Zajęcia w Barcelonie, 14 stycznia
Nasze Poziomeczki pracują z Babcią |
Na przywitanie każde dziecko z osobna dostało ciepły uścisk, potem ich ręce uścisnęły się jeszcze kilka razy przy zabawach w kole – takich jak „stary niedźwiedź” i „lokomotywa”. Siadając w kole chętne dzieci opowiadały a niektóre nawet pokazały jakie dostały prezenty.
Wspólnie oglądaliśmy zdjęcia zabaw i sportów zimowych, niektóre dzieci opowiadały gdzie spędziły Święta Bożego Narodzenia oraz czy tej zimy widziały i bawiły się w jakąś z gier lub uprawiały sport zimowy.
Po śniadaniu cała grupa udała się na słoneczny „plac zabaw”. Po powrocie do sali dzieci znowu usiadły w kole aby odgadywać odgłosy przyrody z dopasowaniem ich do obrazka .
Moją propozycją pracy plastycznej było ulepienie bałwana z plasteliny z rozróżnieniem dużej – średniej – małej kulki.
Pozdrawiam serdecznie,
Monika Szewczyk
Jagódki
Pa tak długiej przerwie świątecznej nareszcie powróciliśmy do naszej szkoły. Zajęcia rozpoczęliśmy od zabaw, które nieco nas rozbudziły. Dzieci bawiły się dostępnymi dla nich zabawkami, klockami i puzzlami. Następnie usiedliśmy w naszym kręgu, gdzie każdy przywitał się z pomarańczową maskotką. Przywitaliśmy naszą nową koleżankę Laię a następnie opowiedzieliśmy sobie o prezentach, które przynieśli nam Trzej Królowie. Dzieci z entuzjazmem opowiadały o prezentach, niektóre nawet je przyniosły aby wspólnie pobawić się nimi ze swoimi polskimi kolegami i koleżankami.
Opowiedzieliśmy sobie jak wygląda zima w Polsce. Wszystkie dzieci uwielbiają śnieg oraz sporty zimowe. Niektórzy lubią jeździć na nartach, sankach a nawet znaleźli się amatorzy jazdy na łyżwach. Rozmowy o zimie bardzo ożywiły nasze Jagódki.
Nauczyliśmy się śpiewać piosenkę zimową pt: ”Zima, zima, zima, pada, pada śnieg” (słowa: Barbara Stefania Kossuth, muzyka: Adam ).
Gdy przyszedł czas na zajęcia plastyczne, wszyscy udaliśmy się do stolików. Każdy otrzymał pomarańczową lub żółtą kartkę oraz kolorowe naklejki. Zadaniem dzieci było stworzenie obrazka. I tak oto powstały kolorowe prace, niektóre przedstawiały podróż w kosmos inne pokaz mody. Pojawiło się również zoo ze zwierzętami. Najciekawszą jednak była praca „Star Wars” gdzie pojawiły się różne śmieszne stwory.
Po zajęciach plastycznych przyszedł czas na zajęcia sportowe, które odbyły się w kolorowej sali. Dzieci bawiły się piłkami, grały w różne gry oraz ćwiczyły balet. Gdy się już nabiegały usiadły w jednym rzędzie i zabawiły się w „szalony quiz”. Podczas naszego quizu przypomnieliśmy sobie nazwy kolorów, części garderoby oraz ciała, nazwy zwierząt oraz roślin.
Ostatnia część zajęć odbyła się w naszej sali. Powróciliśmy do naszych stanowisk, gdzie czekały na nas kolorowe kartki, klej, wata i patyczki. Zadaniem dzieci było stworzenie zimowej opowieści. Wszystkie dzieci uwielbiają lepić bałwana ze śniegu toteż nie mogło go zabraknąć na naszych pracach. Pojawiły się również zaspy śnieżne, oraz chmury z których opadały płatki śniegu.
Zajęcia minęły nam bardzo szybko i wesoło. Wszyscy świetnie się bawiliśmy.
Dziękujemy za mile spędzony czas i zapraszamy na następne zajęcia już w sobotę!
Pozdrawiamy,
Barbara i Edyta
Malinki
Karta pracy |
Nasze pierwsze w nowym roku spotkanie przebiegło w dość zredukowanym gronie. Po wzajemnym przywitaniu się i sprawdzeniu listy obecności, powitaliśmy Nowy Rok 2017. Przypomnieliśmy sobie, jak składa się po polsku życzenia noworoczne, po czym porozmawialiśmy trochę o minionych Świętach, Sylwestrze i Trzech Królach: jak dzieci spędziły ten czas, kto był w Polsce, co robił, jak się bawił, itp.
