Sprawozdanie z zajęć w Tarragonie, 9 maja
Grupa dzieci młodszych
Pierwsze majowe zajęcia w Szkole Polskiej w Tarragonie zaczęliśmy od przywitania się i od naśladowania nauczyciela od głowy po stopy, ale także na klasowej maskotce jaką jest małpka. Zapoznaliśmy się z głową, szyją, brzuchem,itd.
Naszym przewodnim tematem były części ciała, dlatego też dzieci w parach musiały pokazać i nazwać ''moje - twoje'' części ciała. Jest to metoda W.Sherbone, ćwiczenie kształtujące świadomość schematu ciała swojego i drugiej osoby. Następnie każde dziecko domalowało do owalu twarzy brakujące części ciała. Wszystkie dzieci doskonale poradziły sobie z tym zadaniem.
Po części artystycznej zabraliśmy się za drugie śniadanko. Wspólnie z dziećmi wyciskaliśmy pyszny sok z pomarańczy, dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w robieniu soku i chętnie go smakowały, mówiąc, że był przepyszny!
Następnie udaliśmy się do pobliskiego placu zabaw.

Kolejnym etapem zajęć było przypomnienie pory roku, jaką mamy obecnie, i dopasowanie do odpowiednich rzeczy, tj. konewkę do kwiatków, łopatka, grabie do ziemi oraz kosz do papierków. Rozmawialiśmy na temat przyrody i dbania o nią.
Na zakończenie zajęć przeczytaliśmy sobie wierszyki J.Brzechwy: Kaczka dziwaczka, Żaba u lekarza, Dzik, oraz zagraliśmy w zgadywanie do czego służą uszy, nos, oczy...
Był też czas na dowolne zabawy w skakanki, pisanie na tablicy oraz grę w kości, która dzieci bardzo zaciekawiła.
Życząc sobie miłego weekendu rozeszliśmy się do domów.
Jako pracę domową proszę o napisanie przez dzieci literki O wielkiej i o małej w dzienniczku. Bardzo proszę o przyniesienie dzienniczków na kolejne zajęcia.
Pozdrawiam,
Małgosia
Grupa dzieci starszych
Na ostatnich zajęciach kontynuowaliśmy temat czapli i żurawia. Obejrzeliśmy animowaną wersję wiersza Jana Brzechwy: Żuraw i czapla.
https://www.youtube.com/watch?v=pG2M-sfAygc

Dzieci na zajęciach zrobiły okładkę, a w domu mają napisać tekst zaproszenia.
Na zakończenie tego tematu dzieci otrzymały do domu tekst wiersza. Każde dziecko ma do przepisania zaznaczony fragment i jego zadaniem będzie udekorowanie swojej karteczki. Na następnych zajęciach zbierzemy wszystkie karteczki, których całość stworzy naszą małą książeczkę z ilustracjami dzieci.
Dzieci znają już dni tygodnia. Dlatego na ostatnim spotkaniu popracowaliśmy nad miesiącami. Wiem, że nie jest to łatwe zadanie bo jest ich aż 12 i niektóre są bardzo trudne w pisowni i wymowie. Zrobiliśmy układankę polsko-hiszpańsko-katalonską. Okazało się, że dzieci mają problemy nie tylko z językiem polskim.
Zgodnie uznano, że najłatwiejszym miesiącem jest maj, a najtrudniejszym jest październik. A co o tym myślą nie polsko języczni rodzice? Zmierzcie się więc z układanką w domu. Każde dziecko otrzymało swój komplet karteczek.
Poza tym, Pani Małgosia zrobiła nam zdrową niespodziankę. Przyniosła kilogramy pomarańczy i wyciskarkę. Na śniadaniu piliśmy więc odżywczy i smaczny pomarańczowy soczek. Niektóre dzieci z chęcią pomagały w pracy.
Dziękuję ślicznie i do zobaczenia na kolejnych zajęciach,
Ewa Hojna
Komentarze
Prześlij komentarz