Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 21 luty

Poziomki 

Ostatnie zajęcia odbyły się wśród świata bajek i fantazji. Rozpoczęliśmy, jak zwykle przywitaniem z użyciem kolorowej chusty animacyjnej oraz muzyką w tle. Każdy przypomniał swoje imię. 
Następnie zaczęły się zajęcia ruchowe, ćwiczące wyobraźnię. Za pomocą muzyki, dzieci prezentowały pantomimicznie, między innymi pływanie w morzu oraz wyprawę do lasu z szukaniem grzybów i owoców leśnych. W prowizorycznym namiocie, zrobionym z chusty animacyjnej, wysłuchaliśmy bajek oraz wierszy takich jak "Żaba" Jana Brzechwy. Porozmawialiśmy na temat ulubionych bajek i świata fantazji. 
Po śniadaniu oraz patio dzieci ćwiczyły sprawność pisania wykonując zadania graficzne. Na koniec każdy stworzył piękne prace techniką "kolaż", wyklejając postaci z bajek takimi materiałami jak papierowe figury geometryczne, bibuła i włóczka. 

Pozdrawiam,
Paulina Jeziorska

Tęcza 

Ostatnie spotkanie poświęciliśmy na powtórzenie wiadomości dotychczas zdobytych na zajęciach w Szkole Polskiej w bieżącym roku szkolnym. Po przywitaniu się i sprawdzeniu listy obecności dzieci rozwiązywały zadania testowe z języka polskiego. Muszę przyznać, że wywiązały się z tego zadania znakomicie. Test był dosyć długi, dlatego też dokończymy go na kolejnych zajęciach. Będzie to również okazja do sprawdzenia wiadomości dzieci, których dziś zabrakło w szkole. 
Po przerwie śniadaniowej udaliśmy się na dużą salę gimnastyczną, aby powyginać się , poskakać, pokopać piłkę, poprzewracać się na materacach i wspólnie pobawić. Spoceni i zmęczeni fizycznymi zmaganiami wróciliśmy do sali, gdzie czekała Pani Maryla z ciekawą propozycją plastyczną. Dzieci z zapałem zabrały się do przygotowywania dekoracji na nasze szkolne spotkanie wielkanocne. Chociaż do świąt jest jeszcze troszkę czasu, to jednak w naszej szkole musimy już myśleć o świętach. Na zakończenie zajęć zebrałam piękne, kolorowe listy naszych uczniów napisane w odpowiedzi na korespondencję koleżanek i kolegów z Polski. To bardzo interesująca wymiana. 

Drodzy Rodzice! 
Bardzo serdecznie dziękuję za pomoc przy pisaniu listów. Są śliczne. Dzieci otrzymały do domu książeczki z zadaniami do ćwiczenia różnorodnych umiejętności. Proszę, aby mama lub tata poćwiczyli wspólnie ze swoim dzieckiem. Książeczek tych nie przynosimy już z powrotem do szkoły.

Pozdrawiam,
Maria

Jarzębina 

Kontynuując wątek naukowy, ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od poznania kolejnej wielkiej postaci zasłużonej dla nauki tj. Marii Skłodowskiej-Curie. Dowiedzieliśmy się, że Marysia (jak nazwały naszą wielką uczoną dziewczynki) była pierwszą kobietą na świecie, która otrzymała tytuł doktora nauk ścisłych oraz, że otrzymała aż dwie Nagrody Nobla!!! 
Kolejnym etapem zajęć była rozmowa o książce oraz drodze jaką przebywa ona zanim dostanie się w ręce czytelnika. Poznaliśmy różnicę między pisarzem i poetą. Zajęliśmy się wzbogaceniem słownictwa (autor, redaktor, wydawnictwo, drukarnia, księgarnia). Wspólnie spróbowaliśmy wymienić rodzaje książek. I tak na naszej liście znalazły się: słownik, encyklopedia, pamiętnik, atlas, biografia czy autobiografia. 
Temat książki był okazją do poznania kolejnego wielkiego Polaka noblisty: Henryka Sienkiewicza. Okazało się nawet, że dzieci znają książki autorstwa tego pisarza, a dokładniej powieść w "Pustyni i w Puszczy". 
Jako pracę domową uczniowie mają za zadanie napisać wypracowanie na temat: "Moja ulubiona książka". 
Po przerwie śniadaniowej (na której także świętowaliśmy urodziny jednej z naszych uczennic) zrobiliśmy krótkie powtórzenie z tematyki naukowej (kosmos, astronomia), po którym odbyła się zapowiedziana klasówka składająca się z dyktanda oraz krzyżówki z hasłami dotyczącymi wspomnianej tematyki. Część dzieci bardzo się zestresowała i przejęła sprawdzianem dlatego obiecałyśmy, że ewentualne złe oceny będzie można poprawić. Po dłuższej przerwie na sali gimnastycznej rozpoczęliśmy zajęcia artystyczne. 
Aby dzieci właściwie wykonały stojące przed nimi zadanie musiały najpierw "otworzyć się" na emocje oraz pokazać np. jak je wyrażają tylko za pomocą twarzy. 
Następnie swoje emocje dzieci przelały na glinę a dokładniej na rzeźby, które miały wykonać. Zajęcia poprowadzone przez Panią Martę nie tylko bardzo się podobały ale także zaowocowały pięknymi pracami. 

Ania, Basia, Marta

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?