Girona, zajęcia 8 listopada
To były wyjątkowe zajęcia. Z okazji zbliżającego się Narodowego Święta
Niepodległości przyszliśmy do szkoły ubrani na galowo. Zajęcia jak
zwykle rozpoczęliśmy wspólnie naszą piosenką " Wesołe powitanie".
Następnie przypomnieliśmy najważniejsze treści poznawane na poprzednich
zajęciach odnośnie polskich symboli narodowych, walki o niepodległość i
obchodzeniu tego święta w Polsce. Uczniowie dowiedzieli się , że 11
listopada Polacy wywieszają flagę Polski przy swoich domach i odbywają
się różne patriotyczne uroczystości.
Dzień 11 listopada ustanowiono Świętem Niepodległości w 1937 roku. Po II
wojnie światowej święto to zostało zniesione, jednak w 1989 roku
przywrócono jego obchody, przywracając tym samym pamięć o wydarzeniach, które na zawsze odmieniły losy naszej Ojczyzny. Chcąc
uczcić to święto w naszej szkole , stojąc na baczność odśpiewaliśmy
wspólnie "Mazurka Dąbrowskiego" , czyli polski Hymn. Trzeba przyznać,
że uczniowie ze Szkoły Polskiej w Gironie doskonale znają postawę przy
śpiewaniu Hymnu i pięknie śpiewają.
Po przerwie śniadaniowej udaliśmy się na podwórko szkolne , aby w wolnych zabawach przez chwilę zrelaksować się , a po powrocie do sali pracowaliśmy w grupach. Jako ,że już nadszedł listopad zajęliśmy się listopadową pogodą. Wzbogaciliśmy słownictwo polskie o nowe wyrazy nazywające różne rodzaje deszczu.
Mżawka, to deszcz składający się z drobnych kropelek , nie większych niż pół milimetra.
Kapuśniaczek , to też drobny deszcz. Obydwa określenia opisują prawie taki sam rodzaju deszczu. Trudne , prawda? Grad, to już nie krople wody, ale bryłki lodu. Następnie wykonaliśmy prace plastyczne takie jak park w deszczu, uczyliśmy się nawlekać sznurowadła w butach i wiązać kokardki oraz skakaliśmy po " kałużach". Wszystko to oczywiście w formie zabawy i z emblematami butów i kałuż. W ostatniej części zajęć kontynuowaliśmy z panią Magdą naukę polskiego tańca narodowego " Polonez".
Bardzo dziękuję Biedronkom za obecność , zaangażowanie i zapraszam na kolejne spotkanie,
Maria Kolomyjec
Motylki
Nasze sobotnie spotkanie rozpoczęliśmy jak zawsze radośnie – od wspólnego „Wesołego
powitania”, które wprowadziło wszystkich w dobry nastrój i pomogło rozpocząć dzień pełen nauki, muzyki i kreatywnych zabaw.
Tym razem przywitaliśmy się wyjątkowo uroczyście – w strojach galowych, ponieważ
rozmawialiśmy o Święcie Niepodległości. Dzieci z wielkim zaangażowaniem opowiadały, co wiedzą o Polsce, a następnie wszyscy razem, stojąc na baczność, odśpiewaliśmy hymn
narodowy. Później pani Marysia podczas rozmowy o symbolach narodowych pokazała nam Srebrny Krzyż Zasługi, który niedawno otrzymała i wyjaśniła, że takie odznaczenia państwowe otrzymują Polacy podczas uroczystości związanych z obchodami Święta Niepodległości oraz innych świąt narodowych, takich jak majowe rocznice. Dzieci z zaciekawieniem oglądały odznakę, dopytując o jej znaczenie.
Po śniadaniu i chwili zabawy na boisku podzieliliśmy się na grupy i rozpoczęliśmy dalszą
część zajęć. Motylki zaczęły pracę od zeszytów ćwiczeń, w których robiły zadania
utrwalające pisownię oraz budowanie zdań związanych z tematyką patriotyczną. Następnie przypominały sobie treść książki „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek” Justyny Bednarek – tym razem skupiliśmy się na drugim i trzecim rozdziale. Uczniowie świetnie zapamiętali wcześniejsze wydarzenia i z entuzjazmem pokazywali ruchem, co przydarzyło się ich ulubionym bohaterkom – niesfornym skarpetkom.
Następnie przeszliśmy do tematu zawodów. Zrobiliśmy krótką burzę mózgów, podczas której dzieci wymieniały różne zawody – od lekarza, przez piłkarza, po kucharza i muzyka. Potem rozegraliśmy pełne śmiechu kalambury, w których każdy uczeń wcielał się w przedstawiciela wybranego zawodu, a reszta klasy zgadywała, kim jest.
Po tej aktywności rozpoczęliśmy pracę plastyczną pod tytułem „Jaki zawód wykonuje moja skarpetka?”. Na podstawie lektury i własnych pomysłów dzieci tworzyły kolorowe ilustracje, przedstawiające skarpetki w roli np. nauczycielek, polityków czy astronautów. Każda praca została opisana odpowiednim zawodem, dzięki czemu utrwaliliśmy nazwy zawodów oraz umiejętność podpisywania ilustracji.
W kolejnej części zajęć dziewczynki czytały krótkie wierszyki o różnych zawodach i
ilustrowały swój wybór. Później skupiliśmy się na częściach mowy, a zwłaszcza na
rzeczowniku. Wspólnie przypomnieliśmy sobie, na jakie pytania odpowiada, jakie ma liczby i rodzaje oraz obejrzeliśmy fragmenty filmu edukacyjnego:
https://www.youtube.com/watch?v=btAUx8eld7Q. Następnie dzieci samodzielnie podawały przykłady rzeczowników, a później wypełniły kartę pracy, w której utrwalały zdobytą wiedzę.
Na zakończenie zajęć wróciliśmy jeszcze na chwilę do naszego tanecznego akcentu z
poprzednich zajęć – poloneza. Dzięki pomocy pani Magdy, mamy Lluca i Bogdana,
przypomnieliśmy sobie kroki i wspólnie zatańczyliśmy ten dostojny taniec.
Zajęcia minęły nam w niezwykle radosnej atmosferze. Dzieci wykazały się dużą
kreatywnością, skupieniem i humorem. Był to dzień pełen nauki, zabawy oraz dumy
narodowej.
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom za aktywny udział i ogromny entuzjazm oraz
rodzicom za nieustające wsparcie i obecność. Do zobaczenia na kolejnych zajęciach!
Katarzyna Bujak



.png)
Komentarze
Prześlij komentarz