Tarragona, zajęcia 8 listopada
Podczas ostatnich zajęć towarzyszyła nam Julia, praktykantka. Tworząc
krąg, bliżej się poznaliśmy, a zabawy ruchowe pobudziły nas do wesołej
gry. Tanecznie, bo w parach poznaliśmy powitankę ''Na powitanie''
https://www.youtube.com/watch?v=-8tRXM31A7c
Dzieci troszkę zgłodniały, więc czas na śniadanie rozpoczęliśmy.
Korzystając z tablicy interaktywnej dzieci obejrzały edukacyjny filmik o
zjawiskach pogodowych jako temat dnia. Utrwaliliśmy przy tym pory roku z
charakterystycznymi dla każdej z nich zjawiskami atmosferycznymi. A
mianowicie słońce, deszcz, wiatr, burza, tęcza, itp. Poznaliśmy
piosenkę pt.''Parasol'' https://www.youtube.com/watch?v=FQUB4NuoafU a
następnie wykonaliśmy parasole z talerzyków papierowych. Powstały
kolorowe parasolki, odzwierciedlające fantazję dziecięcą. Kontynuacją
pracy o pogodzie było zapoznanie się z piosenką ''Dmucha wiatr, szumią
drzewa'' https://www.youtube.com/watch?v=RRF72F4_8yc tu z wykorzystaniem
kolorowych podkładek i kolorowych odcinków papieru jako liście,
naśladowaliśmy wiatr, jak również ćwiczenia oddechowe i ruchowe.
Aby chwilkę odpocząć stworzyliśmy kącik z pacynkami. Okazał się on jak
najbardziej trafny, dzieci je uwielbiają, a przy okazji relaksują i
nabierają zaufania. Z powodu deszczowej pogody za oknem tym razem nasze
zajęcia ''boiskowe'' zorganizowaliśmy z Orłami na korytarzu w szkole.
Dzieci doświadczyły zabaw z szarfami gimnastycznymi, które zdobyły u
nich wielkie uznanie.
Tymże patriotycznym akcentem, śpiewająco zakończyliśmy nasze zajęcia.
P.S.
Proszę o utrwalenie piosenki ''Polak Mały'' na następne zajęcia.
Dziękuje i pozdrawiam,
Gosia
Orły
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od powtórzenia wiadomości o Polsce,
pomogła nam w tym karta pracy. Uczniowie musieli pokolorować prawidłowe
odpowiedzi, do takich pytań jak:
- Hymnem Polski jest Polka Dębickiego czy Mazurek Dąbrowskiego?
- Miasto, które słynie z pierników to Gdański czy Toruń?
- Najdłuższa rzeka w Polsce to Wisła czy Odra?
- Polska leży nad morzem czy oceanem?
- Prezydent urzęduje w Warszawie czy w Opolu?
- Stolicą Polski jest Warszawa czy Kraków?
- W godle Polski jest orzeł czy jastrząb?
- Polska leży w Europie czy Ameryce?
- Flaga Polski jest biało-czerwona czy czerwono-biała? I właśnie to
pytanie okazało się najtrudniejszym dla Orłów. Większość grupy
zaznaczyło błędną odpowiedź. Już teraz wiemy, że jest biało-czerwona.
Obejrzeliśmy również animację na temat symboli narodowych. Przypomnieliśmy sobie słowa hymnu narodowego, kolory flagi oraz wygląd godła.
Po takim wstępnie przyjrzeliśmy się dacie zapisanej na tablicy 11.11.1918. czyli dacie odzyskania niepodległości przez Polskę. Krótko przytoczyłam najważniejsze fakty z historii Polski, dowiedzieliśmy się, że Polska zniknęła na 123 lata z mapy Europy. Aby przekonać się czy to dużo czy mało, wspólnymi siłami policzyliśmy na głos do 123. Zmęczyliśmy się przy tym troszeczkę. Ochotnicy również na głos przeczytali opowiadania pt. "Jak Polska zniknęła z mapy Europy" oraz "Jeszcze Polska nie zginęła" z książki "Kocham Polskę" Joanny Wieliczki-Szarkowskiej. Pomogło nam to w uporządkowaniu wiedzy.
Po śniadaniu zajęliśmy się pracą z mapą. Dowiedzieliśmy się, że Polska jest podzielona na 16 województw. Wszystkie je wpisaliśmy w odpowiednie miejsca na karcie pracy. Tego dnia również w ramach podsumowania zagraliśmy w quiz interaktywny o niepodległości. Musieliśmy między innymi zgadnąć, co przedstawiają ilustracje oraz rozwiązać wykreślankę. W ramach przerwy wyszliśmy na korytarz i wraz z młodszą grupą bawiliśmy się szarfami artystycznymi, pomponami do kibicowania oraz rysowaliśmy obrazki. Po powrocie do klasy przeszliśmy do zajęć plastycznych i rozpoczęliśmy tworzyć nasze pierwsze ozdoby na spotkanie świąteczne z Mikołajem. Tego dnia mogliśmy poczuć się jak artyści, musieliśmy stworzyć obrazki bożonarodzeniowe przy użyciu farb, ale bez pędzli. W zamian użyliśmy rolek po papierze toaletowym oraz naszych dłoni. Była to dobra okazja do rozbudzenia naszej wyobraźni. Orłom bardzo spodobało się takie malowanie i możliwość pobrudzenia rąk. Ukrytym celem tego ćwiczenia było rozwijanie motoryki małej i sensoryki dłoni. Nasze prace będziemy kończyć na następnych zajęciach za tydzień.
Zadanie domowe: Proszę o wpisanie najważniejszych nazw miast w poszczególnych województwach na karcie pracy, którą uczniowie zabrali do domów.
Pozdrawiam,
Gabrysia




Komentarze
Prześlij komentarz