Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 16 maja

Poziomki 

Temat ostatnich zajęć brzmiał: Ja i moja rodzina. Na początku przeprowadzona została rozmowa: co to jest rodzina, jak nazywają się poszczególni jej członkowie, jakie są relacje między nimi. Dzieci zastanawiały się, jakie mogą być rodziny (małe, duże), a także opowiadały, jak wyglądają ich własne rodziny: np. czy mają braci, siostry, jak liczne jest ich rodzeństwo. 
Następnie przy pomocy chusty animacyjnej oraz piłek prowadzone były zabawy ruchowe, po których dzieci usiadły przy stolikach i miały za zadanie narysować swoje rodziny. Po wykonaniu rysunków i uporządkowaniu sali rozpoczęło się wspólne śniadanie. 
Później dzieci decydowały, czy wolą iść na salę gimnastyczną, czy na patio, większość była za salą. Tam, jak poprzednio, uczniowie bawili się piłkami, obręczami hula-hoop, a także skakankami. 
Po powrocie do sali lekcyjnej dzieci zgromadziły się wokół nauczycielek i wysłuchały wiersza Juliana Tuwima pt. Rzepka. Następnie próbowały opowiedzieć, o czym był tekst, kim byli bohaterowie, co było elementem humorystycznym w wierszu. Po tej krótkiej analizie dzieci dobrały się w pary i miały naśladować ruchy i miny swojego partnera w zabawie ruchowej o nazwie Bliźniacy. Dzięki niej przybliżone zostało dzieciom pojęcie bliźniaków, czyli rodzeństwa, które jest bardzo do siebie podobne. 
Po zabawie nauczycielka opowiedziała uczniom o Dniu Matki, który w Polsce obchodzony jest dnia 26 maja. W ten dzień dzieci dają swoim mamom laurki. I tak, na koniec zajęć, dzieci miały za zadanie narysować coś dla swoich mam, po czym przy pomocy nauczycielek rysunki zostały uformowane w tubę oraz ozdobione filcowymi misiami i kwiatkami. Dzieci bardzo entuzjastycznie podeszły do wykonania tej pracy i w taki sam sposób obdarowywały później nimi swoje mamy. 
 Małgosia Walczak i  Paulina Lipiec 

Tęcza 

Ostatnie spotkanie było bardzo urozmaicone. Czas do śniadania wypełniliśmy przygotowaniami do Mini Akademii z okazji Dnia Mamy i Taty oraz poznawaniu słownictwa związanego ze sportem. Powtórzyliśmy wierszyki, piosenki i udekorowaliśmy naszą klasę. Dzieci wykonywały ćwiczenia proponowane przez Pana Andrzeja zapoznając się z nazwami poszczególnych ćwiczeń. Zajęcia otwarte czyli przeprowadzone w obecności i z udziałem rodziców, rozpoczęły się tuż przed 12. W temat wprowadziła nas piosenka pt. ¨ Kwiat jednej nocy¨. Kwiatem tym jest, jak głosi legenda, kwiat paproci. Po wspólnym przywitaniu podzieliliśmy się na grupy. Dzieci zaproponowały nazwy dla swoich drużyn. Były więc: Dinozaury, Krasnoludki, Lew Fioletowy, Rekiny i Stokrotki. Po wysłuchaniu utworu pracowaliśmy nad tekstem analizując treść i wyciągając wnioski. Wypowiedzi były wspaniałe. Doszliśmy do wspólnego wniosku, iż pieniądze i bogactwo szczęścia nie dają, jeśli nie możemy się nimi z nikim podzielić. W przerwie zajęć Iwonka i Ines zaproponowały wszystkim obecnym kilka ćwiczeń ruchowych. 
Kolejnym punktem była praca plastyczna zaproponowana przez Panią Martę pt. Czego oczekiwałabym/oczekiwałbym od kwiatu paproci? Prace zaskoczyły interpretacją pytania. Były narysowane marzenia i zapałki, aby po prostu spalić kwiat paproci, żeby nie kusił więcej nikogo do tego, aby postępował wbrew naturalnym i szlachetnym odruchom własnego serca. 
Po wspólnej rodzinnej nauce rozpoczęła się część artystyczna sobotniego spotkania. Dzieci recytowały wierszyki, wręczyły rodzicom białe kwiatki i odśpiewały ¨ Sto lat¨. 
Mam nadzieję , iż zajęcia te przyczyniły się do integracji naszej szkolnej wspólnoty, a rodzice mieli okazję, chociaż przez chwilę, poobserwować swoje pociechy w czasie nauki w szkole. Radość dzieci z uczestnictwa mam i tatusiów mówiła za siebie. 
Bardzo gorąco dziękujemy wszystkim Rodzicom za przybycie i wspólnie spędzony czas. 

