Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 9 maja

Poziomki 

Na ostatnich zajęciach tematem przewodnim były nazwy dni tygodnia oraz numery, od jednego do siedmiu. Dzieci mówiły, ile mają lat, po czym rozmawialiśmy na temat dni tygodnia i wysłuchaliśmy wiersza Jana Brzechwy pt.: Tydzień. Uczniowie chętnie odpowiadali na pytania związane z tekstem. Kolejnym punktem zajęć była zabawa ruchowa o nazwie Magiczna liczba siedem: dzieci, chodząc po okręgu, powtarzały słowa wypowiadane przez nauczycielkę, a także ruchy - np. tupanie, klaskanie, podskakiwanie, które stanowiły formę liczenia od jednego do siedmiu i miały ułatwić zapamiętywanie zarówno nazw, jak i poprawnej kolejności cyfr. 
Następnie zasiedliśmy do śniadania, po którym udaliśmy się na salę gimnastyczną, gdzie chłopcy i dziewczynki mogli bawić się licznymi piłkami, skakankami, a także obręczami typu hula-hoop. 
Na koniec dzieci wykonały pracę plastyczną pt.: Biedronka. Wszyscy świetnie się bawili i miło spędzili sobotnie zajęcia. 

Małgosia Walczak i  Paulina Lipiec 

Tęcza 

Na ostatnich zajęciach udaliśmy się na wiosenną łąkę. Przygoda rozpoczęła się od zabaw teatralno-ruchowych, podczas których dzieci mogły między innymi przedstawić się, używając nie tylko języka, ale również ekspresji ciała. 
Oprócz tego, każdy z uczniów mógł choć na chwilę zostać reżyserem teatralnym i zaproponować grupie rzecz, zwierzę lub osobę, w którą ta musiała się przemienić i umiejętnie ją naśladować. Spośród "aktorów" wyłaniany był kolejny reżyser. 
Dzieci przedstawiały również emocje, jakie towarzyszom im w codziennych sytuacjach, a także na chwilę stawały się ¨lustrem¨ swoich kolegów. 
Dzięki tym zabawom uczniowie mogli dowiedzieć się więcej o swoich emocjach, zainteresowaniach oraz rozwinąć swoją kreatywność, spontaniczność, inteligencję emocjonalną i sprawność psychomotoryczną, a także po prostu, świetnie się bawić. 
Następnie dzieci wysłuchały wiersza Eli Pasławskiej pt. Na łące, dzięki któremu poznały wiele roślin i zwierząt żyjących na łące. Poznały literkę Ł ł, którą wcale nie tak łatwo było wymawiać w wyrazach i zdaniach. 
Po śniadaniu przyszła kolej na prace plastyczne inspirowane omawianym tematem. Na kartkach pojawiły się kolorowe kwiaty, zielona trawa, wielobarwne motyle, tęcza i kolorowe huśtawki. 
Po tak pracowitej części zajęć przeszliśmy na tęczową salę, aby wspólnie z uczniami z grupy Jarzębina nauczyć się kroków polskiego narodowego tańca ¨Polonez¨. Dość szybko zgłębiliśmy tajniki Poloneza, zostało więc trochę czasu na dowolne zabawy ruchowe. 
Po powrocie do sali lekcyjnej sprzątnęliśmy naszą klasę i rozeszliśmy się do domów. 

Pozdrawiamy, 
Marta i Maria 

Gorąco zapraszamy Rodziców na zajęcia otwarte pt.: „Mamo, Tato, ucz się ze mną”, które odbędą się w sobotę 16.05.2015r. o godz. 11.45 w sali Tęczy ( na zajęcia w dniu 16 maja br dzieci przychodzą jak zwykle na godz. 9.50 ) Zapraszają dzieci z grupy Tęcza oraz nauczycielki.

Jarzębina 

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od dawki ortografii. Poznaliśmy kolejną zasadę pisowni "rz": po spółgłoskach. Wspólnie wymyślaliśmy przykłady potwierdzające tę zasadę. Poznaliśmy też wyjątki od wspomnianej reguły: pszczoła, pszenica... Dzieci "łamały język" próbując wymówić znane "chrząszcz brzmi w trzcinie w Szczebrzeszynie" - było to zadanie niełatwe ale bardzo zabawne. 
Kolejnym punktem naszych zajęć była muzyka. Rozmawialiśmy o nutach, pięciolinii, operze, dyrygencie. Poznaliśmy też dwóch wielkich polskich kompozytorów: Fryderyka Chopina i Stanisława Moniuszko. Dzieci dowiedziały się ile lat miał Fryderyk Chopin kiedy stworzył swoją pierwszą kompozycję, na jakiej hiszpańskiej wyspie mieszkał oraz gdzie znajduje się jego serce. Razem próbowaliśmy wytłumaczyć co znaczą słowa: "Rodem Warszawianin, sercem Polak a talentem świata obywatel". 
Opowiedzieliśmy kim jest twórca polskich oper narodowych, oraz ile dzieci miał Stanisław Moniuszko, a także wyjaśniliśmy, że "Halka" to nie tylko część garderoby, ale także wielka polska opera. Wspólnie wysłuchaliśmy piosenek: "Życzenie", do muzyki Fryderyka Chopina, oraz "Prząśniczka", do muzyki Stanisława Moniuszko. 
Następnie razem z grupą "Tęcza" uczyliśmy się tańczyć Poloneza. 
Po powrocie do klasy kontynuowaliśmy naszą muzyczną podróż. Znaleźliśmy tam przeróżne instrumenty życia codziennego min. szyszki, muszle, bambus, plastikowe butelki, buteleczki po jogurcie, klucze, metalowe bransoletki, orzechy, pudełko, gazety, kamyki. Każde z dzieci wybrało jeden instrument i wspólnie "zagraliśmy" piosenkę, którą nazwaliśmy "Hałas". Następnie słuchaliśmy fragmentów utworów: F. Chopin, Mazurek D-Dur, op 33 nr 2, F. Chopin, Marsz żałobny, Jelonek, Pizzicato Ascetism, Dikanda, Folk Song . 
Po wysłuchaniu każdego z nich dzieci rysowały to co usłyszały w muzyce, jej: kolor, kształt, uczucie. Prace wykonywane były na jednej kartce papieru, na którą nanosiliśmy kolejne odczucia. Dzieci nadały swoim pracom tytuły (Niepowtarzalne, Tajemniczy Las, Uczucie Muzyki, Mój Pomidor Gra, Piatto, Wielkie Tempo Muzyki, Talent Muzyki), zaprezentowały je i opowiedziały o nich. Rozmawialiśmy też o tym jakie uczucia wyraża muzyka i jak wpływa na nasz nastrój. 

Pozdrawiamy, 
Ania, Basia i Marta

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?