Gavá, zajęcia 22 listopada
Ostatnią sobotę w Klubie Maluszka rozpoczęliśmy od radosnego, pełnego
energii powitania. Wspólnie poruszaliśmy się w rytm nowych melodii
(https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec&list=RD8HozqzBRUec&start_radio=1),
śpiewaliśmy i w doskonałych humorach wkroczyliśmy w kolejny dzień
naszych zajęć.
Ponieważ wyjątkowo spotkanie prowadziła nowa osoba – Pani Paulina,
Maluszki wraz z rodzicami przygotowały karteczki z imionami, aby ułatwić
nam wspólną zabawę i bliższe poznanie się.
Następnie odkrywaliśmy zupełnie nowy przedmiot – chustę animacyjną.
Dzieci obserwowały jej kolory, dotykały faktury i oswajały się z jej
wielkością. Gdy chusta stała się już „bezpiecznym” i znajomym
przedmiotem, przeszliśmy do zabaw ruchowych. Chusta zamieniała się
kolejno w otwierające się po zimie kwiaty, ciepłe wakacyjne morze,
jesienny wiatr oraz iglu, które dawało nam schronienie w zimowej
zabawie.
Po zabawach z chustą przyszła pora na karty przedstawiające pory roku.
Maluszki z zaciekawieniem oglądały ilustracje i wskazywały znajome
elementy: letnie żółte słońce, wiosenne zielone drzewka, jesienny
deszczyk oraz zimowego bałwanka. Po krótkim omówieniu wszystkich pór
roku zatrzymaliśmy się na dłużej przy zimie, która zbliża się do nas
wielkimi krokami.
W dalszej części zajęć sięgnęliśmy po ulubioną książkę maluchów – „Rok w
lesie”. Oglądaliśmy i omawialiśmy zwierzątka zamieszkujące zimowy las.
Po przerwie śniadaniowej nadszedł czas na muzyczne szaleństwo. Każdy
Maluszek otrzymał instrument i razem stworzyliśmy małą orkiestrę, grając
do zimowych piosenek.
(https://www.youtube.com/watch?v=pvlkUq0XVnM&list=RDpvlkUq0XVnM&start_radio=1,
https://www.youtube.com/watch?v=-kqqkavf9xM&list=RD-kqqkavf9xM&start_radio=1).
Pozostając w klimacie zimy, wykonaliśmy sztuczny śnieg. Było to
niezwykle ciekawe doświadczenie sensoryczne – dzieci ugniatały,
przesypywały i badały jego różne tekstury. Eksperymentowanie sprawiło
wszystkim mnóstwo radości. A skoro był śnieg, to nie mogło zabraknąć…
bałwana! Tym razem jednak powstał z białych kartek, a kolorowe pompony
dodały naszym pracom wyjątkowego uroku.
Na zakończenie powróciliśmy jeszcze raz do zabaw z chustą animacyjną.
Szybko okazało się, że Maluszki polubiły tę aktywność – pełną ruchu,
śmiechu i niespodzianek.
Dziękuję wszystkim za cudowny czas i wspólną zabawę.
Paulina
Żabki
Minione zajęcia w grupie Żabek rozpoczęliśmy piosenką na powitanie
(https://m.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec&si=PDoUHfWafOwt_3OA) która
wprowadziła dzieci w pogodny nastrój. Następnie uczestniczyliśmy w
zabawie z piłką, dzięki której mogliśmy się zintegrować, a przy okazji
przypomnieliśmy sobie, jak poprawnie przedstawiać się kolegom i
koleżankom w języku polskim.
Kolejnym etapem zajęć było przypomnienie pór roku. Wspólnie próbowaliśmy
odpowiedzieć na pytania: „Po czym poznajemy, że zbliża się zima?” oraz
„Jakie są wasze ulubione zabawy zimowe?”. Dzieci bardzo chętnie dzieliły
się swoimi doświadczeniami.
Kamila i Zuzia
Czaple
Rankiem, kiedy słońce ledwie muskało zimne, listopadowe szyby, nasza
sala zamieniła się w krainę tajemnic. Po śmiesznym powitaniu, które
rozświetliło twarze Małych Odkrywców, natychmiast zanurzyliśmy się w
świat folkloru. Tematem wiodącym stały się Andrzejki. Rozgorzała żywa
dyskusja: czy ktoś zna Andrzeja? Jaka jest tradycja tych wróżb? Szybko
ustaliliśmy, że to bardzo stara tradycja, którą dawniej ludzie
traktowali poważnie, a dziś to forma wesołej zabawy i nie należy
traktować wróżb jako wyznacznika naszej przyszłości. Następnie
przenieśliśmy myśli do przyszłości, rozmawiając o marzeniach i zawodach,
jakie dzieci chcą wykonywać. Nadszedł czas wróżb. Pierwsza - losowanie
przyszłych zawodów, podczas której każdy wyciągnął kartkę z nazwą danego
fachu, co wywołało falę okrzyków. Nie mogło zabraknąć też Wyścigu butów.
Zgodnie z tradycją, buty ustawiły się do wyścigu, symbolicznie
wskazując, kto pierwszy wyruszy w wielki świat lub zostanie Milionerem.
Po tak ekscytującym, choć symbolicznym spojrzeniu w przyszłość, nadszedł czas na zasłużone śniadanie, które dodało nam sił.