Pozdrawiamy, 



Maria, Marta i Andrzej 

Jarzębina 

W tym tygodniu wyjątkowo lekcje rozpoczęły się od zajęć ze sztuki. Aby się przywitać i rozbudzić, dzieci za pomocą ekspresji ciała i bez użycia słów miały przedstawić zagadkę na temat: "jak się dzisiaj czuję?". 
Następnie uczniowie nadmuchali balony, które w kolejnych ćwiczeniach miały reprezentować piórko, ciężki kamień, piłkę czy małe dziecko, dostarczając wielu teatralnych wrażeń i równocześnie stymulując wyobraźnię i kreatywność. Kolejna część zajęć artystycznych poświęcona została współpracy w grupie, elastyczności charakteru oraz gotowości dzielenia się swoimi pomysłami z innymi, przy jednoczesnym otwarciu na myśli i rozwiązania kolegów. Na początku dobrane w pary dzieci starały się przenieść balon przez trudny, bo złożony ze swoich kolegów tor przeszkód. Aby tego dokonać, należało nie tylko uważać na trudności na drodze, ale przede wszystkim dobrze współpracować w parze. 
Następnie każdy z uczniów otrzymał kartkę papieru, na której miał rozpocząć rysunek o dowolnej tematyce. Po kilku minutach należało przerwać rysowanie i podać swój obrazek do kolegi obok, otrzymując jednocześnie inny w zamian. Rotacja ta trwała dopóty, dopóki początkowy rysunek nie powrócił do swojego właściciela i ten z kolei mógł nanieść ostateczne poprawki. W ten sposób na każdej z prac znalazły się elementy narysowane przez całą klasę. Powstałym ilustracjom dzieci nadały tytuły: Zamazany Kraj, Rozmarzone rysunki, Super Gwiazda 5, Plop, Doodiman, Różne rysunki dzieci. 
Zabawa ta okazała się niezwykle interesująca, ale i burzliwa, ponieważ niektóre dzieci przyznały, że brak im elastyczności i ciężko było im podzielić się własnym dziełem z resztą kolegów. 
Sobotnie zajęcia przebiegały bardzo intensywnie i pracowicie. Po zajęciach artystycznych przyszedł czas na ortografię. W ramach powtórki, przypomnieliśmy sobie poznane wcześniej zasady pisowni "rz" (wymienne na "r"; w zakończeniach na -arz, -erz, -mierz, -mistrz; po spółgłoskach: "p, b, t, d, k, g, ch, j, w") oraz zasady pisowni "ż" (wymienne na: "g, h, s, dz, z, z"; "z" po literach: "r, l,l"; po dwuznaczniku "dz"). Dla utrwalenia, do każdej zasady wspólnie podaliśmy po cztery przykłady. Na uwagę zasługuje fakt iż wszystkie dzieci z zaangażowaniem uczestniczyły w powtórce ortograficznej ... 
Zakończeniem zajęć była powtórka informacji na temat poznanych w tym półroczu sławnych Polaków. 
Każde z dzieci dostało 10 karteczek z zapisanym słowem/hasłem, które należało przyporządkować do nazwisk Polaków znajdujących się na tablicy. 
Niektóre hasła sprawiły dzieciom pewne problemy, inne okazywały się banalnie łatwe. 
Poniżej przedstawiam listę Polaków, których poznaliśmy w tym półroczu: 
Mikołaj Kopernik, Jan Heweliusz, Maria Skłodowska Curie, Lech Wałęsa, Andrzej Wajda, Roman Polański, Fryderyk Chopin, Stanisław Moniuszko, Henryk Sienkiewicz, Mirosław Hermaszewski, Jan Matejko.

Bardzo proszę aby dzieci przejrzały zeszyt i powtórzyły zasady pisowni, informacje o Polakach oraz słownictwo gdyż na następnych zajęciach chciałybyśmy przeprowadzić egzamin sprawdzający wiedzę naszych uczniów. 

Pozdrawiamy, 
Ania, Basia i Marta

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?