Szkoła Polska w Barcelonie - sprawozdanie z zajęć z 11 kwietnia

Poziomki 

Tematyką sobotnich zajęć było zdrowie i higiena, tak więc rozpoczęliśmy od rozmowy na ten temat. „Czym jest zdrowie?, Co trzeba robić żeby być zdrowym i silnym? Jak należy się odżywiać? Czy dzieci zachowują codzienne czynności czystości?“. Za pomocą rekwizytów w postaci szczoteczki i pasty do zębów, szczotki do włosów, mydła, papieru toaletowego, dzieci rozpoznawały przedmioty higieny. 
Następnie, z muzyką w tle, tańczyliśmy wśród baniek mydlanych, wyobrażając sobie pianę podczas brania kąpieli. Dzieciaki miały mnóstwo zabawy łapiąc i przebijając latające bańki. Pokazywaliśmy również jak się myje buzię, ręce, zęby, czesze włosy.Zauważając, że mycie owoców, warzyw oraz, przede wszystkim, rąk przed jedzeniem i przed wyjściem z toalety jest bardzo ważne, udaliśmy się do łazienki, gdzie po nazwaniu obiektów takich jak, toaleta, kran, zlew, czy ręcznik, każde dziecko umyło ręce. 
Po śniadaniu wyszliśmy na patio, ponieważ jak wiadomo, zdrowie to przede wszystkim RUCH. Przy pięknej, słonecznej pogodzie dzieci wykonywały różne ćwiczenia gimnastyczne. 
Po powrocie do klasy, zajęliśmy się pracą plastyczną. Każdy wykonał piękny , ulubiony owoc, który wcześniej sam narysował, potem wykleił papierem kolorowym i bibułą. 
Na koniec odbył się quiz, z takimi pytaniami jak np: 
“Kiedy należy myć ręce? :
a)przed jedzeniem; 
b)przed wyjściem na podwórko.” 

Dzieci bardzo dobrze sobie poradziły ze zgadywankami, za co otrzymały odznaki “Czyścioszka”. 
Dodatkowo, oprócz tematyki zdrowia i czystości, dzięki jednemu z uczniów, mieliśmy krótką lekcję o dinozaurach. Jan przyniósł kolorowo ilustrowaną książkę po polsku. Dzieci słuchały i oglądały z ogromną ciekawością i skupieniem. Tymże przyrodniczym akcentem zakończyliśmy naszą lekcję. 

Pozdrawiam, 
Paulina Jeziorska 

Tęcza 

W czasie pierwszego wiosennego spotkania w grupie Tęcza
dużo podróżowaliśmy po Polsce. Na początku zajęć odbyliśmy wirtualną wędrówkę wakacyjnymi szlakami jednej z rodzin naszej grupy. 
Emma ,wspólnie ze swoją mamą zachęcała koleżanki i kolegów do odwiedzenia znanych jej miejsc. 
A oto relacja Pani Marty, mamy Emmy. 

Dziś byłam gościem w klasie Tęczy. Razem z Emmą przygotowałyśmy prezentację o jej wakacjach w Polsce. Opowiedziałyśmy dzieciom o Szczecinie , nowej Filharmonii Szczecińskiej i zlotach żaglowców na Wałach Chrobrego. Potem przenieśliśmy się do Wrocławia, pospacerowaliśmy po rynku i szukaliśmy krasnoludków. Po tych poszukiwaniach dla odmiany przenieśliśmy się do zamku Czocha, obejrzeliśmy komnaty książęce i jezioro Złotnickie. Pokazałyśmy dzieciom też Mirsk, małą miejscowość, gdzie najbardziej lubimy jeździć na rowerach, leżakować na hamakach i kąpać się w rzece przy tamie. Po takim odpoczynku zabraliśmy dzieci na spacer z plecakami po Górach Izerskich, które bardzo lubimy. Spacer zawsze nagrodzony jagodami i naleśnikami izerskimi. Mamy nadzieję, że dzieciom podobał się nasz spacer po zachodniej Polsce. 

Po przerwie śniadaniowej kontynuowaliśmy
poznawanie polskich legend. Historia pięknej warszawskiej Syrenki bardzo podobała się dzieciom. Tak bardzo, że niektóre pytały, czy Syrenka jeszcze dziś żyje. Aby odpocząć po podróżniczych wrażeniach przeszliśmy na salę gimnastyczną, która zawsze cieszy się dużym powodzeniem. Chłopcy kopali piłkę, a dziewczynki ćwiczyły gimnastykę artystyczną ze skakankami i obręczami hula-hop.
Po powrocie do sali lekcyjnej dokończyliśmy sprawdzian wiadomości rozpoczęty na poprzednich zajęciach. 
Do domu dzieci wzięły książeczki do opracowania. Proszę o przyniesienie ich na kolejne spotkanie. 

Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia, 
Maria 

Jarzębina 

Na sobotnich zajęciach poznaliśmy wielkiego malarza historii Polski: Jana Matejko. Obejrzeliśmy kilka jego prac, w tym największą tj. Bitwę pod Grunwaldem oraz portrety królów Polski. 
Następnie przenieśliśmy się do “tajemniczego lasu” . Powiedzieliśmy sobie, z jakich elementów składa się las: drzewa, krzewy, runo leśne (grzyby, mchy, jagody). 
Wymieniliśmy rodzaje lasów występujących w Polsce oraz podaliśmy przykłady drzew, jakie w nich rosną: lasy liściaste (brzozy, dęby, leszczyny, lipy), lasy iglaste (sosny, świerki, jodły – lub też jak stwierdziły dzieci: choinki) i mieszane. 
Dzieci pięknie zauważyły, że las wygląda inaczej o każdej porze roku i opowiedziały na czym te różnice polegają. 
Wymienialiśmy też znane nam zwierzęta, jakie mieszkają w lasach. Następnie dzieci oglądały zdjęcia niektórych zwierząt, nazywały je i opowiadały, co o nich wiedzą a także dowiadywały się nowych rzeczy. Zagadki, które prawie wszystkie zostały rozwiązane bez problemu, poświadczyły znajomość zwierząt: 

On po lesie kuka, ona gniazdka szuka 
Jak znajdzie podrzuca jajo – niech je inni wygrzewają.

Ważnym tematem, który omówiliśmy było zachowanie w lesie. Przypomnieliśmy, że w lesie nie wolno rozpalać ognisk, krzyczeć, wyrzucać śmieci, straszyć zwierząt, itp. Rozmawialiśmy też o gatunkach zwierząt zagrożonych wyginięciem i objętych ochroną. 
Po dwóch godzinach rozmów przeszliśmy do części praktycznej zajęć. 
Dzieci zmieniły się w nasionka, które po wiosennym deszczu powoli przemieniały się w wielkie drzewa. Następnie podskakując, biegając i fruwając wczuły się w role leśnych zwierząt. 
Finalnym efektem naszych zajęć stały się prace wykonane techniką kolażu zatytułowane „W tajemniczym lesie”. 

Pozdrawiamy, 
Ania Lintner i Marta Pawlikowska

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?