Zajęcia w Tarragonie, 11 marca
Sikorki
Tym razem marcowy ranek w szkole polskiej zaczęliśmy od gier w układanie słówek, po czym zjedliśmy śniadanko. Przewodnim tematem zajęć była Wiosna i jej kolory.
List od Pani Wiosny |
Siedząc w kręgu na zielonej trawce odczytaliśmy list od Pani Wiosny, która napisała do dzieci, dołączając zagadki na temat jej zwiastunów oraz słodkie żelki za prawidłową odpowiedź. Dzieci bardzo się starały odgadnąć, jedynie słowo bazie sprawiły dzieciom problem.
Następnie z wcześniej rozdanych kolorowych kartoników w formie figur geometrycznych, powtórzyliśmy kolory, kształty oraz policzyliśmy ile ich jest. Dzieci tym samym miały za zadanie policzyć i powiedzieć których kartoników jest najmniej, więcej i najwięcej.
Następnie postanowiliśmy się rozprostować bawiąc się w: Bociana (okazuje się, że stanie na jednej nodze nie jest takie proste)i Jestem kwiatkiem,gdzie dzieci w pozycji kucznej,powoli podnoszą się,rozprostowują ręce,nogi, wyciągając do góry.
Kolorowa chusta animacyjna Klanza dodała nam jeszcze więcej energii, grając w Kogo brakuje czy Bilard, Szukanie kolorów...oraz w tradycyjnego Niedźwiedzia i Balonika.
Po części ruchowej przyszła pora na część plastyczną, gdzie przy użyciu plastikowych widelców dzieci nanosiły farbę tworząc kurczaczki, które rodzice będą mogli zobaczyć na najbliższym spotkaniu wielkanocnym.
Pogoda sprzyjała, więc bardzo ochoczo wyszliśmy na boisko, skacząc w skakanki i grając w piłkę.
Po powrocie do klasy odsłuchaliśmy i zatańczyliśmy piosenkę'' Kaczuchy''.
Zajęcia zakończyliśmy czytając książkę ''Drzewo'', przyczepiając tym samym kolejny listek na naszym drzewie czytelniczym.
Zadanie domową. Wszystkie dzieci otrzymały karty pracy do zrobienia motyla.
Tym prawie wiosennym akcentem rozeszliśmy się do domów, życząc sobie miłego weekendu.
Proszę rodziców o poćwiczenie z dziećmi piosenki ''Kaczuchy''.
Pozdrawiamy i do zobaczenia na spotkaniu wielkanocnym,
Małgosia i Michalina
Orły
Nasze sobotnie spotkanie rozpoczęliśmy od pogawędki na temat Świąt Wielkanocnych, tradycyjnych potraw, zwyczajów. Następnie przeszliśmy do zajęć plastycznych.
Uczniowie stworzyli przepiękne ozdoby wielkanocne, tj. króliki z rolek toaletowych, wylepiane ziarnami kurczaki oraz klasowego koguta za pomocą odbitych rąk. Przy okazji poznaliśmy dwa nowe słowa jak ciecierzyca i fasola.
Po wyczerpującej pracy przyszła pora na śniadanie. Podczas posiłku utrwalaliśmy umiejętność słuchania innych oraz nie przerywania sobie podczas wypowiedzi.
Korzystając z ładnej pogody wybraliśmy się wraz z grupą młodszą na boisko szkolne. Zajęcia miały charakter ruchowy, relaksacyjny. Dzieci skakały przez skakankę, grały w piłkę. Podczas zabawy dzieci utrwalały liczenie po polsku.
Kurczaki z fasoli i ciecierzycy |
Po powrocie do klasy jedna z uczennic przeczytała na głos legendę o smoku wawelskim, po czym nastąpiła projekcja tejże bajki. Miało to na celu utrwalenie wiadomości na temat legendy.
Na zakończenie przypomnieliśmy sobie odmianę czasowników przez osoby, liczby pojedynczej i mnogiej.
Po posprzątaniu klasy, pożegnaliśmy się tradycyjnym słowem do widzenia i rozeszliśmy się do domów.
UWAGA: Dzieci otrzymały krótkie życzenia wielkanocne do nauczenia się na pamięć na następne nasze spotkanie 25.03.2017 (Spotkanie Wielkanocne).
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz