Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 7 maja

Poziomki 3-latki 

Pomimo deszczowej pogody, sobotnie zajęcia odbyły się w dość licznym gronie. Na początek przywitaliśmy się, przypomnieliśmy sobie nasze imiona, powtórzyliśmy czynności związane z dbaniem o urodę i zdrowie z pokazywaniem, a następnie przystąpiliśmy do małej pogawędki. 
Opisaliśmy sobotnią pogodę, a ponieważ był to deszczowy i pochmurny dzień wymieniliśmy części naszej garderoby, które należy ubrać aby nie zmoknąć. Większość dzieci przyszła w pięknych kaloszach, niektórzy mięli ubrane płaszcze przeciwdeszczowe i trzymali w ręce kolorowy parasol. Po tak zabawnym wstępie dzieci otrzymały kosz owoców. Wspólnie przypomnieliśmy sobie ich nazwy i kolory. W naszym koszu znajdowały się czerwone jabłka, zielone gruszki, żółte banany, fioletowe winogrona, pomarańczowe pomarańcze, czerwone truskawki, granatowe borówki. Dzieci opowiedziały, które owoce lubią najbardziej, a które im nie smakują, opisały ich smak i wygląd. 
W drugiej części zajęć udaliśmy się na salę gimnastyczną gdzie bawiliśmy się w różne zabawy używając chusty animacyjnej oraz piłki. Chusta jest lubiana przez wszystkie dzieci i sprawia im wiele radości. 
Po powrocie do klasy, w ramach relaksu i odpoczynku po zajęciach sportowych, dzieci wysłuchały wierszy T. Fiutowskiej „Kim jestem” oraz M.Olechowskiej i D. Raczyńskiej pt. ‘’Jadą Goście’’. Był to wstęp do pogadanki o rodzinie i ich członkach. Dzieci przedstawiły swoje rodziny, opowiedziały za co kochają swoich rodziców, braci, siostry, jak spędzają z nimi czas wolny i jakie zabawy sprawiają im największą radość. Niektóre dzieci zdradziły nam, że uwielbiają czytać książki z rodzicami, inne przygotowywać wspólne posiłki czy też pomagać w obowiązkach domowych. Wymieniając członków rodziny nauczyliśmy się liczyć do 5. Następnie każdy miał odrysować swoją dłoń i wpisać w nią imiona wszystkich członków swojej rodziny. 
Na koniec dzieci dostały kolorowankę, na której znajdowała się rodzina: mama, tata, córka i syn. Zadaniem dzieci było pokolorowanie części garderoby. Przypomnieliśmy sobie jak wygląda krawat, koszula, sweter, spodnie, bluzka, spódnica. 
Choć dzień był dość pracowity, dzieci z wielkim entuzjazmem wykonywały wszystkie polecenia i zadania, które sprawiały im dużo radości. 

Drodzy Rodzice: 
Kiedy tylko pogoda dopisuje, zajęcia sportowe odbywają się na świeżym powietrzu, toteż prosimy o smarowanie dzieci kremem z filtrem i zaopatrzenie w czapki z daszkiem! 

Pozdrawiamy, 
Basia i Dorota

Poziomki 4-latki

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania i przedstawienia się słowami Cześć, Mam na imię Agnieszka, a ty jak masz na imię?  Następnie powtórzyliśmy szybciutko nasze magiczne słowa, przypomnieliśmy, jak się rysuje kotki i zaśpiewaliśmy piosenkę Panie Janie. Była ona wstępem do naszej gimnastyki oka i języka bowiem każde dziecko wybrało sobie zwierzaka, którym chce być i na melodię piosenki miauczeliśmy, szczekaliśmy, gulgotaliśmy, gdakaliśmy, chrumkaliśmy, itp. Po prostu nagle znaleźliśmy się na wsi. Bardzo się to dzieciom podobało. Potem kończyliśmy malowanie pejzażu morskiego i graliśmy w nasze ulubione gry powtarzając kolory i liczby. Uczyliśmy się również zabawy Siała baba mak.
Po przerwie śniadaniowej udaliśmy się na salę gimnastyczną, gdzie bawiliśmy się używając chusty animacyjnej i piłki.
Po powrocie do klasy, w ramach odpoczynku, przeczytaliśmy opowieści o przyjaźni: Kubuś i przyjaciele. Najlepsi przyjaciele. Od teraz już wiemy, że przyjaźń jest ważna w życiu każdego z nas. A największym przyjacielem jest mama. :)  
Następnie rozmawialiśmy o rodzinie i pokolorowaliśmy mamę, tatę, córkę i syna. Na koniec zaczęliśmy przygotowywać niespodzianki dla naszych drogich mam bo przecież niedługo ich święto :)  
Pozdrawiam
Agnieszka

Tęcza 

Zajęcia rozpoczęliśmy od wyprawy do lasu, gdzie przenieśliśmy się słuchając nagrań śpiewu ptaków, szumu drzew, odgłosów rzeki i wiosennej burzy. Następnie, w pełni już zrelaksowani, oddaliśmy się zabawie z gliną i rzeźbieniu lasu, który wcześniej sobie wyobraziliśmy. Każde z dzieci stworzyło swoje drzewa, krzewy, kwiatki i zwierzęta, a nawet jeziorka. Na zakończenie połączyliśmy nasze dzieła i stworzyliśmy jeden las, który dzieci nazwały Kwiatownik - Las Bagien. 

