Zajęcia w Gironie, 25 marca
Biedronki
Pierwsze wiosenne spotkanie rozpoczęliśmy rozgrzewką ruchową i słowną. Nauczyliśmy się rymowanego wierszyka powitalnego, który bardzo przypadł dzieciom do gustu.
Dwie małe rączki klaszczą
Czasami się pogłaszczą
W kolanka zastukają
I wszystkim pomachają
Po przywitaniu się, najpierw powtórzyliśmy piosenki z poprzednich zajęć:
https://www.youtube.com/watch?v=Uhv-1_OPvh0 - Mydło wszystko umyje oraz https://www.youtube.com/watch?v=4eG9yWe1eoc - Szczotka , pasta. Wykonaliśmy także ręczniczki , które zawiesiliśmy na naszej półce z zabawkami.
Wprowadzeniem do głównego tematu była rozmowa o wiośnie, która kilka dni temu zawitała do nas. Biedronki bez problemu określały charakterystyczne elementy wiosennej pogody - pochmurna, słoneczna, deszczowa. Zastanawialiśmy się również , kiedy potrzebny jest parasol. Dopomogły nam w tym zadaniu zagadki:
1.Gdy na deszcz się zbiera
chętnie go otwierasz.
2.Kiedy jasno świeci słońce
smutny stoi w kącie.
A gdy w deszczu tonie świat
rozkwita jak kwiat.
Zabawa przy muzyce w deszcz przy pomocy gazet, które spełniały role kałuż i doskonale odzwierciedlały szelest, szum i odgłos kropli wody tak bardzo spodobała się dzieciom, że opóźniliśmy trochę porę naszego szkolnego śniadania.
Podczas śniadania opowiadałam dzieciom o swoim szkoleniu w Madrycie, o nowych zabawach i piosenkach jakich będziemy się uczyć na kolejnych zajęciach. Biedronki były bardzo zainteresowane i zadawały mnóstwo pytań.
Posileni zasiedliśmy do oglądania bajki z serii Miś Uszatek pt. To tylko gałąź https://www.youtube.com/watch?v=uAwWshk_Moc , opowiadającej o wiośnie. Po analizie bajeczki obejrzeliśmy wizualizację piosenki pt.Wiosna https://www.youtube.com/watch?v=QytYk2zyR6k oraz odtańczyliśmy wiosenny taniec przy dźwiękach piosenki pt. Maszeruje Wiosna https://www.youtube.com/watch?v=iRWNg-tsQFk
Dwie Biedroneczki: Gaia i Ania, bardzo chętnie odegrały rolę Wiosny zakładając strój wiosenny.
Tam daleko, gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna
ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło
Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi - zielenieje świat.
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gumę i robi balony
a z nich każdy jest zielony.
Maszeruje...
Wiosno, wiosno, nie zapomnij o nas
każda trawka chce już być zielona
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła
zima by została mroźna.
Maszeruje...
W ramach pracy plastycznej rysowaliśmy parasolki według wiersza:
Narysuję starannie półkole,
potem łuki, laseczkę, falbankę.
I już idę pod parasolem,
przez pola, przez las, przez polankę.
Na zakończenie zajęć dzieci wybrały ze szkolnej biblioteki książeczki do poczytania z rodzicami w domu.
Drodzy Rodzice!
Bardzo proszę o przeczytanie dziecku książeczki, którą przyniosło ze szkoły. Proszę, aby dziecko wykonało rysunek nawiązujący tematyką bądź kolorem do przeczytanego tekstu. Na rysunku mogą być tylko kolory występujące w utworze.
Pozdrawiam i do zobaczenia na spotkaniu świątecznym,
Maria
Tak pracują Motylki z Tropicielami |
Motylki
Na ostatnich zajęciach Motylki przypomniały sobie słowa piosenek ćwiczonych na poprzednich zajęciach. Śpiewanie piosenek pomaga dzieciom przy wypowiadaniu polskich wyrazów, utrwala w pamięci nowe słowa i jest wesołą formą nauki.
Następnie z porozrzucanych kartek, na których zapisane były sylaby budowaliśmy wyrazy i opowiadania z tych wyrazów.
Na minionych zajęciach Motylki pracowały z podręcznikiem i zeszytami ćwiczeń wykonując różne matematyczne zadania polegające na dodawaniu i odejmowaniu, ćwicząc staranne pisanie wyrazów w liniach, czytając ze zrozumieniem krótkie opowiadania o szkolnych przygodach Hani i Henia i odpowiadając na podane pytania. Uczniowie na każdych zajęciach pracują na materiałach edukacyjnych "Tropiciel", które Szkoła Polska gwarantuje swoim uczniom.
Uczymy się tańczyć |
Następnie Motylki uczestniczyły w zajęciach tanecznych, gdzie poznają polskie tańce ludowe i utwory folklorystyczne.
Ostatnim etapem naszych zajęć było już tradycyjnie kółko czytelnicze, podczas których czytamy fragmenty książek wybranych przez dzieci z naszej szkolnej biblioteki, zachęcając tym samym dzieci do czytania.
Pozdrawiam serdecznie,
Milena
Komentarze
Prześlij komentarz