Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 25 kwietnia
Poziomki
Ostatnie spotkanie odbyło się „Na wiejskim podwórku“. Rozmawialiśmy o zwierzętach, które można spotkać na wsi, między innymi krowy, świnie, króliki, kury, itp. oraz o krajobrazie wiejskim.
Odczytaliśmy bajkę ortofoniczną E. Michałowskiej pt. „W zagrodzie Małgosi“, przy której, ćwicząc wymowę, naśladowaliśmy głosy zwierząt.
„...Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau. ....“
Następnie z muzyką, ustawieni w kółku pokazywaliśmy ruchy zwierząt: „ konik tupie kopytkiem, kotek drapie płotek pazurkami..“
Po śniadaniu, udaliśmy się na patio, gdzie przy pięknej pogodzie dzieci jak zwykle świetnie się bawiły.
Po powrocie do klasy zajęliśmy się pracą plastyczną, którą była kurka z origami. Z różnej wielkości kółek, stworzyliśmy kolorowe kury. Dzieci bardzo dobrze sobie z tym poradziły.
Na koniec odczytaliśmy bajki tematycznie o wsi, do których potem były zagadki.
Pozdrawiamy,
Gosia i Paulina
Tęcza
Na ostatnie zajęcia przybyło nieco mniej dzieci. Mimo to kontynuowaliśmy naszą wędrówkę "Szlakiem polskich legend". Rozpoczęliśmy ją na stokach Baraniej Góry na południu Polski, gdzie największa z rzek polskich Wisła rozpoczyna swój bieg.
Najpierw dzieci wysłuchały "Legendy o Wiśle " Hanny Zdzitowieckiej, a następnie rozmawialiśmy o treści legendy. Po wyjaśnieniu niezrozumiałych wyrazów i zwrotów przyszedł czas na geograficzną wędrówkę z biegiem Wisły. Pan Andrzej , który gościł w naszej klasie przebył z dziećmi wirtualną podróż od gór do morza zatrzymując się w nadwiślańskich miastach na moment, aby podziwiać zabytki i pejzaże wiślane. Przy okazji uczniowie dowiedzieli się również o sławnych Polakach związanych z omawianymi miastami. Z Krakowem- Jan Paweł II, z Warszawą - Fryderyk Chopin, z Toruniem - Mikołaj Kopernik, a z Gdańskiem - Lech Wałęsa.
Po śniadaniu i "prawdziwej" lekcji wychowania fizycznego poprowadzonej przez Pana Andrzeja, uczyliśmy się piosenki ' Płynie Wisła płynie" i rysowaliśmy rzekę Wisłę. Po skończonych zajęciach rodzice mogli oglądać wystawę prac dzieci.
Praca domowa: wklejenie na kartkę fotografii jednego wybranego miasta znajdującego się nad Wisłą i podpisanie fotografii.
Pozdrawiamy,
Maria i Andrzej
Jarzębina
Nawiązując do obchodzonego niedawno Światowego Dnia Książki (znanego też tutaj pod nazwą Sant Jordi) ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od przypomnienia sobie postaci Henryka Sienkiewicza, autora książek pisanych „ku pokrzepieniu serc”.
Jako, że wiele z dzieł naszego wielkiego pisarza zostało zekranizowanych, stał się on punktem wyjścia do kolejnego tematu naszych zajęć: filmu.
Wymieliliśmy rodzaje filmów: historyczne, dokumentalne, rysunkowe, horrory. Szukaliśmy słów opisujących film: straszny, wciągający, ciekawy, nudny. Rozmawialiśmy o ludziach, którzy pracują przy filmie: reżyserzy, aktorzy, scenarzyści, kamerzyści. Poznaliśmy Polaków nagrodzonych Oskarami: Andrzeja Wajdę, Romana Polańskiego, jak również wspomnieliśmy nagrodzony Oskarem dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego film „Ida”.
Temat zakończyliśmy krótką dyskusją na temat: wolisz film czy książkę i dlaczego?
Proszę aby dzieci odpowiedziały pisemnie na to pytanie w 7-10 zdaniach.
Po przerwie odbyła się zapowiedziana poprawa klasówki i dyktanda. Mamy nadzieję, że tym razem zarówno my jak i nasi uczniowie będą zadowoleni z wyników.
Na zakończenie zajęć przypomnieliśmy sobie zasadę pisowni „rz” wymiennego na „r” oraz poznaliśmy kolejną zasadę pisowni „rz” w wyrazach zakończonych na: „-arz", „-erz", „-mierz”, „-mistrz”. Wspólnie szukaliśmy przykładów potwierdzających tę regułę.
Wędrówkę po zaułkach ortografii będziemy kontynuować na kolejnych zajęciach.
Pozdrawiany,
Ania i Basia
Komentarze
Prześlij komentarz