Sprawozdanie z zajęć w Tarragonie, 9 maja

Grupa dzieci młodszych 

Pierwsze majowe zajęcia w Szkole Polskiej w Tarragonie zaczęliśmy od przywitania się i od naśladowania nauczyciela od głowy po stopy, ale także na klasowej maskotce jaką jest małpka. Zapoznaliśmy się z głową, szyją, brzuchem,itd. 
Naszym przewodnim tematem były części ciała, dlatego też dzieci w parach musiały pokazać i nazwać ''moje - twoje'' części ciała. Jest to metoda W.Sherbone, ćwiczenie kształtujące świadomość schematu ciała swojego i drugiej osoby. Następnie każde dziecko domalowało do owalu twarzy brakujące części ciała. Wszystkie dzieci doskonale poradziły sobie z tym zadaniem. 
Po części artystycznej zabraliśmy się za drugie śniadanko. Wspólnie z dziećmi wyciskaliśmy pyszny sok z pomarańczy, dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w robieniu soku i chętnie go smakowały, mówiąc, że był przepyszny! Następnie udaliśmy się do pobliskiego placu zabaw. 
Po powrocie z parku obejrzeliśmy video z piosenką ''Głowa - ramiona'', gdzie wraz z pokazywaniem nauczyliśmy się tej rytmicznej piosenki. 
Kolejnym etapem zajęć było przypomnienie pory roku, jaką mamy obecnie, i dopasowanie do odpowiednich rzeczy, tj. konewkę do kwiatków, łopatka, grabie do ziemi oraz kosz do papierków. Rozmawialiśmy na temat przyrody i dbania o nią. 
Na zakończenie zajęć przeczytaliśmy sobie wierszyki J.Brzechwy: Kaczka dziwaczka, Żaba u lekarza, Dzik, oraz zagraliśmy w zgadywanie do czego służą uszy, nos, oczy... 
Był też czas na dowolne zabawy w skakanki, pisanie na tablicy oraz grę w kości, która dzieci bardzo zaciekawiła. 
Życząc sobie miłego weekendu rozeszliśmy się do domów. 
Jako pracę domową proszę o napisanie przez dzieci literki O wielkiej i o małej w dzienniczku. Bardzo proszę o przyniesienie dzienniczków na kolejne zajęcia.

Pozdrawiam, 
Małgosia 



Grupa dzieci starszych 

Na ostatnich zajęciach kontynuowaliśmy temat czapli i żurawia. Obejrzeliśmy animowaną wersję wiersza Jana Brzechwy: Żuraw i czapla. https://www.youtube.com/watch?v=pG2M-sfAygc 
Przysłuchiwałam się bardzo ciekawym komentarzom dzieci na temat tej relacji i problemów między bohaterami wiersza. Jak wiadomo, miłość nie zawsze jest łatwa. Dzieci podawały różnego rodzaju przykłady skomplikowanych i mniej skomplikowanych związków. Miały kilka porad dla Żurawia. Np., mógłby zaprosić Czaplę na lody, kupić jej pierścionek albo kwiatek. W każdym razie doszły do wniosku, że związek między Czaplą i Żurawią mógłby być udany i należałoby zmienić zakończenie wiersza. Czapla byłaby dobrą żoną, a Żuraw mógłby być dobrym mężem. Wg dzieci dobra żona całuje męża, jak ten wraca do domu. Natomiast dobry mąż robi wszystko co mu każe żona. Zaczęliśmy też robić zaproszenie na ślub Czapli i Żurawia. 
Dzieci na zajęciach zrobiły okładkę, a w domu mają napisać tekst zaproszenia. Na zakończenie tego tematu dzieci otrzymały do domu tekst wiersza. Każde dziecko ma do przepisania zaznaczony fragment i jego zadaniem będzie udekorowanie swojej karteczki. Na następnych zajęciach zbierzemy wszystkie karteczki, których całość stworzy naszą małą książeczkę z ilustracjami dzieci. Dzieci znają już dni tygodnia. Dlatego na ostatnim spotkaniu popracowaliśmy nad miesiącami. Wiem, że nie jest to łatwe zadanie bo jest ich aż 12 i niektóre są bardzo trudne w pisowni i wymowie. Zrobiliśmy układankę polsko-hiszpańsko-katalonską. Okazało się, że dzieci mają problemy nie tylko z językiem polskim. Zgodnie uznano, że najłatwiejszym miesiącem jest maj, a najtrudniejszym jest październik. A co o tym myślą nie polsko języczni rodzice? Zmierzcie się więc z układanką w domu. Każde dziecko otrzymało swój komplet karteczek. 
Poza tym, Pani Małgosia zrobiła nam zdrową niespodziankę. Przyniosła kilogramy pomarańczy i wyciskarkę. Na śniadaniu piliśmy więc odżywczy i smaczny pomarańczowy soczek. Niektóre dzieci z chęcią pomagały w pracy. 

Dziękuję ślicznie i do zobaczenia na kolejnych zajęciach, 
Ewa Hojna

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?