Zajęcia w Barcelonie, 21 stycznia
Poziomki
Praca plastyczna jednej Poziomki |
Dzisiejsze zajęcia zaczęliśmy od przywitania się i zapamiętania imion gdyż mamy nowych kolegów w grupie. Następnie rozdałyśmy dzieciom liście wycięte z jasno zielonego papieru -kolor nawiązuje do wiosny a tym samym początku, nowej przygody. Dzieci pytały: „…A po co nam one…?”
Nowa przygoda to drzewo czytelnicze w bibliotece, które ma „rosnąć razem z nami”. Do życia potrzebuje naszych liści na których zapisane są nasze imiona oraz tytuł książki, którą przeczytaliśmy. Gdy odwiedziliśmy bibliotekę dowiedzieliśmy się skąd się bierze papier, nasze książki w bibliotece oraz co symbolizuje nasze drzewo.
Po inauguracji drzewa zeszliśmy na śniadanie a po nim przyszła Pani Marta z arteterapeutycznymi piosenkami i zabawami.
Po zajęciach z arteterapii wróciliśmy do tematu zimy i poznaliśmy nową piosenkę. Pogoda nie sprzyjała wyjściu na patio więc udaliśmy się do kącika zabaw gdzie bawiliśmy się wspólnie. Gdy wróciliśmy do klasy zajęliśmy się praca plastyczną z wykorzystaniem waty, patyczków, brokatu oraz gwiazdek. Dzieci wysłuchały kilku fragmentów książki o muszce Fefie, ze szczególnym naciskiem na wyraźne wymawianie niektórych dźwięków obecnych w języku polskim.
Na zakończenie dzieci odebrały książki, które Panie nauczycielki przygotowały do wypożyczenia i wspólnej lektury z rodzicami.
Kinga i Monika
Jagódki
Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy tradycyjnie od swobodnych zabaw. Na stolikach znajdowały się kolorowe klocki, koszyk z warzywami i owocami, samochody, zwierzęta, był też laptop oraz puzzle. Gdy się już rozbudziliśmy, usiedliśmy wspólnie w naszym przyjaznym kręgu. Na przywitanie przypomnieliśmy sobie nazwy garderoby, każdy opowiedział i pokazał kolory jakie zdobiły jego ubranie oraz zwróciliśmy uwagę na różnice pomiędzy garderobą damską i męską.
21 stycznia to DZIEŃ BABCI, toteż dzieci wysłuchały krótkiego wierszyka o Babci, po czym szybciutko nauczyły się go na pamięć. Gdy wszystkie dzieci wyrecytowały ślicznie wierszyk, nasza polska Babcia Sabina obdarowała nas pysznymi łakociami.
Po tak mile spędzonym poranku udaliśmy się na zajęcia plastyczne. Zadaniem dzieci było wykonanie zimowej chmurki. Każdy dostał wyciętą chmurę oraz niteczki z nawleczoną watą. Zadaniem dzieci było przyklejenie nitki na chmurkę. Wszystkie Jagódki dumnie demonstrowały naszej kochanej Babci swoje prace.
Po zajęciach plastycznych rozpoczęła się inauguracja naszego projektu pt. „Drzewo czytelnicze”. Dzieci obejrzały szkolne drzewo, na którym od teraz będziemy przyklejać pomarańczowe listki. Na listu będziemy zapisywać lekturę, którą czy to w klasie z nauczycielką, czy też w domu z rodzicami lub bliskimi, dziecko czytało bądź omawiało. Zapraszamy wszystkich rodziców do współpracy. Wszelkie informacje należy zgłaszać bezpośrednio przed zajęciami do nauczyciela prowadzącego zajęcia.
Druga część zajęć została poprowadzona przez Panią Martę. Były to zajęcia z arteterapii, na których dzieci bardzo mile spędzają czas. Pani Marta pomaga dzieciom uzewnętrznić ich emocje oraz myśli, szczególnie tym najbardziej nieśmiałym. Istotą tych zajęć jest komunikacja z samym sobą oraz z rówieśnikami w języku polskim.
Po zajęciach artystycznych udaliśmy się na kolorową salę. Dzieci bawiły się piłkami, grały w golfa a na koniec zagraliśmy w kolory. Dziecko, które otrzymało piłkę musiało wypowiedzieć jakiś kolor i odrzucić ją do kolegi lub koleżanki. Na hasło: czerwony, umówiliśmy się, że piłka parzy i nie należało jej łapać. Zabawa bardzo wszystkim się spodobała.
Na koniec powróciliśmy do naszej sali na zajęcia plastyczne. Na stolikach znaleźliśmy zielone kartki i nożyczki. Zadaniem dzieci było samodzielne wycięcie dużego liścia. Następnie dzieci otrzymały wycięte wcześniej biedronki, które miały przykleić na własnym liściu, narysować oczy oraz czarne kropki oraz wpisać swoje imię w jej środek. I tak oto powstały śliczne laurki dla kochanych Babć. Dzieci z wielką dumą prezentowały prace swoim rodzicom.
Dziękujemy za mile spędzony czas i zapraszamy na następne zajęcia!
Pozdrawiamy,
Barbara, Edyta, Babcia Sabina i Marta
Malinki
Kochamy nasze babcie i dziadków |
Ostanie styczniowe zajęcia rozpoczęliśmy jak zwykle od przywitania się i sprawdzenia listy obecności. Od stycznia mamy w naszej grupie dwie nowe osoby: Anię i Marcela.
Następnie Malinki miały godzinne zajęcia z Arteterapii prowadzonej przez p. Martę Pawlikowską. Tym razem, jedną z aktywności było narysowanie swojej postaci i dopełnienie tego „autoportretu” w postaci dorobienia mu głowy z modeliny, w efekcie czego powstały bardzo ładne prace.
