Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 7 lutego

Poziomki 

Tematem ostatnich zajęć był karnawał. Przy użyciu chusty animacyjnej rozpoczęliśmy zabawę najpierw w "Kogo brakuje", podczas której dzieci stały w kółku trzymając chustę na wysokości bioder. Kilka wybranych osób schowało się pod nią kiedy wszyscy mieli zamknięte oczy. Tymże sposobem reszta miała zgadnąć kogo brakuje. Następna zabawa nazywała się "Imiona". Dzieci siedząc w kręgu turlały do siebie piłkę mówiąc przy tym swoje imię oraz osoby, do której rzucały. Po rozmowie na temat karnawału:co to jest? czym są pączki? jaki kostium karnawałowy chcieliby założyć? rozpoczęliśmy zajęcia plastyczne polegające na dekoracji przygotowanej wcześniej maski materiałami takimi jak: kolorowa bibuła, kredki i brokat. 
Po drugim śniadaniu, dzieci świetnie się bawiły przy muzyce tańcząc ze swoimi maskami. Na koniec zostały do zrobienia ćwiczenia graficzne w kształcie gitary i spirali. Zajęcia zakończyły się zabawą w zgadywanki "Co jest na obrazku?" oraz bajką o Słoniu Trąbalskim. 

Pozdrawiamy, 
Paulina, Iga, Paulina 

Tęcza 

Czas oczekiwania na przybycie wszystkich uczniów naszej grupy wypełniliśmy treściami dotyczącymi ostatnich dni karnawału. Przeczytaliśmy fragment wiersza W. Broniewskiego pt. "Tłusty czwartek"¨ 

Góra pączków, za tą górą 
tłuste placki z konfiturą, 
za plackami misa chrustu, 
bo to dzisiaj są zapusty. 

Przez dzień cały się zajada, a wieczorem maskarada. Wytłumaczyliśmy niezrozumiałe wyrazy takie jak: konfitura,chrust-ciastka faworki, zapusty. Dowiedzieliśmy się dlaczego czwartek jest " tłusty". Porównaliśmy ostatnie dni karnawału w Polsce i Hiszpanii. Następnie kontynuowaliśmy naszą wędrówkę "Szlakiem polskich legend". Zagadka, jaką przygotowała pani Marta okazała się bardzo łatwa - dzieci bez problemu odgadły po smaku, że będziemy mówić o soli. Wirtualnie "zawędrowaliśmy" do miasta Wieliczka i jednej z najstarszych kopalni soli o tej samej nazwie. Omawiane miejsce wskazaliśmy na mapie Polski. Po wysłuchaniu legendy "Wiano św. Kingi" wiedzieliśmy już w jaki sposób ( wg legendy ) sól znalazła się w Polsce i kim była św.Kinga. 
Treść legendy dzieci przedstawiły w swoich pracach plastycznych. Po przerwie śniadaniowej przeczytaliśmy wiersz Doroty Gellner, który bardzo nam się spodobał. Oto jego treść: 

Wiecie, jak tu fajnie 
w tej słonej kopalni? 
Gdybym tutaj gotowała, 
to bym sól pod ręką miała. 
Sól pod ręką i pod nogą, 
 na suficie, pod podłogą... 
Nigdy bym się nie nudziła, 
bo bym ciągle coś soliła. 
Sól bym miała z każdej strony... 
dach nad głową posolony. 
Słone ściany i uliczki - 
całkiem jak na dnie solniczki! 

Następnie po przerwie na zabawy ruchowe na korytarzu szkolnym zapoznaliśmy się z bardzo trudnymi głoskami: CH, RZ. Z pewnością powrócimy do nich na kolejnych zajęciach. 
W czasie sobotniego spotkania nie zabrakło też zabawy na dużej sali gimnastycznej z czego najbardziej ucieszyli się chłopcy, gdyż mogli pokopać piłkę. 
Po powrocie do klasy czekały na dzieci listy od koleżanek i kolegów z Polski. Bardzo się ucieszyliśmy. Zamierzamy podtrzymać i rozwinąć tę korespondencyjną znajomość. 

Drodzy Rodzice 
Prosimy o pomoc w napisaniu listu do polskiej koleżanki lub kolegi. Napisane listy (i te od kolegi bądź koleżanki z Polski ) prosimy przynieść na kolejne zajęcia, abyśmy mogły je wysłać. 

Bardzo dziękujemy za współpracę. 

Pozdrawiamy i do zobaczenia na kolejnych zajęciach,

Marta i Maria

Jarzębina 

Nasze pierwsze spotkanie w miesiącu lutym miało charakter dość naukowy. Wzbogaciliśmy nasze słownictwo dotyczące tematu "nauka, która towarzyszy nam w życiu codziennym". Dowiedzieliśmy się jaka jest różnica pomiędzy astronomią i astrologią, poznaliśmy nasz Układ Słoneczny oraz położenie planet, wymieniliśmy niektóre obiekty a także przypomnieliśmy sobie znaki zodiaku. W dalszej części zajęć zajęliśmy się gramatyką i ortografią, podczas której poznaliśmy zasady pisowni "rz". 
W drugiej części zajęć rozmawialiśmy o kosmosie i zjawiskach w nim występujących, dowiedzieliśmy się jaka jest różnica między astronomem i astronautą oraz omówiliśmy dwie kolejne sylwetki naszych sławnych Polaków: Jana Heweliusza, astronoma, który samodzielnie stworzył własne obserwatorium astronomiczne i Mirosława Hermaszewskiego, astronautę, który jako pierwszy i jedyny w dotychczasowej historii Polak, odbył lot w kosmos. Następnie, aby trochę się rozruszać, udaliśmy się na zajęcia ruchowe. 
W trzeciej części naszego spotkania odbyła się zapowiadana wcześniej kartkówka z abecadła aby sprawdzić czy wszystkie dzieci znają polskie litery. Na zakończenie przystąpiliśmy do ćwiczenie czytania na głos i ze zrozumieniem. 

Zadanie domowe: 
1. Naucz się kolejności planet w Układzie Słonecznym. 
2. Napisz w którym miesiącu urodziłeś się i jaki jest twój znak zodiaku. 
3. Podaj dwa lub trzy przykłady z "rz" wymienne na "r". 
4. Przypominamy, że na przyszłych zajęciach odbędzie się zapowiedziana wcześniej kartkówka do której obowiązuje: . słownictwo o tematyce "nauka w życiu codziennym" . dyktando z "u" i "ó" 

UWAGI: Prosimy wszystkie dzieci o systematyczne odrabianie zadań domowych i przygotowywanie się do lekcji. Prosimy o przynoszenie zeszytów na każde zajęcia. 

Basia i Ania

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?