Zajęcia w Tarragonie, 28 stycznia
Sikorki
Nasze sobotnie spotkanie zaczęliśmy od przywitania naszej praktykantki Michaliny, która poprowadziła zajęcia u Orłów. Zajęcia zaczęliśmy od robienia stempli, a następnie przeszliśmy do tematu zajęć, czyli: Jak dbam o zwierzęta zimą?
Siedząc w kręgu najpierw przypomnieliśmy sobie nasze imiona, kulając piłeczkę do każdego z osobna oraz zabawiliśmy się w Baloniku nasz malutki i z pokazaniem części ciała zaśpiewaliśmy Głowa, ramiona, kolana,pięty.
Następnie z ilustracji przedstawiających mieszkanka różnych zwierzątek musieliśmy odgadnąć kto jest ich właścicielem. Okazało się, że dzieci nie wiedziały jak się nazywa domek dla ptaszków, ale za to odgadły, że w budzie mieszka pies, w akwarium - rybki, w dziurce - myszka itd.
Opowiedzieliśmy sobie, że zimą ciężko jest zwierzętom szukać pożywienia, dlatego też należy je dokarmiać, zwłaszcza te które mieszkają w lesie czy w stawie. Dzieci świetnie odgadły, iż niedźwiedź przesypia całą zimę, ale nazwę zwierzęcia, które ma igły i które przykrywa się zimą liśćmi ciężej było wymówić. Po takiej pogadance przyszła pora na śniadanko przy muzyce. Wysłuchaliśmy sobie hitów przedszkolaków w radosnej atmosferze, a następnie uczyliśmy się piosenki Zima,zima, zima, pada, pada śnieg. Na kolejnych zajęciach będziemy ją utrwalać.
Karmnik |
Choć pogoda była w kratkę, postanowiliśmy wyruszyć w teren wokół szkoły w poszukiwaniu karmników dla ptaszków. Niestety dopadł nas deszcz i szybko wróciliśmy do klasy. Jako iż żadnego karmnika nie znaleźliśmy postanowiliśmy sami je zrobić! Mam nadzieję, że teraz każde z dzieci będzie dokarmiało ptaszki zimą!
Na koniec zajęć obejrzeliśmy bajkę o Żółwiu i zającu, bajkę uczącą wytrwałości, jako iż nie zawsze szybko oznacza dobrze...
Jako pracę domową, dzieci w swoich dzienniczkach muszą połączyć zwierzęta w pary.
Dla rodziców!
Bardzo proszę, by dzieci przynosiły śniadanko.
Proszę o przyniesienie na następne zajęcia rolki od ręczników papierowych lub pudełko okrągłe od serków.
Dzieci mogą przyjść przebrane w stroje karnawałowe!
Z góry dziękuje i pozdrawiam,
Małgosia
Orły
W sobotę 28. stycznia zajęcia rozpoczęliśmy dość nieśmiało z nową Panią w naszym gronie – Panią Michaliną. Przypomnieliśmy sobie imiona osób z grupy i opowiedzieliśmy sobie o tym, co lubimy robić w czasie wolnym. Nie pominęliśmy też pogody, która tej soboty prezentowała się wyjątkowo pochmurnie.
Następnie atmosfera trochę się rozluźniła, kiedy zagraliśmy w grę na przypomnienie imion!
Po zabawie Pani Michalina zaprosiła wszystkich do stanowiska, w którego centrum znajdowała się mapa… od razu odgadliśmy, że tematem zajęć będzie mapa Polski! Powtórzyliśmy sobie to, co pamiętamy z poprzednich zajęć, a było tego całkiem sporo! Na przykład pamiętaliśmy, jak nazywa się stolica Polski, rozpoznaliśmy też niektóre punkty zagadkowe na mapie – np. wiedzieliśmy gdzie leży Gdańsk, Poznań, Wrocław i Białystok. A potem… staliśmy się małymi odkrywcami Polski, przez zagadki i różne zadania do wykonania podróżowaliśmy po Polsce nie tylko… palcem po mapie! Odwiedzając Kraków przypomnieliśmy sobie o Smoku Wawelskim, Wawelu i Sukiennicach, ale przy okazji zatańczyliśmy krakowiaczka w rytm skocznej melodii! Nie myślcie sobie, że przećwiczyliśmy tylko najprostszą wersję z krokiem dostawnym… bo tańczyliśmy też w parach! Ileż uśmiechu dały nam pierwsze próby, a potem radość przyniosły efekty! Udało nam się zatańczyć bezbłędnie 3 minutowy fragment krakowiaka.
Następne zagadki szły nam błyskawicznie, aż do… przerwy podczas której urządziliśmy sobie mini kawiarenkę w innej części sali. Kto chciał jadł śniadanie popijając przepyszną herbatkę malinową, inni skosztowali pysznych ciasteczek! W naszej kawiarence panowała przyjazna atmosfera, a na herbatkę zaprosiliśmy także naszą szkolną maskotkę – Małpkę!
Po chwili odpoczynku wróciliśmy do mapy, ciekawiły nas dalsze zagadki przygotowane przez Panią Michalinę. Oglądaliśmy między innymi pokaz gdańszczanki – „Panienki z okienka” oraz zaglądnęliśmy do tegorocznej, zimowej odsłony żubrów i jeleni z Puszczy Białowieskiej. Kiedy popłynęliśmy wzdłuż Odry do Szczecina i zbliżyliśmy się do handlu morskiego z kartki papieru stworzyliśmy własne statki, ozdobiliśmy je według własnego pomysłu i zagraliśmy w wyścigi morskie! Ileż przy tym było pozytywnych emocji!
Plastelinowa mapa Polski |
Pod koniec zajęć poznaliśmy kraje sąsiadujące z Polską: Rosję, Litwę, Białoruś, Ukrainę, Słowację, Czechy i Niemcy, a następnie wykonywaliśmy własne mapy na wzorze konturowym i wypełnialiśmy je kolorami za pomocą plasteliny. Mogliśmy użyć naszej wyobraźni, ale staraliśmy się też wylepić, to, co zapamiętaliśmy z zajęć, a co najważniejsze nasze dzieła wzięliśmy ze sobą do domów!
Michalina
Komentarze
Prześlij komentarz