Kolejnym punktem spotkania było oglądanie prezentów od dzieci i pani Ani Ochenkowskiej ze Szkoły Podstawowej nr 6 im. Orła Białego z Ostrołęki, z którą korespondujemy od ponad roku. Dzieciom bardzo podobały się książki i koniczynki z biedronkami z pozdrowieniami od polskich koleżanek i kolegów. Dzieci zabrały do domów prezenty, aby przygotować niespodzianki dla uczniów z Ostrołęki. 
Po przerwie śniadaniowej odbyły się zajęcia muzyczne z Panią Marylą w czasie których śpiewaliśmy piosenki: ¨Płynie , Wisła płynie¨, uczyliśmy się ¨Stokrotki¨ i innych piosenek, które zaprezentujemy na uroczystości z okazji Dnia Mamy i Taty. 
Po tak pracowitej części zajęć udaliśmy się na salę gimnastyczną , aby zrelaksować się podczas zabaw ruchowych. 
Po powrocie do sali lekcyjnej odbył się sprawdzian ze znajomości słownictwa polskiego , umiejętności czytania i rozumienia tekstu . Przy pomocy plansz i gier edukacyjnych udało się sprawdzić postępy małych uczniów w poznawaniu języka polskiego. Gra bardzo podobała się dzieciom, dlatego na następnych zajęciach będziemy ją kontynuować. 

Pozdrawiamy serdecznie , 
Maria, Marta i Pani Maryla 

Praca domowa 
Proszę, aby dziecko nauczyło się na pamięć wiersza przesłanego do Rodziców w osobnym e-mailu oraz wykonało niespodziankę (pracę plastyczną, kartkę okolicznościową np. z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka, itp.) dla polskiego kolegi lub koleżanki.( Dla uczniów od których dziecko otrzymało koniczynki). Wyślemy je po zajęciach 21 maja. 
Bardzo dziękuję Rodzicom za współpracę, 
Maria, nauczycielka grupy Tęcza 

Jarzębina 

Na ostatnich zajęciach poznawaliśmy i powtarzaliśmy informacje o postaciach literackich, bajkach i legendach polskich. W tym celu wykorzystaliśmy zaadoptowaną dla naszej szkoły i znaną już dzieciom grę „Polsko! Chcę Cię poznawać”. Rozpoczęliśmy od zdobycia informacji zawartych na kartach gry. W tym celu skorzystaliśmy z wariantu gry, w którym każde z dzieci otrzymało jedną z kart oraz informację dotyczącą innej karty. Ich zadaniem było odnalezienie karty, której dotyczyła informacja a następnie opowiedzenie o niej innym uczestnikom. W kolejnej części zajęć dzieci utworzyły dwuosobowe drużyny, które uczestniczyły w konkursie wiedzy o prezentowanych wcześniej postaciach. Gra przebiegała w dwóch etapach. W pierwszym, drużyny mówiły, kogo lub co będą prezentować, a następnie przedstawiały dwie prawdy i nieprawdę. Pozostali uczestnicy musieli zgadnąć, która informacja jest fałszywa. W drugim etapie grupa, która przedstawiała postać mogła odpowiadać tylko „tak” lub „nie” na pytania pozostałych uczestników, których zadaniem było odgadnięcie, o kim/czym mowa. Grupa, która jako pierwsza podała poprawą odpowiedź zdobywała punkt. 
Na zajęciach ćwiczyliśmy też poznane tydzień wcześniej piosenki: „Płynie, Wisła płynie”, „Gdzie strumyk płynie z wolna”, „Jak to miło”

„Płynie Wisła, płynie” 
Płynie Wisła, płynie 
Po polskiej krainie, (bis) 
Zobaczyła Kraków, 
pewnie go nie minie. (bis) 

„Gdzie strumyk płynie z wolna” 
Gdzie strumyk płynie z wolna, 
Rozsiewa zioła maj, 
Stokrotka rosła polna 
A nad nią szumiał gaj. 

 „Jak to miło” 
Jak to miło wieczór bywa, 
wieczór bywa 
Gdy dzwonek do snu wzywa, 
do snu wzywa 
bim bam bim 
bam bim bam 

Proszę poćwiczyć z dziećmi piosenki w domu lub choć powtórzyć ich tekst. Ostatnią część zajęć poświęciliśmy arteterapii i poruszyliśmy temat ekologii i ochrony środowiska. Dzieci dyskutowały na temat tego, jak należy zachować się na łonie natury i jaką szkodę wyrządzić mogą, na przykład, wyrzucone w lesie śmieci. Mieliśmy również okazję dokonać "artystycznego recyklingu", czyli wykorzystać stare butelki po detergentach, pudełka po herbacie i jogurtach, worki, gazety aby, po połączeniu ich z gliną, przekształcić je w rzeźby. W ten sposób powstały ciekawe kubki, cukierniczki, magiczne pudełka, serca, gliniane zwierzęta, drzewa i wiele innych. Zajęciom z arteterapii towarzyszyła też szczególna muzyka lasu - nagrania szumu drzew, rzeki, letniej burzy i śpiewu ptaków. 

Ania i Marta

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?