Tarragona, zajęcia 15 listopada

Sikorki

Nasze listopadowe zajęcia miały charakter iście patriotyczny!!!
Rozpoczęliśmy naszą naukę już tradycyjnie od piosenki powitanki Na powitanie. W dalszej części przeszliśmy do wspólnej zabawy z łapkami. Odkrywaliśmy ukryte obrazki z literkami, a następnie próbowaliśmy szukać kolorów z poszczególnych karteczek po klasie. Dzieci uwielbiają tą zabawę, która zarazem pozwala na zapoznanie się z nowym słownictwem. W ten sposób odkryliśmy literki o, l, k, s, p, a. O jak oko, l jak las, k jak klocki, s jak serce, p jak parasol, a jak ananas. W rezultacie powstał wyraz Polska, który już wiemy iż składa się z sześciu literek. Z pomocą mapy udało się nam z niebieskich zakrętek zaznaczyć najdłuższą rzekę Polski - Wisłę. Spożywając śniadanie poznaliśmy piosenkę Płynie Wisła, płynie po polskiej krainie https://youtu.be/dvX6NSy-2DY?list=RDdvX6NSy-2DY   Tego dnia zostaliśmy w klasie, mogliśmy się rozluźnić przy swobodnych zabawach z klockami, puzzlami. Uczniowie wykonali też pracę pt.,,Co kojarzy Ci się z Polską''.  Następnie z pomocą nauczyciela wykonaliśmy opaski na głowę w barwach flagi polskiej.
Pozostając w temacie z poprzednich zajęć obchodów Dnia Niepodległości wraz ze starszą grupą, ubrani na galowo oraz w stroje ludowe odśpiewaliśmy hymn państwowy Mazurek Dąbrowskiego https://youtu.be/Gkmt-FBnlWg oraz piosenkę z pokazywaniem Polak Mały https://youtu.be/EkvHMS8w8xw 
Na zakończenie naszych zajęć obejrzeliśmy dwie legendy polskie Syrenka Warszawska i Smok Wawelski. Naszym ostatnim punktem zajęć było poznanie piosenki Świeć gwiazdeczko nasza świeć Arki Noego https://youtu.be/QfY50zEalz8    z wykorzystaniem szkolnych instrumentów. Uwierzcie, było bardzo głośno!!! Tym muzycznym i zarazem przedświątecznym akcentem zakończyliśmy nasze zajęcia.

Dziękuje i pozdrawiam,
Małgosia 

Bociany 

Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od sprawdzenia zadania domowego i dokończenia naszej pracy plastycznej, która posłuży do dekoracji sali na naszym spotkaniu świątecznym. Wykonaliśmy ramki do obrazów przy użyciu karbowanego arkusza papierowo-kartonowego. Po wykonaniu pracy przeszliśmy do powtórzenia wiadomości na temat święta 11 listopada. W tym celu wykonaliśmy kartę pracy, zadanie polegało na uzupełnieniu luk i odtworzeniu słów Katechizmu Polskiego Dziecka. Okazało się, że wielu uczniów doskonale znało wiersz na pamięć. Brawo Orły! Następnie przyjrzeliśmy się powierzchni Polski, dowiedzieliśmy się, że pod względem wielkości jest ona na 9 miejscu w Europie, 2 razy większa od naszej ojczyzny jest Ukraina, ale za to 4 razy mniejsze są Czechy. Postanowiliśmy wykonać własne teczki na nasze prace. Od tej pory uczniowie będą przynosić je i będziemy wpinać kolejne nasze karty pracy. Dzięki temu zawsze pod ręką będziemy mieli podstawowe informacje na temat Polski, jej historii, kultury i tradycji.
Podczas przerwy śniadaniowej pogratulowaliśmy laureatkom konkursu pt. 1000 lat koronacji Bolesława Chrobrego. W konkursie recytatorskim 3 miejsce zajęła Alexia, a w konkursie plastycznym również 3 miejsce Greta. Wielkie gratulacje dla dziewczynek oraz rodziców. 

Zapoznaliśmy się także z puzzlami, które przyniósł tego dnia do szkoły Eric. Była to dobra okazja do powtórzenia wiadomości na temat województw, ich nazw oraz poszczególnych miast. Także wzięliśmy udział w wirtualnych zagadkach na temat historii i geografii Polski. Po przerwie udaliśmy się do Sikorek i wraz z młodszą grupą wzięliśmy udział w apelu patriotycznym. Wspólnie odśpiewaliśmy Hymn Polski oraz piosenkę Polak mały, także obejrzeliśmy Legendę o Lechu, Czechu i Rusie oraz animację na temat symboli narodowych. 
Po powrocie do klasy zajęliśmy się kolejnym tematem, czyli Emocjami. Przy użyciu naszego podręcznika szkolnego zapoznaliśmy się z takimi emocjami jak złość, radość, zmęczenie, smutek, strach. Uczyliśmy się mówić o własnych emocjach, zwracając uwagę na poprawną gramatykę. Zauważyliśmy pewną regułę:
- Dziewczynka może być zmęczona, smutna, radosna, przestraszona, itp.
-Chłopiec powie jestem zmęczony, radosny, smutny....
Przy odmianie powyższych przymiotników zauważyliśmy, że żeńskie formy mają końcówkę -na, a męskie -ny.
Opisywaliśmy obrazki i nazywaliśmy poszczególne emocje, a na koniec powiedzieliśmy o własnych uczuciach. Zwróciliśmy uwagę, że nie łatwo jest nam mówić o emocjach, a jeszcze trudniej o potrzebach (np. gdy czujemy złość, potrzebujemy policzyć do 10, gdy jesteśmy smutni potrzebujemy się przytulić lub gdy jesteśmy przestraszeni potrzebujemy poprosić o pomoc).

Do domów rozchodziliśmy się trochę zmęczeni, ale zadowoleni. Do zobaczenia na następnych zajęciach 29 listopada.

Zadanie domowe: Obie grupy prosimy o przypomnienie dzieciom piosenki świątecznej "Świeć gwiazdeczko".
Pozdrawiam,

Gabrysia

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2025/2026

Kontakt

Zuzia, spełnia swoje marzenia na praktykach w Barcelonie