polskie symbole narodowe, ale tym razem poznaliśmy więcej szczegółów z nimi związanych, a to dlatego, że nasza szkoła uczestniczy w szkolnym konkursie „Symbole Narodowe” w ramach programu „Rodzina Polonijna” prowadzonego razem ze Szkołą Podstawową nr 6 im. Orła Białego w Ostrołęce, z którą stale współpracujemy. Obejrzeliśmy więc film o symbolach narodowych, odsłuchaliśmy na baczność „Mazurka Dąbrowskiego”, przypomnieliśmy też sobie legendę o powstaniu naszego państwa. Dowiedzieliśmy się, skąd biorą się nasze kolory narodowe, w którą stronę patrzy nasz orzeł (a właściwie bielik) na godle, kto i gdzie napisał słowa naszego hymnu, kim była owa Basia, do której „mówił ojciec zapłakany” w czwartej zwrotce hymnu, itp. Przypomnieliśmy też najważniejsze daty, jak utrata i odzyskanie niepodległości. 
Zwieńczeniem tego bloku lekcyjnego był przeprowadzony po śniadaniu test konkursowy, który- muszę przyznać po prędkim sprawdzeniu prac- nasze Jarzębinki rozwiązały śpiewająco! 
Po przerwie na patio zajęliśmy się poznawaniem kolejnych części mowy. Po krótkim przypomnieniu rzeczownika i przymiotnika, wprowadzone zostały czasownik i przysłówek. Wykonaliśmy ćwiczenie on-line na identyfikację czasowników i przysłówków oraz karty pracy. Wyjaśniliśmy też, że czasowniki odmieniają się przez osoby i liczby. Z racji tego, że temat ten jest obszerny, wrócimy do niego na następnych zajęciach i zgłębimy zagadnienie przysłówka. PRACA DOMOWA: nauczyć się na pamięć 1-szej zwrotki „Mazurka Dąbrowskiego” wraz z refrenem. 

Dziękujemy i pozdrawiamy, 
Gosia i Justyna

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?