Zajęcia w Gironie, 25 marca

Biedronki 

Pierwsze wiosenne spotkanie rozpoczęliśmy rozgrzewką ruchową i słowną. Nauczyliśmy się rymowanego wierszyka powitalnego, który bardzo przypadł dzieciom do gustu. 

Dwie małe rączki klaszczą 
Czasami się pogłaszczą 
W kolanka zastukają 
I wszystkim pomachają 

Po przywitaniu się, najpierw powtórzyliśmy piosenki z poprzednich zajęć: https://www.youtube.com/watch?v=Uhv-1_OPvh0 - Mydło wszystko umyje oraz https://www.youtube.com/watch?v=4eG9yWe1eoc - Szczotka , pasta. Wykonaliśmy także ręczniczki , które zawiesiliśmy na naszej półce z zabawkami. Wprowadzeniem do głównego tematu była rozmowa o wiośnie, która kilka dni temu zawitała do nas. Biedronki bez problemu określały charakterystyczne elementy wiosennej pogody - pochmurna, słoneczna, deszczowa. Zastanawialiśmy się również , kiedy potrzebny jest parasol. Dopomogły nam w tym zadaniu zagadki: 
1.Gdy na deszcz się zbiera chętnie go otwierasz. 
2.Kiedy jasno świeci słońce smutny stoi w kącie. A gdy w deszczu tonie świat rozkwita jak kwiat. 
Zabawa przy muzyce w deszcz przy pomocy gazet, które spełniały role kałuż i doskonale odzwierciedlały szelest, szum i odgłos kropli wody tak bardzo spodobała się dzieciom, że opóźniliśmy trochę porę naszego szkolnego śniadania. 
Podczas śniadania opowiadałam dzieciom o swoim szkoleniu w Madrycie, o nowych zabawach i piosenkach jakich będziemy się uczyć na kolejnych zajęciach. Biedronki były bardzo zainteresowane i zadawały mnóstwo pytań. Posileni zasiedliśmy do oglądania bajki z serii Miś Uszatek pt. To tylko gałąź https://www.youtube.com/watch?v=uAwWshk_Moc , opowiadającej o wiośnie. Po analizie bajeczki obejrzeliśmy wizualizację piosenki pt.Wiosna https://www.youtube.com/watch?v=QytYk2zyR6k oraz odtańczyliśmy wiosenny taniec przy dźwiękach piosenki pt. Maszeruje Wiosna https://www.youtube.com/watch?v=iRWNg-tsQFk 
Dwie Biedroneczki: Gaia i Ania, bardzo chętnie odegrały rolę Wiosny zakładając strój wiosenny. 

Tam daleko, gdzie wysoka sosna 
maszeruje drogą mała wiosna 
ma spódniczkę mini, sznurowane butki 
i jeden warkoczyk krótki. 

Maszeruje wiosna a ptaki wokoło 
lecą i świergoczą głośno i wesoło 
Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat 
gdy go w górę wznosi - zielenieje świat. 

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, 
na ramieniu małą torebeczkę 
chętnie żuje gumę i robi balony 
a z nich każdy jest zielony. 

Maszeruje... 

Wiosno, wiosno, nie zapomnij o nas 
każda trawka chce już być zielona 
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła 
zima by została mroźna. 

Maszeruje..

W ramach pracy plastycznej rysowaliśmy parasolki według wiersza: 
Narysuję starannie półkole, 
potem łuki, laseczkę, falbankę. 
I już idę pod parasolem, 
przez pola, przez las, przez polankę. 

Na zakończenie zajęć dzieci wybrały ze szkolnej biblioteki książeczki do poczytania z rodzicami w domu. 
Drodzy Rodzice! Bardzo proszę o przeczytanie dziecku książeczki, którą przyniosło ze szkoły. Proszę, aby dziecko wykonało rysunek nawiązujący tematyką bądź kolorem do przeczytanego tekstu. Na rysunku mogą być tylko kolory występujące w utworze. 

Pozdrawiam i do zobaczenia na spotkaniu świątecznym, 
Maria 

Tak pracują Motylki z Tropicielami
Motylki 

Na ostatnich zajęciach Motylki przypomniały sobie słowa piosenek ćwiczonych na poprzednich zajęciach. Śpiewanie piosenek pomaga dzieciom przy wypowiadaniu polskich wyrazów, utrwala w pamięci nowe słowa i jest wesołą formą nauki. 
Następnie z porozrzucanych kartek, na których zapisane były sylaby budowaliśmy wyrazy i opowiadania z tych wyrazów. 
Na minionych zajęciach Motylki pracowały z podręcznikiem i zeszytami ćwiczeń wykonując różne matematyczne zadania polegające na dodawaniu i odejmowaniu, ćwicząc staranne pisanie wyrazów w liniach, czytając ze zrozumieniem krótkie opowiadania o szkolnych przygodach Hani i Henia i odpowiadając na podane pytania. Uczniowie na każdych zajęciach pracują na materiałach edukacyjnych "Tropiciel", które Szkoła Polska gwarantuje swoim uczniom. 
Uczymy się tańczyć
Następnie Motylki uczestniczyły w zajęciach tanecznych, gdzie poznają polskie tańce ludowe i utwory folklorystyczne. 
Ostatnim etapem naszych zajęć było już tradycyjnie kółko czytelnicze, podczas których czytamy fragmenty książek wybranych przez dzieci z naszej szkolnej biblioteki, zachęcając tym samym dzieci do czytania. 

Pozdrawiam serdecznie,

Milena

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?