Tarragona, zajęcia 24 maja
Kolejne zajęcia majowe w szkole już za nami. Tego dnia po przywitaniu się od razu przystąpiliśmy do wspólnych zabaw i gimnastyki. Ożywione i pobudzone Sikorki szybko zgłodniały. Podczas posiłku opowiedziałam dzieciom o czym będą zajęcia. Temat dnia umieszczony został na ścianie. Były to portrety osób w ramach. Nasza pogadanka rozwinęła się na ten temat. Powiedzieliśmy sobie, iż obrazy możemy malować, ale i oglądać w muzeum. Właśnie dlatego przenieśliśmy się wirtualnie do Narodowego Muzeum w Krakowie https://mnk.pl/wirtualne-sciezki . Wytłumaczyliśmy co to znaczy spacer wirtualny. Dzieci z niedowierzaniem czekały na wizytę w Polsce. Z wykorzystaniem nowych technologii okazało się, że można szybko znaleźć się w najciekawszych zakątkach na świecie. Oglądając dzieła zatrzymaliśmy się na kilku obrazach namalowanych przez wybitnych polskich malarzy. Poznaliśmy nazwiska S.Wyspiańskiego i J. Matejko.
Po części teoretycznej przyszedł czas na swobodne zabawy na
szkolnym boisku ze starszą grupą. Tym razem udaliśmy się na krótki
spacer po terenie szkoły, nazywając drzewa, rośliny. Była to doskonała
lekcja w terenie. Po powrocie do klasy Sikorki wykonały pracę plastyczną
dla swoich kochanych mam. Już 26 maja obchodzimy Dzień Mamy, dlatego
każda Sikorka z wykorzystaniem talerzyków papierowych miała za zadanie
stworzyć portret swojej mamy. Dzieci w skupieniu i ze starannością wykonały
piękne prace. Każde dziecko także króciutko opowiedziało o swojej mamie. Brawo Sikorki!
Na zakończenie przeczytaliśmy sobie książkę pt.''Nie, nie nie'',
która nawiązywała do tematu zajęć oraz wysłuchaliśmy piosenki pt. Kocia
mama https://www.youtube.com/watch?v=qWSL_5l51H4
Dziękuje i pozdrawiam,
Gosia
Orły
Ostatnie zajęcia miały charakter iście indywidualny, gdyż spotkaliśmy
się z Orłami w bardzo okrojonym składzie. Rozpoczęliśmy od ostatnich
zadań z naszego projektu "Podróże małe i duże”. Zapoznaliśmy się z
muzyką arabską współczesną i starożytną. Dowiedzieliśmy się, że bóstwami
związanymi z muzyką były Bes (bóstwo domowe) i Bastet (bogini miłości,
radości, muzyki i tańca). Jednym z najważniejszych instrumentów w
starożytnym Egipcie była harfa pełniąca funkcję narodowego symbolu.
Również pokolorowaliśmy symbole kojarzące się z Egiptem i wkleiliśmy je
do dzienniczka podróżnika.
Drugą część zajęć poświęciliśmy na dokończenie prezentu, który
rozpoczęliśmy w poprzednim tygodniu. Orły stworzyły przepiękne rysunki
kwiatków. Ale nie były to takie zwykłe kwiatki, gdyż ich płatki
zawierały cechy, które posiada mama. Tak, więc każda praca była
unikatem. Przy okazji ustaliliśmy, że mama może być kochająca, mądra,
cierpliwa, wyrozumiała, fajna, miła itp. Wysłuchaliśmy również piosenki
pt. "Jesteś mamo skarbem mym". Refren nauczyliśmy się na pamięć.
Dokończyliśmy także kartę informacyjną nt. mamy, musieliśmy wpisać jak
ma na imię, jaki kolor i kwiat lubi, jaka jest jej ulubiona piosenka
oraz co robi najlepiej na świecie.
W tym dniu znaleźliśmy również czas na chwilę odpoczynku i zabawę na boisku szkolnym. Następnie udaliśmy się do klasy Sikorek i przy pomocy tablicy interaktywnej wzięliśmy udział w quizie podsumowującej nasz projekt. Okazało się, że wiele informacji zapamiętaliśmy. Jedynie trudność sprawiło nam pytanie, dlaczego wylewy Nilu były ważne dla Egipcjan (poprawna odpowiedź podczas wylewów Nilu, na polach uprawnych pozostawał żyzny muł) oraz pytanie o władzę despotyczną. Tu znajdziecie przykładowe quizy, które można wykorzystać do zabawy w domu:
https://wordwall.net/pl-pl/community/historia/staro%C5%BCytny-egipt?fbclid=IwY2xjawKgNxdleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBxRFJkMklRSUhwdml3alJBAR7fp66MjFhKO3Bh7K6itvJPOlvlvzyA6Bi28WOCsjn1YscYaOM74qLAQwpxcw_aem_KxBUK0mJAtsitzyOs05fzQ.
Na zakończenie zajęć razem z Sikorkami nagraliśmy nasze wypowiedzi na temat naszych mam, które następnie wysłaliśmy na naszą grupę. Ostatnie minuty poświęciliśmy na obejrzenie bajki o brzydkim kaczątku.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz