Zajęcia w Barcelonie, 25 lutego

Poziomki

Ostatnie sobotnie zajęcia zaczęliśmy od przywitania się i opowiedzenia o swoim stroju karnawałowym. Nasza sala była udekorowany balonami  z minkami, które podpowiadały nam, jaki nastrój dzisiaj mają.
Następnie było śniadanie z pysznymi pączkami. 
Potem przyszła do nas Pani Marta. Po spotkaniu z Martą przeczytaliśmy książkę pod tytułem "Skwarek zgubił się chyba na dobre" Lauren Child.
Po lekturze napisaliśmy na tablicy swoje imiona. Każde dziecko zapoznawało się z literami od których zaczyna się imię koleżanki czy kolegi. Ta praca pozwoli nam na rozpoznawanie liter oraz dopasowaniu ich do konkretnych dzieci, np. K od Karina, F- od Franio a  A od Anny.
Po zakończeniu tych zajęć udaliśmy się  do sali kolorowej gdzie dzieciom spodobała się gra w hokej. Poznaliśmy też dwie nowe zabawy: kółko graniaste oraz podróż na wieś.
Na zakończenie w naszej sali narysowaliśmy  kotka i przykleiliśmy włosy karnawałowe. 

Do zobaczenia na następnych zajęciach,
Kinga, Marysia, Marta
 
Jagódki 

W minioną sobotę w naszej szkole odbył się bal karnawałowy. Na początek dzieci bawiły się dostępnymi dla nich zabawkami w sali. Gdy się już nieco rozbudziliśmy usiedliśmy wspólnie aby się przywitać oraz podziwiać nasze stroje karnawałowe. Stroje były piękne i kolorowe, dzieci prezentowały je z wielką dumą. Omówiliśmy każdy szczegół naszej garderoby, zgadywaliśmy co to za postać i z jakiej bajki pochodzą, a tym którzy nie znali danej postaci opowiedzieliśmy tą bajkę. Po zabawnym rozpoczęciu zajęć opowiedzieliśmy sobie co to jest karnawał i jak należy się do niego przygotować, po czym udaliśmy się do naszych stolików aby odwzorować nasze przebrania. 
Następnie przeszliśmy do kolorowej sali gdzie przy muzyce tańczyliśmy, graliśmy w różne gry oraz wyliczanki. 
Na koniec wróciliśmy do naszej sali, opowiedzieliśmy sobie, które zabawy sprawiły nam najwięcej radości a następnie dzieci zostały odznaczone punktami w postaci uśmiechniętych buziek, które zdobywały przez cały dzień. 
Zajęcia minęły nam bardzo szybko i wesoło. Wszyscy świetnie się bawiliśmy. Dziękujemy za mile spędzony czas i zapraszamy na następne zajęcia! 

Pozdrawiamy, 
Barbara i Edyta 

Malinki 
Karnawał Malinek

Nasze ostatnie lutowe zajęcia przebiegły w iście karnawałowym nastroju, bowiem to karnawał właśnie był motywem przewodnim naszych zajęć. Większość Malinek przyszła w pięknych i oryginalnych strojach i było co podziwiać: od księżniczek do Supermanów! 
Pierwsza godzina poświęcona była, jak zwykle, Arteterapii z p. Martą Pawlikowską. 
Następnie, nadszedł czas na pożywne śniadanie, po którym zajęliśmy się zagadnieniem kolorów. Większość dzieci zna już dobrze nazwy kolorów po polsku, ale zawsze warto je było sobie przypomnieć i utrwalić. Wykorzystaliśmy więc karty pracy z kolorami i zrobiliśmy parę ćwiczeń praktycznych. 
Potem już mógł być czas tyko na zabawę. Ale nie ma prawdziwego balu karnawałowego bez masek! Tak więc, przy wesołych dźwiękach Smerfnych Hitów przystąpiliśmy do robienia naszych masek: dzieci wycinały kształty wydrukowanych już kolorowych masek, doklejały im elementy, a panie nauczycielki robiły dziureczki i doczepiały gumeczki, dopasowując je do głów Malinek. Wybór był spory: mieliśmy pirata, kotki, misie, szeryfa, Czerwonego Kapturka, Indianina, biedronki, słonia, smoka i królewskie korony. 
Po chwili wspólnej zabawy przy muzyce, udaliśmy się na salę gimnastyczną. Było jasne, że Malinki nie odpuszczają przerwy rekreacyjnej nawet przy okazji karnawałowego balu! 
Po powrocie do klasy był jeszcze czas na nasz cykliczny Kącik czytelniczy: przeczytaliśmy odcinek pt. Zabawa karnawałowa z Misia Uszatka, Czesława Janczarskiego, po czym sprawdzaliśmy, co dzieci zapamiętały z tekstu. Oczywiście, kontynuujemy projekt naszego Drzewa Czytelniczego i cały czas przybywają nam nowe żółte listki. Jeszcze raz serdecznie zachęcamy Rodziców do wspólnego czytania po polsku i do wypożyczania książek z naszej szkolnej biblioteki. 
Na koniec jeszcze wróciliśmy do kolorów poprzez małe ćwiczenie: każdy miał wskazać jakąś część swojej garderoby i nazwać jej kolor. Trzeba przyznać, że temat został doskonale opanowany. Po sprzątnięciu klasy, pożegnaliśmy się do następnych zajęć, już za tydzień! 

PRACA DOMOWA: 2 karty pracy w temacie kolorów: łamigłówka oraz kolorowanka mająca utrwalić nazwy kolorów oraz ich pisownię po polsku. 

Pozdrawiamy, 
Maria i Gosia 

Jarzębina 

Na ostatnich zajęciach sala zapełniła się postaciami z bajek, komiksów i książek. A wszystko to za sprawą zabawy karnawałowej, która odbyła się w grupie Jarzębina. Zamiast tradycyjnych lekcji bawiliśmy się, tańczyliśmy i integrowali. Rozpoczęliśmy zabawą mającą na celu sprawdzenie jak dobrze się znamy. Jedno z dzieci stawało tyłem do klasy i próbowało odgadnąć kto je woła. Graliśmy w „sałatkę warzywną”, gdzie na hasło nauczyciela odpowiednie „warzywa”/uczniowie zamieniali się miejscami. Zrobiliśmy konkurs na najlepiej zawiniętą mumię (liczył się czas i dokładność). Do owinięcia mumii wykorzystaliśmy papier toaletowy więc zadanie nie było łatwe bo papier przerywał się co utrudniało pracę. Następnie zużyty papier zebraliśmy i uformowaliśmy kulki którymi rzucaliśmy do celu: kosza na śmieci. Oczywiście karnawał nie mógł odbyć się bez tańców. W naszym repertuarze znalazły się między innymi „Kaczuchy” i „Makarena”. Nie lada sprawności wymagało przechodzenie pod kijem w rytm muzyki. Okazało się, że dzieci potrafią wykorzystać przeróżne techniki przechodzenia pod coraz bardziej opadającą przeszkodą. Energia Jarzębiny jest niewyczerpana dlatego, aby do reszty ją rozładować, zajęcia zakończyliśmy na sali gimnastycznej. 

Pozdrawiamy, 
Ania i Milena

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?