Po pożywnym śniadanku, mieliśmy czas na wprowadzenie dwóch ważnych styczniowych świąt: Dnia Babci i Dnia Dziadka (nasze zajęcia zbiegły się w czasie właśnie z Dniem Babci). Zaznaczyliśmy je na kartach pracy z miesiącem styczniem, a przy okazji przypomnieliśmy sobie zagadnienie kalendarza: pory roku, miesiące i dni- czyli to, o czym mówiliśmy na poprzednich zajęciach. Porozmawialiśmy o naszych babciach i dziadkach, o tym, co dla nas znaczą, jacy są, jak spędzamy z nimi czas, gdzie mieszkają w Polsce czy w Hiszpanii (mamy też dziadków w Meksyku i na Dominikanie), jakie przysmaki gotują babcie podczas wizyt w Polsce. Bez wątpienia, Babcia i Dziadzio to bardzo ważne dla wszystkich osoby. Odsłuchaliśmy też sympatycznego miksu piosenek o babci i
dziadku oraz odczytaliśmy wiersz na okoliczność, pt. „Odwiedziny u babci i dziadka”.
Dzieci zrobiły też piękne laurki dla babć i dziadków. Ale to jeszcze nie wszystko: jako niespodziankę Malinki miały specjalną wizytę Babci Polskiej, p. Sabiny, która miała dla nich polskie słodycze, wierszyk „Babciu, babciu, coś ci dam” oraz dużo ciepłych słów: jak każda babcia.Tak maszerują polskie literki |
Po obchodach Dnia Babci i Dziadka mieliśmy w programie zabawy i gry na sali gimnastycznej, a potem kolejny Dzień Litery. Tym razem poznawaliśmy : N, C, Ę, Ą, kładąc nacisk na głoski nosowe, tak charakterystyczne dla języka polskiego. Z pomocą Naszego Elementarza identyfikowaliśmy nowe literki, szukaliśmy ich w naszych imionach i znanych nam wyrazach. Następnie, na kartach pracy odwzorowaliśmy nowo poznane literki, ćwicząc szczególnie ą i ę.
Nasz Kącik Czytelniczy tym razem nie był poświęcony żadnej konkretnej lekturze, ale miała za to miejsce inauguracja naszego Drzewa Czytelniczego w bibliotece. Projekt ten ma na celu promować czytanie po polsku (samodzielne lub z rodzicami) wśród naszych uczniów, a także zachęcać do wypożyczania książek z naszej szkolnej biblioteki. Na każdych zajęciach będziemy omawiać czytane lub już przeczytane książeczki i przyczepiać na drzewie nowy listek z opisem; autor, tytuł i uczeń, który czyta. Malinki mają kolor żółty i mam nadzieję, że prędko zapełnimy koronę naszego drzewa żółtymi listkami.
Po wizycie w bibliotece, posprzątaliśmy klasę i pożegnaliśmy się do następnych zajęć.
PRACA DOMOWA: Z racji inauguracji naszego Drzewa Czytelniczego, prosimy o przeczytanie lub zainicjowanie wspólnie z dziećmi lektury dowolnej polskiej książeczki i przedstawienie tejże lektury na następnych zajęciach- zanotujemy ją na listku i przyczepimy go na naszym drzewie.
Jarzębina
Zajęcia w grupie Jarzębina rozpoczęły się, jak zawsze, od zwołania
naszego kołka czytelniczego. Rozmawialiśmy o ostatnio przeczytanych
książkach. Poznaliśmy też ważne słowo: ekranizacja. Wymienialiśmy
przykłady zekranizowanych książek. Większość dzieci zna "Akademię Pana
Kleksa" ale o "Królu Maciusiu I" lub "W pustyni i w puszczy" właściwie
nikt nie słyszał. Zachęcam do wspólnego czytania lub obejrzenia
filmu.
Przypomnieliśmy też sobie czego dotyczy nasz projekt
czytelniczy, którego oficjalna inauguracja odbyła się właśnie w
sobotę. Całą grupą udaliśmy się do naszej szkolnej biblioteki, w
której pojawiło się "drzewo czytelnicze". Na czerwonych liściach
wypisaliśmy wszystkie przeczytane w tym roku szkolnym książki. Listki
zawiesiliśmy na drzewie, które po kolejnych inauguracjach robiło się
coraz bardziej kolorowe.
Cześć zajęć poświeciliśmy podróżom. Obejrzeliśmy dwa filmy dotyczące
"symbolicznych miast" polskich: Torunia i Malborka. Poznaliśmy
ciekawostki dotyczące każdego z nich. Dzieci z ciekawością wysłuchały
opowieści o bitwie pod Grunwaldem, w której mniej liczne odziały
polskie, dzięki sprytowi polskiego króla, pokonały lepiej uzbrojone
wojska krzyżackie.
Na zajęciach z ortografii dzieci poznały literkę Ż i RZ, zwróciliśmy
uwagę na ich identyczną wymowę. Wykonaliśmy kilka ćwiczeń z
ortografii. Dzieci otrzymały kserówki, z którymi pracowaliśmy na
zajęciach. Jako praca domowa dzieci mają za zadanie dokończyć
ćwiczenia na pisownię Ż i RZ. Pamiętajmy też o uzupełnianiu słowniczka
na końcu zeszytu.
W trakcie zajęć odwiedziła nas nasza Szkolna Babcia, której z okazji
jej święta powiedzieliśmy wierszyk i zaśpiewaliśmy 100 lat Wszystkim
babciom życzymy dużo zdrowia i pociechy z wnuków.
Pozdrawiam,
Ania
Komentarze
Prześlij komentarz