Sprawozdanie z zajęć w Tarragonie, 14 maja
Grupa dzieci młodszych
W minioną sobotę zajęcia w Szkole Polskiej zaczęliśmy od zabaw i gier zbiorowych. Głuchy telefon, Pomidor, Kółko graniaste, Papier, kamień i nożyczki to tylko niektóre z zabaw, za pośrednictwem których przeszliśmy do kontynuacji tematu z ubiegłych zajęć.
Ażeby go rozpocząć, udaliśmy się na szkolne boisko z wcześniej przygotowanym pudełkiem kartonowym, do którego wsypaliśmy piasek. Z wielkim zainteresowaniem wróciliśmy do klasy by rozpocząć nasz mały eksperyment.
Usiedliśmy wszyscy w kole. Na początku pisaliśmy literki palcem w powietrzu, dzieci bardzo dobrze poradziły sobie z tym zadaniem. Następnie każde dziecko musiało napisać literkę palcem na piasku, wcześnie podaną przez nauczyciela. Oprócz tego, przy zgaszonym świetle, za pomocą latarki przyglądaliśmy się napisanym literkom.
Po tej dawce wspólnego literowania i wymyślania słów na podaną literkę przyszedł czas na śniadanie i przerwę na wolnym powietrzu, gdzie zabawą w Baba Jaga patrzy czy Ciuciubabka nie było końca.
Po powrocie do klasy przyszła pora na część plastyczną. Tu poprzez zabawę w stempelki, dzieci odwzorowywały lody, kwiatki, serce, a następnie przypisywaliśmy tymże rzeczom pierwszą literkę. Lody L, Kwiatki K, Serce S, itd. Niektóre literki okazały się trudne, na przykład B mylono z P, czy C z K.
Na zakończenie zajęć powtórzyliśmy sobie kilka zabaw i w wielkim oczekiwaniu na rozpoczęcie majówki szkolnej rozeszliśmy się, by za chwilę spotkać się w przyszkolnym parku na wspólnym pikniku.
Jak na miesiąc maj przystało, wraz z rodzicami, dziećmi i nauczycielami ze Szkoły Polskiej postanowiliśmy zorganizować wspólną majówkę. Pogoda nam dopisała. Dzieci w ogromnym parku z linami, bujaczkami i w przestronnym lasku miały gdzie spożyć swoją energię po skosztowaniu pysznego jedzenia, przyniesionego przez każdego rodzica.
Mam nadzieję, że wszyscy bawili się świetnie!
Wszystkim rodzicom i dzieciom dziękuję za współpracę i spędzenie bardzo miłego popołudnia.
Pozdrawiam,
Małgosia
Grupa dzieci starszych
Majowe zajęcia poświęcimy na poznawanie różnych zawodów. Ostatnie spotkanie rozpoczęliśmy od pogadanki tematycznej. Każdy uczeń miał powiedzieć kim chciałby być jak dorośnie, gdzie chciałby pracować, itp. Było więc kilka policjantek aby móc dawać mandaty i szybko jeździć samochodem, była też nauczycielka języka włoskiego ucząca dzieci, między innymi w naszej szkole. Nie zabrakło architektki, kierowcy buldożera, lekarza robiącego zdjęcia rentgenowskie, weterynarza, pediatry, właścicielki stajni i koni. Trudno było się zdecydować naszym uczniom na wybór tylko jednego zawodu.
Następnie dzieci przeprowadziły ze mną wywiad. Miały mi zadawać pytania z odpowiedzi których powinny wywnioskować mój wybrany zawód.
Potem wymieniliśmy sobie mnóstwo innych zawodów o których wcześniej nie wspomnieliśmy.
Na przerwę wyszliśmy na zieloną trawkę przed budynkiem szkoły. Tam Natasza, jedna z naszych uczennic, nauczyła wszystkie dzieci jak zrobić serduszko - zakładkę do książki z origami.
Po chwili relaksu i ruchu na świeżym powietrzy wróciliśmy do sali lekcyjnej.
Nadszedł czas na pantominę. Po kolei każde dziecko za pomocą gestów, nie słów, miało przedstawić wybrany zawód. Zadaniem reszty grupy miało być odgadniecie. Było przy tym sporo zabawy.
A na sam koniec zajęć odbyła się ustna prezentacja. Każde dziecko w trzech zdaniach miało opisać wybrany zawód a reszta dzieci miała podać jego nazwę. Czy Państwo wiedzą, kto pracuje w niebie? Pilot!
Pozdrawiam cieplutko,
Ewa
Komentarze
Prześlij komentarz