Tarragona, zajęcia 8 listopada

Sikorki

Podczas ostatnich zajęć towarzyszyła nam Julia, praktykantka. Tworząc krąg, bliżej się poznaliśmy, a zabawy ruchowe pobudziły nas do wesołej gry. Tanecznie, bo w parach poznaliśmy powitankę ''Na powitanie'' https://www.youtube.com/watch?v=-8tRXM31A7c
Dzieci troszkę zgłodniały, więc czas na śniadanie rozpoczęliśmy. 
Korzystając z tablicy interaktywnej dzieci obejrzały edukacyjny filmik o zjawiskach pogodowych jako temat dnia. Utrwaliliśmy przy tym pory roku z charakterystycznymi dla każdej z nich zjawiskami atmosferycznymi. A mianowicie słońce, deszcz, wiatr, burza, tęcza, itp. Poznaliśmy piosenkę pt.''Parasol''  https://www.youtube.com/watch?v=FQUB4NuoafU a następnie wykonaliśmy parasole z talerzyków papierowych. Powstały kolorowe parasolki, odzwierciedlające fantazję dziecięcą. Kontynuacją pracy o pogodzie było zapoznanie się z piosenką ''Dmucha wiatr, szumią drzewa'' https://www.youtube.com/watch?v=RRF72F4_8yc tu z wykorzystaniem kolorowych podkładek i kolorowych  odcinków papieru jako liście, naśladowaliśmy wiatr, jak również ćwiczenia oddechowe i ruchowe. 
Aby chwilkę odpocząć stworzyliśmy kącik z pacynkami. Okazał się on jak najbardziej trafny, dzieci je uwielbiają, a przy okazji relaksują  i nabierają zaufania. Z powodu deszczowej pogody za oknem tym razem nasze zajęcia ''boiskowe'' zorganizowaliśmy z Orłami na korytarzu w szkole. Dzieci doświadczyły zabaw z szarfami gimnastycznymi, które zdobyły u nich wielkie uznanie. 

Po powrocie do klasy zajęliśmy się drugą częścią zajęć, czyli zbliżającym się świętem w Polsce, który przypada  na 11 listopada, tj. Dzień Niepodległości. Z uwagi na tak ważną datę w kalendarzu polskim uczniowie zapoznali się z mapą Polski, a następnie wykonali prace ją dekorując. Zaznaczyliśmy tu, iż Polska ma dostęp do morza i gór, a jej stolicą jest Warszawa. Dla poszerzenia wiedzy uczniów poznaliśmy polskie symbole narodowe jak godło, flaga i hymn.  Na zakończenie naszych zajęć odtworzyliśmy piosenkę z pokazywaniem ''Polak Mały'' https://www.youtube.com/watch?v=EkvHMS8w8xw 
Tymże patriotycznym akcentem, śpiewająco zakończyliśmy nasze zajęcia.

P.S.
Proszę o utrwalenie piosenki ''Polak Mały'' na następne zajęcia. 
Dziękuje i pozdrawiam,
Gosia 

Orły 


Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od powtórzenia wiadomości o Polsce, pomogła nam w tym karta pracy. Uczniowie musieli pokolorować prawidłowe odpowiedzi, do takich pytań jak:
- Hymnem Polski jest Polka Dębickiego czy Mazurek Dąbrowskiego?
- Miasto, które słynie z pierników to Gdański czy Toruń?
- Najdłuższa rzeka w Polsce to Wisła czy Odra?
- Polska leży nad morzem czy oceanem?
- Prezydent urzęduje w Warszawie czy w Opolu?
- Stolicą Polski jest Warszawa czy Kraków?
- W godle Polski jest orzeł czy jastrząb?
- Polska leży w Europie czy Ameryce?
- Flaga Polski jest biało-czerwona czy czerwono-biała? I właśnie to pytanie okazało się najtrudniejszym dla Orłów. Większość grupy zaznaczyło błędną odpowiedź. Już teraz wiemy, że jest biało-czerwona. 


Obejrzeliśmy również animację na temat symboli narodowych. Przypomnieliśmy sobie słowa hymnu narodowego, kolory flagi oraz wygląd godła.
Po takim wstępnie przyjrzeliśmy się dacie zapisanej na tablicy 11.11.1918. czyli dacie odzyskania niepodległości przez Polskę. Krótko przytoczyłam najważniejsze fakty z historii Polski, dowiedzieliśmy się, że Polska zniknęła na 123 lata z mapy Europy. Aby przekonać się czy to dużo czy mało, wspólnymi siłami policzyliśmy na głos do 123. Zmęczyliśmy się przy tym troszeczkę. Ochotnicy również na głos przeczytali opowiadania pt. "Jak Polska zniknęła z mapy Europy" oraz "Jeszcze Polska nie zginęła" z książki "Kocham Polskę" Joanny Wieliczki-Szarkowskiej. Pomogło nam to w uporządkowaniu wiedzy. 
Po śniadaniu zajęliśmy się pracą z mapą. Dowiedzieliśmy się, że Polska jest podzielona na 16 województw. Wszystkie je wpisaliśmy w odpowiednie miejsca na karcie pracy. Tego dnia również w ramach podsumowania zagraliśmy w quiz interaktywny o niepodległości. Musieliśmy między innymi zgadnąć, co przedstawiają ilustracje oraz rozwiązać wykreślankę.
W ramach przerwy wyszliśmy na korytarz i wraz z młodszą grupą bawiliśmy się szarfami artystycznymi, pomponami do kibicowania oraz rysowaliśmy obrazki. Po powrocie do klasy przeszliśmy do zajęć plastycznych i rozpoczęliśmy tworzyć nasze pierwsze ozdoby na spotkanie świąteczne z Mikołajem. Tego dnia mogliśmy poczuć się jak artyści, musieliśmy stworzyć obrazki bożonarodzeniowe przy użyciu farb, ale bez pędzli. W zamian użyliśmy rolek po papierze toaletowym oraz naszych dłoni. Była to dobra okazja do rozbudzenia naszej wyobraźni. Orłom bardzo spodobało się takie malowanie i możliwość pobrudzenia rąk. Ukrytym celem tego ćwiczenia było rozwijanie motoryki małej i sensoryki dłoni. Nasze prace będziemy kończyć na następnych zajęciach za tydzień.

Zadanie domowe: Proszę o wpisanie najważniejszych nazw miast w poszczególnych województwach na karcie pracy, którą uczniowie zabrali do domów.

Pozdrawiam,

Gabrysia

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2025/2026

Kontakt

Zuzia, spełnia swoje marzenia na praktykach w Barcelonie