Sprawozdanie z zajęć w Tarragonie, 14 lutego

Grupa dzieci młodszych 

Sobotnie zajęcia zaczęliśmy od gimnastyki porannej i sprawdzeniu listy obecności. Jako iż trwał Karnawał, niektóre dzieci przyszły przebrane za
swoje ulubione postacie z bajek i opowiadały każde z kolei za co się przebrały. Następnie odbyliśmy pogadankę o Karnawale, co to jest, co robi się w tym czasie....oraz rozmawialiśmy o Walentynkach, co to za święto, jak się je obchodzi. Niektóre dzieci znały jego znaczenie. W związku z tym wykonaliśmy wraz z dziećmi masę solną, zapewniam iż wszystkie rączki brały czynny udział w zadaniu, a jednocześnie poznaliśmy smak mąki i soli. Miny dzieci były bardzo słone... Kontynuowaliśmy pracę już z ulepionej masy solnej i zadaniem każdego dziecka były uformowanie serduszka na talerzyku i
ozdobienie go ziarenkami soczewicy.
Po tak wyczerpującej pracy przyszła pora na drugie śniadanie, gdzie niespodzianką były pączki domowe. 
W dalszej zabawie skakanka posłużyła nam do przypomnienia figur geometrycznych jakie już znamy. Następnie poznaliśmy trójkąt i dzieci musiały narysować coś w tym kształcie. Wszyscy bardzo dobrze poradzili sobie z tym zadaniem. 
Na zakończenie zajęć omówiliśmy bajkę ''O czerwonym kapturku''. 
Jako pracę domową dzieci otrzymały do napisania szlaczki w formie figur geometrycznych. 
W karnawałowych nastrojach i z balonikiem w ręku rozeszliśmy się do domów. 

Pozdrawiam, 
Małgosia 

Grupa dzieci starszych 

Na ostatnich zajęciach w Szkole Polskiej w Tarragonie dzieci uczyły się dni tygodnia w języku polskim. Okazało się, że wszystkie nazwy mają logiczne wytłumaczenie, np. środa się nazywa środa bo jest mniej więcej w środku tygodnia, natomiast czwartek jest czwartym dniem tygodnia a niedziela to dzień kiedy się nie działa (czyli się nie pracuje i nie idzie do szkoły). 
Następnie poćwiczyliśmy pisownie małej literki i. Przypomnieliśmy też sobie wiersz: Katechizm polskiego dziecka. 
Stałym elementem naszych zajęć jest praca z mapą Polski. Tym razem wskazaliśmy gdzie znajduje się najgłębsze polskie jezioro: Hańcza i największe: Śniardwy. Tym samym wskazaliśmy na mapie Mazury. Dzięki tym dodatkowym informacjom dzieciom było łatwiej ułożyć układankę - puzzle z mapą Polski. Ważnym bohaterem naszego spotkania był żubr, który w Polsce głównie zamieszkuje Białowieski Park Narodowy. Obejrzeliśmy kilka zdjęć tego największego ssaka zamieszkującego tereny Polski ale nie udało nam się obejrzeć bezpośredniej transmisji on-line: 
http://www.lasy.gov.pl/informacje/kampanie_i_akcje/zubryonline 
Proszę, obejrzyjcie to razem z dziećmi. 

Poza tym dzieci zostały wprowadzone w nastrój karnawałowy omawiając piękny zwyczaj: polski kulig z końmi. Dzieci już wiedzą, że do jego organizacji potrzebne są przynajmniej: konie, sanki i przede wszystkim śnieg. Obejrzeliśmy też dwa filmy: 
https://www.youtube.com/watch?v=sMKPUAqRNQE 
https://www.youtube.com/watch?v=kCEA7k15cGI 

A pisząc o Karnawale muszę dodać, że Pani Małgosia zrobiła nam ogromną niespodziankę. Upiekła i przyniosła prawdziwie domowe pączki! Dziękuję ślicznie za te pyszności. 

Pozdrawiam serdecznie,
Ewa

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?