Wraz z Nowym Rokiem wprowadziliśmy pojęcie kalendarza i poznawaliśmy pory roku i poszczególne miesiące, skupiając się na porze obecnej, czyli zimie.
Do tego celu użyliśmy kart pracy z porami roku i miesiącami, przypomnieliśmy też sobie dni tygodnia po polsku. A przy okazji pór roku, omówiliśmy zjawiska pogody z nimi związane. W temacie zimy, dzieci dzieliły się swoją wiedzą na temat zimowych sportów i zabaw, nie zabrakło też naszego starego znajomego, Misia Uszatka, którego obejrzeliśmy w odcinku zatytułowanym „Bałwanek”.
Po śniadaniu i krótkiej zabawie ruchowej poprowadzonej przez p. Marię, przeszliśmy do tematu ubrań w języku polskim. Pracowaliśmy z użyciem kart pracy z różnymi częściami garderoby, od piżamy do garnituru, wspólnie je nazywaliśmy i identyfikowaliśmy z tym, co dzieci miały na sobie. Porównaliśmy też, co nosimy latem, a co zimą i wykonaliśmy odpowiednie ćwiczenie w postaci łamigłówki pogodowo- ubraniowej.
Po grach i zabawach na sali gimnastycznej, w części Dzień Litery wprowadziliśmy kolejne litery polskiego alfabetu: W, U, Ó. Z użyciem NASZEGO ELEMENTARZA identyfikowaliśmy te literki, szukaliśmy i czytaliśmy na głos wyrazy, które te literki zawierają. Specjalny nacisk położyliśmy na wymowę „W” w języku polskim (w hiszpańskim odpowiednik głoski „V”) oraz zainicjowaliśmy różnicę między „u” i „ó”. Na kartach pracy odwzorowywaliśmy nowo poznane literki.
Ostatnim punktem zajęć był nasz stały Kącik czytelniczy. Tym razem przeczytaliśmy fragment z Przygód Misia Uszatka, pt. „Mróz”- w sam raz do pory roku!
Na koniec posprzątaliśmy klasę i pożegnaliśmy się tradycyjnym „Do widzenia”.
PRACA DOMOWA: Obserwujemy pogodę: karta pracy do wypełniania w tygodniu- proszę przynieść za tydzień oraz kolorowanka: co nosimy latem, a co zima. Zachęcamy do zrobienia laurek na Dzień Babci i Dziadka (21 i 22 stycznia).
Pozdrawiamy,
Maria i Gosia
W ostatnią sobotę Jarzębiny poznały kolejne litery polskiego alfabetu jak "H" i "CH" oraz zasady ortograficzne dla nich przypisane.
Na początku zajęć się przedstawiłam jako nowa Pani Nauczycielka i wspólnie opowiedzieliśmy, jak nam minęły Święta Bożego Narodzenia oraz Święto Trzech Króli. Uczniowie opowiadali gdzie byli, często przywołując święta i czas spędzony w Polsce. Ja z kolei wykorzystałam ten czas na przypomnienie jakie zabytki oraz miejsca charakterystyczne znajdują się w Polsce.
Opowiadaliśmy sobie o tym, jak piękna jest Warszawa, czy Kościół Mariacki naprawdę jest wielki, czy do Morskiego Oka jest daleko i czy nad polskim morzem widać zachód słońca.
Po takim turystycznym wprowadzeniu przeszliśmy do pierwszej czytanki, która opowiadała o podróży do odległych krajów. Opowiadanie to szczególnie było bogate w wyrazy z literkami "H" oraz "CH", a każde z dzieci kolejno czytało dany jego fragment. Następnie podsumowaliśmy to opowiadanie, zadając przypisane do niego pytania, sprawdzając tym samym zdolność czytania ze zrozumieniem, a także zapisywaliśmy wyrazy z polskimi literami na tablicy, wyrabiają tym samym jego pisownie. Następnie pracowaliśmy nad analizą obrazka, na którym zawarte było wiele rzeczy zawierających h/ch. Ćwiczeniem było napisanie krótkich zdań na postawie wyrazów zawartych w szkicu.
W ostatniej części zajęć przeszliśmy do kolejnej czytanki o góralskich chatach beskidzkich, ponownie utrwalając wyrazy zawierające h/ch.
Na koniec zajęć dzieci wskazywały na swoje ulubione słowa poznane tego dnia i układając z nich zdania.
Podczas przerwy udaliśmy się do sali gimnastycznej, gdzie dzieci mogły skorzystać z obiektów i przedmiotów sportowych szkoły.
Dzieci jako zadanie domowe otrzymały polecenie namalowania herbów trzech miast, ponieważ to herb okazał się ulubionym wyrazem dnia.
Milena
Komentarze
Prześlij komentarz