Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 30 kwietnia

Poziomki 3-latki 

“Dbamy o czystość i urodę” –  taki był temat naszych sobotnich zajęć. Na rozpoczęcie spotkania zgromadziliśmy się w kółku i zabawiliśmy się w ulubione zabawy naszych Poziomek, m.in.: „Baloniku nasz malutki”, „Uciekaj myszko do dziury”. Następnie poznaliśmy nową zabawę, której celem było witanie się różnymi częściami ciała: przez podanie ręki, nogi, łokcia. Przy zabawie „Głowa, ramiona,...,” poznaliśmy różne części ciała. 
Potem dzieci wysłuchały wiersza M. Kownackiej pt. ”O kosmatej rękawicy, o mydle i o Grzesiu straszydle”. Ustaliliśmy wspólnie z dziećmi, że należy myć zęby przynajmniej dwa razy dziennie, zawsze przed jedzeniem należy myć ręce oraz owoce. Dzieci za pomocą gestów pokazały jak się myje: zęby, ręce, buzię, uszy, włosy, szyję. Przypomnieliśmy sobie jakie kosmetyki używa się do danej czynności. Dzieci dowiedziały się, że wszystkie te czynności służą utrzymaniu higieny, więc osoby, które je wykonują dbają o swoje zdrowie i urodę. 
Następnie usiedliśmy w kole i wyruszyliśmy na naszą ulubioną przejażdżkę na wieś. Przypomnieliśmy sobie jakie zwierzęta mieszkają na wsi i jakie wydają dźwięki po czym zaśpiewaliśmy piosenkę naśladując głos niektórych zwierząt. Piosenka udała się wszystkim, nasze Poziomki były bardzo rozśpiewane, gdyż melodię jej nuciły podczas dalszych zajęć. 
W ostatniej części zajęć pobawiliśmy się chustą animacyjną, którą dzieci tak bardzo uwielbiają. Przypomnieliśmy sobie kolory, utrwaliliśmy imiona naszych koleżanek i kolegów a na koniec przystąpiliśmy do części artystycznej. Zadaniem dzieci było pokolorowanie różnych zwierzątek i roślin znajdujących się pod wodą. 
Na zakończenie przypomnieliśmy sobie jak się rysuje kota recytując krótki i zabawny wierszyk. 
Dziękujemy za wspaniały dzień i zapraszamy na następne zajęcia.

Pozdrawiamy,
Basia i Dorota

Poziomki 4-latki 


Ostatnie zajęcia rozpoczęły się od gier zręcznościowych czyli nawlekania kolorowych kulek na sznurek w różnej, ustalonej kolejności. Zabawa ta pomaga dzieciom w rozpoznawaniu i nazywaniu kolorów oraz układaniu ich według wzoru co bardzo im się spodobało,
Następnie przeczytaliśmy wiersz "Kwoka", Jana Brzechwy i opisaliśmy zachowanie pani Kwoki i jej przyjaciół. Poznaliśmy magiczne słowa: proszę, przepraszam i dziękuję, oraz w jakich sytuacjach ich używamy.
Potem bawiliśmy się w " Rzepkę " J.Tuwima oraz zjedliśmy śniadanie. 
Po śniadaniu poszliśmy do sali zabaw gdzie były piłki, paletki i słuchaliśmy też muzykę dla dzieci. 
Po patio wróciliśmy do malowania pejzażu morskiego. 
Usiedliśmy w kółeczku przy tablicy i z przyjaciółką Marchewką poznaliśmy alfabet.
Na zakończenie układaliśmy puzzle i graliśmy w gry planszowe. 
Na następne zajęcia bardzo prosimy o nakremowanie dzieci kremem przeciwsłonecznym i przyniesienie czapki z daszkiem.

Kinga i Agnieszka

Tęcza

Spotkanie rozpoczęliśmy zajęciami muzycznymi z Panią Marylą. Powtórzyliśmy piosenkę "Płynie Wisła, płynie" i uczyliśmy się kroków polskiego tańca "Trojak". Po przerwie śniadaniowej udaliśmy się na salę gimnastyczną gdzie wspólnie z uczniami grupy Jarzębina bawiliśmy się w rozgrywki sportowe. 
Po powrocie do sali lekcyjnej zajęliśmy się tematem zamkowym, a zwłaszcza mieszkańcami zamku wawelskiego w Krakowie. Dzieci dowiedziały się o ciekawej postaci królowej Bony Sforza, która przybyła do Polski z Włoch i była żoną polskiego króla Zygmunta, zwanego Starym. Ciekawostką jest fakt , iż Bona sprowadziła na wawelski dwór włoskie warzywa, zwane od tamtej pory włoszczyzną. Za jej przyczyną na polskich stołach zagościł również makaron. Podsumowaniem warzywnego tematu były prace plastyczne wykonane przez dzieci. 
Drugim zagadnieniem omawianym na zajęciach było ŚWIĘTO FLAGI obchodzone w Polsce 2 maja. Dzieci przypomniały sobie polskie barwy narodowe i słowa hymnu polskiego. 
Na zakończenie spotkania dzieci wykonywały dowolne rysunki i omawiały ich treść. Była to doskonała okazja do ćwiczenia polskiego słownictwa. 