Gdy wróciliśmy do zajęć, pora roku sama narzuciła temat. Rozmawialiśmy o
jesieni, która ustępuje miejsca zbliżającej się zimie, i oczywiście o
najpiękniejszych świętach, na jakie czekamy – Bożym Narodzeniu. Podczas
rozmowy, stało się coś niesamowitego. Ktoś bardzo tajemniczy zostawił
nam wiadomość głosową…Po drugiej stronie odezwał się złośliwy Psotnik
Gburek, który ogłosił, że ukradł tajemny składnik świątecznych
pierniczków, magiczny Świąteczny Pyłek Radości! Bez niego pierniki będą
bez smaku, a święta stracą magię! Dzieci, jako Drużyna Ratunkowa,
jednogłośnie przyjęły misję: musimy odzyskać Pyłek i uratować święta!
Psotnik Gburek ukrył Pyłek w skarbcu i zostawił dla nas szereg sprytnych
zagadek, do których wskazówki nagrał w wiadomościach głosowych:
• Zagadka 1 – Matematyczna Rewelacja: Na indywidualnych kartach
pracy dzieci musiały policzyć bombki każdego rodzaju i określić na
podstawie wyników pierwsze cyfry do kodu do skarbca.
• Zagadka 2 – Wigilijny Stół: Na stole Psotnik pomieszał potrawy
wielkanocne z wigilijnymi. Drużyna musiała wskazać prawidłowe dania,
zakleić wielkanocne potrawami wigilijnymi i określić, ile potraw musi
być na wigilijnym stole (dwanaście) – to były kolejne cyfry kodu.
• Zagadka 3 – Mistrzowie Zapachów: Musieliśmy odnaleźć zapach Świąt!
Rozpoznawaliśmy aromaty cynamonu, przyprawy do piernika i skórki
pomarańczy, poznając kształt i zapach goździków, anyżu i laski cynamonu.
• Zagadka 4 – Tajemniczy Worek Mikołaja: to zadanie polegało na
odnalezieniu ukrytego w sali worka Mikołaja. Z zamkniętymi oczami,
dzieci rozpoznawały dotykiem przedmioty ukryte w worku: bombki, dzwonek,
gwiazdy, czapka Mikołaja i laska cukrowa.
• w kolejnej wiadomości, Psotnik poinformował nas, że musimy znaleźć
maleńką świąteczną skarpetę, w której ukryte było kolejne zadanie. To
była misja kulinarna! Nasza sala na chwilę zamieniła się w piernikową
pracownię. Dzieci z entuzjazmem przystąpiły do ugniatania masy,
wałkowania jej na idealnie cienkie placki, a następnie do najbardziej
kreatywnej części – wykrawania świątecznych kształtów. Cała sala
wypełniła się ciepłym, korzennym zapachem, który dawał nam nadzieję, że
święta są uratowane!
Wszystkie zadania zostały wykonane, a cyfry do skarbca odnalezione.
Nadszedł czas na wielki finał. Wprowadziliśmy magiczną kombinację, a
skarbiec się otworzył! Z odnalezionego skarbca, poza Świątecznym Pyłkiem
Radości, wysypały się drobne upominki, które stanowiły zasłużoną
nagrodę za tak odważną akcję. Z radością dokonaliśmy podziału skarbów,
Pyłkiem symbolicznie posypaliśmy pierniki.
Ostatnie minuty zajęć postanowiliśmy spędzić na świeżym powietrzu na boisku. Pełni wrażeń, z talerzami z aromatycznymi piernikami (do wypieku w
domu), zakończyliśmy ten magiczny dzień. Dzieci z dumą odchodziły do
domów, wiedząc, że nie tylko odniosły sukces w andrzejkowych wróżbach,
ale przede wszystkim – uratowały Boże Narodzenie!
Drogie Dzieci, dziękuję za Waszą udana misję ratunkową! Aromat
odnalezionego Pyłku na pewno rozpoznacie w najbliższą sobotę, na
szkolno-rodzinnym Świątecznym Spotkaniu! Do zobaczenia!
Żaneta, Julia O. i Julia R.
Bociany
Nasze kolejne zajęcia rozpoczęliśmy rozmową o zainteresowaniach jakie
mają nasze Bociany. Tematem przewodnim były koty, które dzieci mają w
swoich domach . Opowiadały o nich dużo ciekawych historii .
Dowiedzieliśmy się co jedzą , gdzie śpią , jak lubią spędzać czas i jak
wyglądają. Dzieci bardzo dużo mówiły o swoich pupilach.
W dalszej części naszego spotkania rozmawialiśmy o zbliżających się świętach Bożego Narodzenia. Podczas, krótkiej prezentacji dowiedzieliśmy się , jak przebiegają te
święta w Polsce. Mówiliśmy o Wigilii, potrawach wigilijnych i
świątecznych, o stajence, o ozdobach na choinkę, o prezentach
przynoszonych przez Mikołaja i tradycjach . Słuchaliśmy polskich kolęd
i opowiadaliśmy o przebiegu swoich świąt , tych które dzieci
zapamiętały po wizytach u dziadków . To wszystko wprowadziło nas w
ciepły, przedświąteczny nastrój.
Po przerwie śniadaniowej i krótkiej zabawie w sali gimnastycznej, przystąpiliśmy do prac plastycznych.
Dzieci przygotowywały zakładki do książek oraz breloczki do kluczy
metodą decoupage — wycinając kolorowe wzory i przyklejając je do
specjalnie przygotowanych drewnianych deseczek. Praca twórcza sprawiła
uczniom wiele radości, a powstałe prace prezentowały się bardzo
efektownie.
W dalszej części spotkania dzieci czytały czytankę z elementarza pt. "Zabawa Karnawałowa ".
Zajęcia upłynęły w serdecznej atmosferze, łącząc naukę, twórczość i przygotowanie do nadchodzących świąt .
Gosia , Martyna , Ireneusz






Komentarze
Prześlij komentarz