Terrassa, zajęcia 22 listopada
Podczas ostatniego spotkania w Terrassie dzieci miały okazję wziąć
udział w różnorodnych aktywnośc
iach, które łączyły naukę języka z poznawaniem polskiej kultury i tradycji.
Na początku zajęć wspólnie omówiliśmy kartkę z kalendarza, zwracając uwagę na dni tygodnia i pory roku. Dzieci chętnie zaśpiewały piosenki, które pomogły im utrwalić nazwy dni oraz przypomnieć sobie charakterystyczne cechy poszczególnych pór roku. Następnie rozmawialiśmy o tym, jaka jest pogoda i temperatura za oknem. Dzieci opisywały jesienną aurę, ucząc się nowych słów i zwrotów związanych z pogodą.
W nawiązaniu do niedawno obchodzonego Święta Niepodległości przypomnieliśmy sobie, jak wyglądają polskie symbole narodowe – godło i flaga. Ćwiczyliśmy czytanie i pisanie wyrazów „godło” oraz „flaga Polski”, co sprawiło dzieciom wiele radości.
Kolejnym punktem zajęć była praca z mapą Polski. Dzieci przyglądały się jej uważnie, a następnie spróbowały samodzielnie narysować kontur kraju, zaznaczając najważniejsze elementy: Tatry, Morze Bałtyckie, rzekę Wisłę oraz wybrane miasta – Gdańsk, Warszawę, Kraków i Wrocław. Jesienna pogoda stała się inspiracją do pracy plastycznej. Każdy uczestnik przygotował własny „jesienny parasol”, ozdobiony kolorowymi liśćmi i kroplami deszczu. Towarzyszyła temu nauka piosenek o deszczu, które wprowadziły pogodny nastrój mimo jesiennej aury. Wysłuchaliśmy także kilku wierszy o jesieni, które pomogły dzieciom lepiej poczuć klimat tej pory roku i wzbogaciły słownictwo.
Nie zabrakło również zabaw ruchowych – bawiliśmy się w „Chodzi lisek” i „Stary niedźwiedź”, a także korzystaliśmy z kolorowej chusty animacyjnej, która zawsze wywołuje wiele śmiechu i radości.
Na zakończenie zajęć wspomnieliśmy o zbliżających się Świętach Bożego Narodzenia, którym poświęcimy kolejne spotkanie. Każde dziecko przygotowało sobie niewielki kalendarz adwentowy z zadaniami, które pomogą im poznać i przypomnieć polskie tradycje świąteczne. Wśród zadań znalazły się m.in.: dowiedz się, co to jest opłatek, naucz się śpiewać refren wybranej kolędy, wykonaj mini słownik obrazkowy po polsku z wyrazami związanymi z Bożym Narodzeniem.
Zajęcia były pełne energii, twórczości i radości. Dzieci nie tylko ćwiczyły język polski, ale także poznawały symbole narodowe, geografię kraju oraz tradycje związane z jesienią i nadchodzącymi świętami.
Do zobaczenia na kolejnym spotkaniu.
iach, które łączyły naukę języka z poznawaniem polskiej kultury i tradycji.
Na początku zajęć wspólnie omówiliśmy kartkę z kalendarza, zwracając uwagę na dni tygodnia i pory roku. Dzieci chętnie zaśpiewały piosenki, które pomogły im utrwalić nazwy dni oraz przypomnieć sobie charakterystyczne cechy poszczególnych pór roku. Następnie rozmawialiśmy o tym, jaka jest pogoda i temperatura za oknem. Dzieci opisywały jesienną aurę, ucząc się nowych słów i zwrotów związanych z pogodą.
W nawiązaniu do niedawno obchodzonego Święta Niepodległości przypomnieliśmy sobie, jak wyglądają polskie symbole narodowe – godło i flaga. Ćwiczyliśmy czytanie i pisanie wyrazów „godło” oraz „flaga Polski”, co sprawiło dzieciom wiele radości.
Kolejnym punktem zajęć była praca z mapą Polski. Dzieci przyglądały się jej uważnie, a następnie spróbowały samodzielnie narysować kontur kraju, zaznaczając najważniejsze elementy: Tatry, Morze Bałtyckie, rzekę Wisłę oraz wybrane miasta – Gdańsk, Warszawę, Kraków i Wrocław. Jesienna pogoda stała się inspiracją do pracy plastycznej. Każdy uczestnik przygotował własny „jesienny parasol”, ozdobiony kolorowymi liśćmi i kroplami deszczu. Towarzyszyła temu nauka piosenek o deszczu, które wprowadziły pogodny nastrój mimo jesiennej aury. Wysłuchaliśmy także kilku wierszy o jesieni, które pomogły dzieciom lepiej poczuć klimat tej pory roku i wzbogaciły słownictwo.
Nie zabrakło również zabaw ruchowych – bawiliśmy się w „Chodzi lisek” i „Stary niedźwiedź”, a także korzystaliśmy z kolorowej chusty animacyjnej, która zawsze wywołuje wiele śmiechu i radości.
Na zakończenie zajęć wspomnieliśmy o zbliżających się Świętach Bożego Narodzenia, którym poświęcimy kolejne spotkanie. Każde dziecko przygotowało sobie niewielki kalendarz adwentowy z zadaniami, które pomogą im poznać i przypomnieć polskie tradycje świąteczne. Wśród zadań znalazły się m.in.: dowiedz się, co to jest opłatek, naucz się śpiewać refren wybranej kolędy, wykonaj mini słownik obrazkowy po polsku z wyrazami związanymi z Bożym Narodzeniem.
Zajęcia były pełne energii, twórczości i radości. Dzieci nie tylko ćwiczyły język polski, ale także poznawały symbole narodowe, geografię kraju oraz tradycje związane z jesienią i nadchodzącymi świętami.
Do zobaczenia na kolejnym spotkaniu.
Dorota
.jpg)

Komentarze
Prześlij komentarz