Sprawozdanie z zajęć w Tarragonie, 21 luty
Grupa dzieci młodszych
Sobotnie zajęcia zaczęliśmy od gry w Memo, czyli szukanie dwóch takich samych obrazków i nazywanie obiektów przedstawionych na obrazkach. Dzieciom bardzo spodobała się ta zabawa. Następnie sprawdziliśmy listę obecności, gdzie pomogły nam karteczki z imionami. Dzieci już doskonale wiedzą i znajdują swoje imiona na karteczkach.
Przewodnim tematem zajęć były zwierzęta, a dokładnie ich dokarmianie zimą. Obejrzeliśmy i przeczytaliśmy sobie opowiadania z Elementarza M. Falskiego jak to niektóre zwierzęta zaopatrują się w pożywienie. Wiewiórka robi zapasy już od lata, lis poluje na kury, niektóre ze zwierząt zapadają w sen zimowy, ale jak się dowiedzieliśmy nie tylko niedźwiedź, bo i żaba śpi zimą. Przypomnieliśmy sobie piosenkę ,,Stary niedźwiedź mocno śpi''.
Nastąpiła przerwa na śniadanko. Po przerwie zadaniem dzieci było znalezienie ukrytych wcześniej obrazków ptaków w całej klasie, naklejenie ich na kartkę papieru i co ważne domalowanie karmika dla ptaków wraz z pożywieniem. Dzieci bardzo starannie wykonały tę pracę.
Następnie opowiedzieliśmy sobie gdzie mieszkają poszczególne zwierzęta i zadaniem dzieci było doklejenie naklejki na odpowiedni obrazek, myszka w dziurze, rybka w akwarium, pies w budzie, kret mieszka pod ziemią....
Resztę zajęć poświęciliśmy na przypomnienie sobie piosenki ,,Jestem sobie przedszkolaczek'' oraz pośpiewaliśmy kilka różnych piosenek znanych dzieciom. Na koniec dzieci lepiły plastelinę.
Dziękuje i pozdrawiam,
Małgosia
Grupa dzieci starszych
Zajęcia rozpoczęliśmy od powtórki z wiadomości nabytych podczas ostatnich zajęć: dni tygodnia, pisownia niektórych liter oraz znajomość wiersza Katechizm polskiego dziecka.
Następnie do grona zwierząt zamieszkujących Polskę trafił dzik. Dość dużym zaskoczeniem dla dzieci był fakt, że dziki oprócz błota lubią też wodę. Mimo swej masy potrafią pływać. Większość dzieci widziała dzika jedynie w Zoo. Mam nadzieję, że wszystkie dzieci pamiętają, że mimo kiepskiego wzroku dzik może być niebezpieczny.
Tym razem sobotnia praca z mapą polegała na szukaniu większych miast Polski: Wrocław, Kraków, Warszawa, Szczecin, Katowice, Lublin, Poznań, Gorzów Wielkopolski, Gdańsk, Olsztyn, Rzeszów, Białystok, Łódź, Zielona Góra, Opole, Bydgoszcz i Kielce. Z pewnością na kolejnych zajęciach wrócimy do tego tematu.
Potem zapoznaliśmy się z pisownią wielkiej literki L.
Na zakończenie zajęć dzieci ponownie ułożyły z puzzli mapę Polski a potem domino graficzne.
Zadanie domowe
Bardzo proszę aby dzieci na kolejne zajęcia przyniosły napisane na karteczce 5 polskich słówek rozpoczynających się na literkę l.
Pozdrawiam serdecznie,
Ewa
Komentarze
Prześlij komentarz