Sprawozdanie z zajęć w Tarragonie, 7 maja

Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od gry w Układanie przeciwieństw i gry Literka do literki. Po krótkim przywitaniu się przeszliśmy do przeczytania wiersza J. Tuwima ,,Abecadło" oraz do wyjaśnienia słowa alfabet, a następnie do gry zbiorowej, gdzie zadaniem dzieci było wylosowanie kartonika z przedmiotem i wyszukanie literki na jaką zaczyna się dany przedmiot. Zgadując każdy po kolei kartonik, szukaliśmy więcej słów na daną literkę. 
Po ,,burzy mózgów" przyszedł czas na małe co nieco, po czym wykorzystaliśmy niespożytą energię dzieci na zrobienie zawodów, tj. biegi w worku, przy czym dzieci świetnie się bawiły podskakując niczym kangury. 
Czas na zasłuchanie się w literaturze J. Korczaka zapewniła nam pani Dominika czytając starą baśń ,,Pieśń o orle", która była wprowadzeniem do części plastycznej, w której dzieci miały za zadanie stworzyć własną książkę. Jak przystało na prawdziwych autorów, dzieci podpisały się i nadały tytuł swoim pracą. Niektóre z dzieci napisały treść składającą się ze zdań złożonych. Mniejsze dzieci wpisywały pojedyncze słówka pod rysunkami, np. las, dom, motyl, pojazdy. Jest to bardzo pożyteczna technika w nauce czytania, zwłaszcza dla dzieci wielojęzycznych ,stosowana również wśród dzieci z autyzmem. Poprzez zabawę i dziką fantazję dzieci wkraczamy w etap nauki czytania. Polecam tą technikę tworzenia domowych książeczek, gdzie fascynacja dziecięca nie zna granic. 
Jako pracę domową, z pomocą rodzica prosimy o wpisanie brakujących literek w wypisane słówka do dzienniczka. 

Pozdrawiamy, 
Dominika i Małgosia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?