Praca domowa. 
Dzieci otrzymały karty pracy z dwoma konturami Polski i książeczki. Na rysunku z oznaczonymi miastami proszę, aby dziecko zaznaczyło obszar w jaki jeździ do Polski. Na drugim zaś proszę o namalowanie polskich barw narodowych. Z książeczki proszę wybrać dowolne zadanie i wykonać je. 

Pozdrawiamy,
Maria i Pani Maryla

Jarzębina 

Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o rowerach, kto jeździ, jak się wtedy czuje, kto dojeżdża rowerem do szkoły. Jedyna uczennica, która do szkoły jeździ rowerem opowiadała jak wygląda jej trasa (ścieżka rowerowa/chodnik/szosa) i jak się czuje podczas jazdy: czy jest to dla niej przyjemność, czy też nielubiana konieczność? Pozostali uczniowie wyjaśniali dlaczego nie jeżdżą do szkoły rowerem: trudna trasa, ruchliwa ulica, brak ścieżek rowerowych bądź posiadanie roweru tylko w Polsce. Następnie wymienialiśmy jakie jeszcze poza dojazdem do szkoły, zastosowania może mieć rower (przemieszczanie się, przewóz towarów, ludzi – riksze, rozrywka, sport – wyścigi, górskie, akrobacje). Rezultaty burzy mózgów zapisywaliśmy na tablicy. 
Po tej dyskusji uczniowie pracowali w grupach. Każda z grup szukała plusów i minusów korzystania z różnych środków transportu: 
1. grupa - plusy i minusy korzystania z samochodu (plusy: szybkość, niezależność od pogody, możliwość pokonania długich dystansów, nie męczymy się...; minusy: wysoka cena samochodu, benzyny, korki, zatruwanie środowiska, odzwyczajanie od aktywności fizycznej...), 
2. grupa – wady i zalety podróżowania transportem zbiorowym – autobusy, metro, pociąg (plusy: taniej niż samochodem, czas na czytanie, rozmowy, naukę...; minusy: tłok, konieczność dostosowania się do rozkładu i przystanków, rzadkie kursowanie, spóźnienia) 
3. grupa - plusy i minusy jeżdżenia na rowerze (plusy: niska cena, lepsza kondycja i stan zdrowia, szybkie pokonywanie krótkich dystansów, ochrona środowiska, przyjemność, omijanie korków w mieście...; minusy: zależność od warunków atmosferycznych, brak warunków do bezpiecznej jazdy, zmęczenie, dłuższy czas jazdy na dalsze dystanse). 
Każda grupa na forum przedstawiła rezultaty swojej pracy, które zostały zapisane na tablicy. 
Rozmawialiśmy też o tym, czy w Polsce jest dużo ścieżek rowerowych, w jakim państwie jest więcej rowerów niż mieszkańców oraz jak można zarabiać jeżdżąc na rowerze. 
Innym ważnym tematem, o którym rozmawialiśmy był: papier. Poznaliśmy wiele ciekawostek na temat tego jak się go wytwarza. Dowiedzieliśmy się między innymi jaką drogę musi przejść drzewo aby stać się kartką papieru oraz jak wielki jest koszt jego produkcji dla naszej planety. 
Podczas „burzy mózgów” uczniowie szukali rozwiązania problemu: „Co możemy zrobić z naszą górą odpadów?”. Na tablicy zapisywaliśmy wszystkie pomysły. Wśród nich znalazło się powtórne wykorzystanie odpadów, wykorzystanie zeszytów do końca, używanie zadrukowanych z jednej stromy kartek jako brudnopisów. 
Jako pracę domową dzieci mają napisać krótkie wypracowanie: Jak dbam o środowisko? 
Po przerwie na sali gimnastycznej, razem z panią Marylą, uczyliśmy się polskich piosenek („Płynie Wisła, płynie”) udało mam się także zaśpiewać jedną z piosenek w kanonie. 

Pozdrawiam,
Ania i Pani Maryla

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?