Sprawozdanie z zajęć w Tarragonie, 17 stycznia

Grupa dzieci młodszych 

Po przerwie świątecznej i już w nowym roku przyszedł czas na zajęcia w Szkole Polskiej w Tarragonie. Na początku zajęć przywitaliśmy nową uczennicę Anię oraz przypomnieliśmy sobie wszystkie imiona dzieci kulając piłkę do każdego z osobna. Następnie nastąpiła krótka pogadanka o minionych Świętach i oczywiście o prezentach, każde z dzieci opowiedziało co dostało. 
Przewodnim tematem zajęć były środki lokomocji, przeczytaliśmy książeczkę, w której wymienione były rożne pojazdy: lądowe, wodne, powietrzne. Dzieci mówiły czym lubią jeździć i czym przyjechały do szkoły. 
Na nabranie sił nastąpiła przerwa na śniadanko, po czym wyszliśmy do pobliskiego placu zabaw, trzymając się za ręce i zachowując normy zachowania się uważnie przechodziliśmy przez pasy dla pieszych, gdzie również obserwowaliśmy znaki drogowe. Wracając do klasy dostaliśmy balony, po czym zabraliśmy się do poznawania figur geometrycznych. Dzieci miały za zadanie narysować okrągły przedmiot. Wszyscy doskonale poradzili sobie z zadaniem, po czym pobawiliśmy się w naśladowanie samochodów i piesków z elementami raczkowania. 
Podczas reszty zajęć dzieci bardzo chętnie robiły stempelki, oraz grę Literka do literki, aż nagle Pani Ewa zaskoczyła nas mówiąc, iż podczas naszej nieobecności Mikołaj w Szkole Polskiej w Tarragonie zostawił prezenty. Wszystkie dzieci były bardzo zaskoczone i zadowolone! Dziękujemy Mikołajowi! Jako pracę domową dzieci dostały kartkę do powycinania figur geometrycznych, po czym rozeszliśmy się do domów. 

Dziękuje i do zobaczenia! 
Małgosia 

Grupa dzieci starszych 

Na pierwszych zajęciach w 2015 roku rozmawialiśmy dużo o Polsce. Przede wszystkim zapoznaliśmy się z kilkoma symbolami związanymi z Polską: godłem, flagą i hymnem. Obejrzeliśmy bardzo ciekawy film dla dzieci: "Polskie symbole narodowe": www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A 
Proponuję aby obejrzeć go jeszcze raz w domu i porozmawiać z dziećmi na jego temat. Przeczytaliśmy też legendę o założeniu państwa polskiego, czyli o Lechu, Czechu i Rusie. Dzieci już wiedzą dlaczego w godle jest orzeł biały i dlaczego pierwszą stolicą Polski było Gniezno. Film też wyjaśnił nam dlaczego flaga Polski jest biało-czerwona. Natomiast tylko jedno dziecko wiedziało, że stoimy na baczność kiedy śpiewamy bądź słuchamy hymn. Temat hymnu będzie poruszany jeszcze na innych zajęciach. 
Po teoretycznej części przeszliśmy do układanki, której końcowym efektem było duże godło polski. Przed przerwą śniadaniową udało nam się jeszcze popracować z dużą literką I. Trudno nam było znaleźć polskie słówka rozpoczynające się na tą literką. Bardzo proszę aby dzieci na następne zajęcia przyniosły napisanych pięć polskich słówek rozpoczynających się na literkę i. Natomiast po przerwie poświęciliśmy czas na zapoznanie się z mapą Polski. Było to nasze pierwsze spotkanie z mapą ale zapewniam, że nie ostatnie. Zaczęliśmy od granic Polski z innymi krajami oraz, że na północy znajduje się Morze Bałtyckie. 

Dziękuję za współpracę, 
Ewa

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?