Sprawozdanie z zajęć w Tarragonie, 7 maja

Po ,,burzy mózgów" przyszedł czas na małe co nieco, po czym wykorzystaliśmy niespożytą energię dzieci na zrobienie zawodów, tj. biegi w worku, przy czym dzieci świetnie się bawiły podskakując niczym kangury.
Czas na zasłuchanie się w literaturze J. Korczaka zapewniła nam pani Dominika czytając starą baśń ,,Pieśń o orle", która była wprowadzeniem do części plastycznej, w której dzieci miały za zadanie stworzyć własną książkę.
Jak przystało na prawdziwych autorów, dzieci podpisały się i nadały tytuł swoim pracą. Niektóre z dzieci napisały treść składającą się ze zdań złożonych. Mniejsze dzieci wpisywały pojedyncze słówka pod rysunkami, np. las, dom, motyl, pojazdy. Jest to bardzo pożyteczna technika w nauce czytania, zwłaszcza dla dzieci wielojęzycznych ,stosowana również wśród dzieci z autyzmem. Poprzez zabawę i dziką fantazję dzieci wkraczamy w etap nauki czytania.
Polecam tą technikę tworzenia domowych książeczek, gdzie fascynacja dziecięca nie zna granic.
Jako pracę domową, z pomocą rodzica prosimy o wpisanie brakujących literek w wypisane słówka do dzienniczka.
Pozdrawiamy,
Dominika i Małgosia
Komentarze
Prześlij komentarz