Zajęcia w Barcelonie, 6 października

Poziomki 

Emocje dzieci na ostatnich zajęciach były bardzo zmienne. Początki były dość ciężkie, ponieważ rozstania bywają trudne zarówno dla rodziców jak i dzieci, nawet na krótką chwile. Ale po paru minutkach Poziomki zaadoptowały się i zajęcia przebiegały w poziomkowej atmosferze. 
Dzień upłynął pod nazwą BUDOWLE. Zajęcia rozpoczęliśmy od budowania wymarzonego domu z klocków. Stworzone budowle były wielopiętrowe i nie jeden architekt mógłby brać z nich przykład. 
Następnie przyszedł czas na Panią Jesień, która zaprowadził nas w świat kolorów. Nasze skojarzenia przenieśliśmy na papier za pomocą farb. Wykonane prace pokazaliśmy rodzicom. 
Po wykonaniu jesiennych obrazków udaliśmy się na patio. Były zabawy w klasy i ,,Budowle z piasku”. Poziomki stworzyły ,,pisakową kuchnię” gdzie można było dostać smakowite ciastko z kremem. 
Po powrocie do klasy pochłonęło nas układanie puzzli w mniejszych grupach. Ułożyliśmy Super Bohatera – Spiderman i ,,Muchomorka”. Był czas również na bajeczki dotyczące zwierząt i pór roku. Dzieci były bardzo zaangażowane i chętnie brały udział w dyskusji dotyczącej zwierząt. Chętnie opowiadały o własnych zwierzątkach i wizytach w zoo. 
Jako pożegnanie nasze praktykantki przygotowały teatrzyk o lokomotywie. 

https://drive.google.com/file/d/1TArV21g7VY59Am9PW5fdU0oWbcy05nmr/view?ts=5bbba13b

Dzieci chętnie słuchały przedstawienia, a na koniec stworzyły własną lokomotywę. 

Agnieszka, Justyna, Ania

Jagódki 

Na pierwszych październikowych zajęciach, Jagódki, po wysłuchaniu wiersza Jana Brzechwy pt. „Leń”, wspólnie zastanowiły się jak pomagają w domu i jakie mają obowiązki. Po takim wstępie wymieniliśmy naszych domowników i od teraz każda Jagódka wie, że mama mamy to nasza babcia. Po sportretowaniu rodzin, patio i drugim śniadaniu, dzieci wyposażone w farby i pędzle namalowały swoje wymarzone zwierzątko. Okazuje się, że nie tylko koty i psy nam w głowie –spod pędzli ‘wypłynęły’ też krokodyle i słonie! 

Po wspólnym sprzątaniu, za pomocą zagadek, przypomnieliśmy sobie też nazwy innych zwierząt. 
Na koniec zajęć Jagódki, wspólnie z Poziomkami, obejrzały przedstawienie przygotowane przez nasze panie Praktykantki pt. „Lokomotywa” J. Tuwima. 

https://drive.google.com/file/d/1TArV21g7VY59Am9PW5fdU0oWbcy05nmr/view?ts=5bbba13b

Dziękujemy i do zobaczenia za dwa tygodnie,
Ksenia, Monika i Patrycja

Malinki 

Kolejne zajęcia zaczęliśmy od przywitania nowych uczniów w klasowym gronie i staraliśmy się przypomnieć i zapamiętać wszystkie dotychczas poznane imiona. Następnie klasę wypełniły opowieści o jesieni, o tym z czym się ona kojarzy, jak zmienia się w jej czasie otoczenie na przykładzie jesiennego parku. Każdy z uczniów miał za zadanie narysować swój wymarzony park, po czym wspólnie opowiadaliśmy o elementach parku i użytych do ich narysowania kolorach. 
Po plastycznej zabawie klasę odwiedziły praktykantki z innych grup, które zaprezentowały przed nami wiersz Jana Brzechwy „Na straganie”.

https://drive.google.com/file/d/1ojsVRr60LfNBtlVT6V94iWR1RajVBwVU/view?ts=5bbba165

 Wszyscy słuchaliśmy z zaciekawieniem ale i rozbawieniem. Dzięki występowi, dzieci przypomniały sobie nazwy warzyw takie jak szczypiorek, seler czy kapusta. Odśpiewaliśmy również wspólnie piosenkę „Zielony ogórek”
Po artystycznym występie przyszedł czas na drugie śniadanie oraz zabawy na patio. Po powrocie do sali powtarzaliśmy zwroty określające położenie takie jak nad, pod, przed, za oraz poznawaliśmy i wspólnie zapisywaliśmy na tablicy litery A, L, O, M, T, I. 

Ania, Kasia, Magdalen, Monika

Jarzębina 

Nasze trzecie w tym roku szkolnym spotkanie zaczęliśmy, jak zwykle, od bieżącej daty i od „kartki z kalendarza”. Tym razem wspomnieliśmy o 14. października, czyli obchodzonym w tym dniu w Polsce Dniu Nauczyciela. Po krótkiej burzy mózgów, obok zawodu nauczyciela na tablicy pojawiło się wiele innych profesji, tych znanych i mniej znanych, a wśród nich zawody wykonywane przez rodziców uczniów. 
Główny blok zajęć poświęcony były zagadnieniom gramatycznym. Najpierw wprowadziliśmy pojęcie rzeczownika jako części mowy, po czym uczyliśmy się nazywać i rozpoznawać rzeczowniki. Zauważyliśmy, że to nie tylko rzeczy, przedmioty, lecz także miejsca, ludzie, rośliny, zwierzęta i pojęcia abstrakcyjne, takie jak „zdrowie” czy „radość” lub „niepokój”. Każdy próbował wskazywać rzeczowniki pośród innych wyrazów w ćwiczeniu online, by następnie wykonać kartę pracy. 

Przed przerwą śniadaniową mieliśmy okazję zobaczyć inscenizację wiersza “Na straganie” Jana Brzechwy, którą wspaniale odegrały nasze panie praktykantki. 

https://drive.google.com/file/d/1ojsVRr60LfNBtlVT6V94iWR1RajVBwVU/view?ts=5bbba165

W kolejnej części zajęć przypisywaliśmy cechy niektórym z wymienionych na początku zawodów. Innym słowy, odpowiadaliśmy na pytanie : jaki jest...? Tym sposobem odkryliśmy drugą część mowy - przymiotnik. Ćwicząc rozróżnianie i zapisywanie przymiotników, musieliśmy pamiętać także o rodzajach w języku polskim: „jaki? Smaczny”, „jaka? Wspaniała”, „jakie? Ładne” (odpowiednio rodzaj męski, żeński i nijaki) i uzgadniać tenże rodzaj z rzeczownikiem. Mówiliśmy o przymiotnikach, które nie tylko określają wygląd zewnętrzny, ale także cechy charakteru. 
Po patio, już prawie na koniec zajęć, w luźnych wypowiedziach ćwiczyliśmy opis postaci. W nawiązaniu do poprzedniej lekcji, postaciami byli członkowie naszych rodzin: mama, tata czy rodzeństwo. Takie ustne ćwiczenie- z wykorzystaniem nowych słówek- będzie na pewno pomocne do zrealizowania zadania domowego: 
PRACA DOMOWA: Karta pracy „Mój przyjaciel”, czyli krótki opis- wygląd i cechy charakteru- najlepszego przyjaciela czy przyjaciółki. 

Dziękujemy i do zobaczenia 20 października, 
Gosia i Julia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?