Sprawozdanie z zajęć w Barcelonie, 10 stycznia
Poziomki
Pozdrawiamy,
Kasia i Gosia
Tęcza
Legendy- mądre myśli,
proste, dobre słowa.
Pochyl się nad nimi -
rozbłysną od nowa.
Znowu zapukają
do drzwi twej pamięci
rycerze, królowie,
pasterze i święci.
Łypną okiem smoki,
przybiegną skądś dzieci,
stary Skarbnik lampę
górniczą zaświeci...
Błyśnie w Wiśle Syrenka
srebrzystym ogonem,
wy z gdańskiego ratusza
spojrzą w twoją stronę.
Usłyszysz głos rogu
i skrzypeczek dźwięki,
stary hejnał i echo
pastuszej piosenki.
Pozdrawiam serdecznie,
Maria
Jarzębina
Ania i Basia
Ostatnie zajęcia odbyły się pod tytułem "W Krasnalandii". Zajęcia zaczęły się od sprawdzenia listy obecności oraz rozmowy na temat minionych świąt. Kolejnym etapem zajęć było przeczytanie bajki ekologicznej, mającej pokazać dzieciom jak ważne jest dbanie o środowisko. Po bajce nadszedł czas na rozmowę o zachowaniach poszczególnych postaci oraz co się dzieciom podobało. Po rozmowie przeszliśmy do pokolorowania króla Krasnalandii, po czym wyłoniliśmy najlepszą prace.
Następną częścią zajęć było drugie śniadanie po którym dzieci skupiły się na ćwiczeniach rozwijających koordynację wzrokowo-ruchową. Chwilą odpoczynku dla dzieci było wyjście na patio, na którym dzieci uczą się dzielić zabawkami. Po powrocie dzieci napisały (czyt. narysowały) list do Ekolinka. Po zebraniu kredek nastąpił czas na bajkę "Martynka i wielkie sprzątanie". Dzieci dzielnie odpowiadały na zadane pytania oraz bardzo chętnie powtarzały nowe słowa.
Pozdrawiamy,
Kasia i Gosia
Tęcza
Pierwsze spotkanie po świątecznej przerwie rozpoczęliśmy wspomnieniami z minionych świąt Bożego Narodzenia i nadejścia Nowego Roku. Wszystkie dzieci opowiadały o prezentach i zwyczajach panujących w ich domach. Po radosnych opowieściach przeszliśmy do bardzo ważnego tematu, jakim jest powstanie państwa polskiego.
Dzieci obejrzały najpierw obrazkową mapę Polski " Polska 25 lat wolności," którą otrzymaliśmy z Kancelarii Premiera RP. Historią powstania państwa polskiego rozpoczęliśmy cykl zajęć pt "Szlakiem polskich legend". Przy okazji poznawania kolejnych legendarnych opowieści będziemy zapoznawać się z miejscem w którym dzieje się akcja legendy i słynnymi ludźmi.
Najpierw wyjaśniliśmy słowo legenda. Dzieci nie miały większego problemu z jego definicją. Stwierdziliśmy zgodnie, że legenda "jest to jakieś dawne wydarzenie historyczne, trochę prawdziwe, lecz nie do końca, bo trochę zmyślone". Dopełnieniem naszego zdania był fragment wiersza Pani Ewy Stadtmuller o legendzie.
Legendy- mądre myśli,
proste, dobre słowa.
Pochyl się nad nimi -
rozbłysną od nowa.
Znowu zapukają
do drzwi twej pamięci
rycerze, królowie,
pasterze i święci.
Łypną okiem smoki,
przybiegną skądś dzieci,
stary Skarbnik lampę
górniczą zaświeci...
Błyśnie w Wiśle Syrenka
srebrzystym ogonem,
wy z gdańskiego ratusza
spojrzą w twoją stronę.
Usłyszysz głos rogu
i skrzypeczek dźwięki,
stary hejnał i echo
pastuszej piosenki.
Po wytłumaczeniu niezrozumiałych słów i zwrotów obejrzeliśmy film pt "Polskie symbole narodowe" ze strony internetowej www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
Z dużym zainteresowaniem dzieci opowiadały treść obejrzanego filmu, zwłaszcza legendy " O Lechu, Czechu i Rusie" i dzieliły się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi flagi, hymnu państwowego i godła. Wskazaliśmy miejsce występowania legendy , którym są okolice Gniezna i wykonaliśmy pracę plastyczną przedstawiającą godło polskie.
Po przerwie śniadaniowej, w trakcie której odśpiewaliśmy "Sto lat" Arturowi kontynuowaliśmy naukę polskich literek: Nn, Pp, Rr, Ww, Bb, Zz, Ff, Hh.
Na zakończenie zajęć bawiliśmy się na sali tęczowej i uczyliśmy się Poloneza -polskiego tańca narodowego.
Pozdrawiam serdecznie,
Maria
Praca domowa
Drodzy Rodzice!
Bardzo proszę o ćwiczenie z dzieckiem poznanych dotąd literek polskiego alfabetu.
Dla przypomnienia podaję literki, które już poznaliśmy w bieżącym roku szkolnym:a,e,i,o,u,y,m,t,d,s,l,k,c,j,g. Dołączamy oczywiście dziś poznane.
Bardzo dziękuję za współpracę,
Maria
Jarzębina
Pierwsze w tym roku zajęcia rozpoczęliśmy od świątecznych opowieści. Dzieci opowiadały jakie prezenty otrzymały od świętego Mikołaja oraz Trzech Króli.
Rozmawialiśmy też o postanowieniach noworocznych, po czym dzieci formułowały własne postanowienia.
Powtórzyliśmy też zasady pisowni "Ó" i razem zrobiliśmy kilka ćwiczeń. Jako pracę domową dzieci mają dokończyć ćwiczenia z kserówek.
Kolejnym tematem zajęć był komunizm. Dzieci z zainteresowaniem słuchały o trudnościach w dostaniu paszportu, kilkugodzinnych kolejkach do sklepu oraz kartkach (nie kredytowych) na mięso. Były zaskoczone informacją o sposobach na zrobienie soku pomarańczowego (z marchewki) oraz tym, że papier toaletowy nie był produktem ogólnodostępnym (uwaga: z tą informacją wiązały się kłopotliwe pytania, których ciąg dalszy może nastąpić w domu).
Przy okazji zapoznałyśmy dzieci z postacią Lecha Wałęsy, o którym jeszcze będziemy rozmawiać.
Na zakończenie uczyliśmy się śpiewać piosenkę "I znów zakwitły jabłonie"- do wiosny jeszcze trochę czasu ale my już ćwiczymy aby ją wesoło powitać.
Ania i Basia
Komentarze
Prześlij komentarz