Girona, zajęcia 17 maja

Biedronki i Motylki

Ostatnie zajęcia Biedronki i Motylki spędziły razem. Po przywitaniu się kontynuowaliśmy zagadnienie polskich świąt majowych.
Przypomnieliśmy jakie barwy ma flaga Polski , jak wygląda godło i zaśpiewaliśmy Hymn Polski " Mazurek Dąbrowskiego" przyjmując oczywiście odpowiednią postawę ciała. Starsza grupa doskonale pamiętała treści związane z Konstytucją 3 Maja. Utrwaliliśmy jeszcze te wiadomości dzięki wierszowi Agaty Dziechciarczyk. Teraz już wszystkie dzieci na długo zapamiętają jakie święta obchodzimy na początku maja w Polsce. W zabawie "kostką patriotyczną " odgadywaliśmy , jakie symbole są związane ze świętami majowymi. Wszystkie odpowiedzi były bezbłędne. Brawo!


" Konstytucja 3 Maja" Agata Dziechciarczyk
Konstytucja trudne słowo
Lecz z łatwością wytłumaczę
Prawa, wolność, obowiązki
To oznacza-nie inaczej

To akt prawny lub ustawa
O najwyższej mocy prawnej
Ustanawia, reguluje
Ustrój i organizacje

System źródeł prawa w kraju
Głowa państwa im przewodzi
U nas w Polsce Konstytucja
Z 3 maja się wywodzi


Jeden siedem dziewięć jeden ( 1791)
To rok historycznie ważny
Trzeci maja - Konstytucja
Niech tę datę zna już każdy
 

Podsumowaniem tematu była praca plastyczna- własnoręcznie namalowane flagi i godło Polski.

Po przerwie na szkolne śniadanie zajęliśmy się zawodami , jakie są wykonywane przez ludzi. Najpierw w rozmowie dzieliliśmy się własnymi wiadomościami na ten temat. Rozważania przybierały głęboki wydźwięk. Wiedza niektórych dzieci jest obszerna
i wszystkie dzieci dowiedziały się na przykład , że nie zawsze było tak, że dziewczynki mogły się uczyć i w dorosłym życiu wykonywać zawód jaki sobie wymarzyły. Na szczęście teraz jest zupełnie inaczej i mamy panie, które są pilotami, mechanikami, elektrykami, żołnierzami, budowlańcami...Następnie obejrzeliśmy film edukacyjny gdzie odgadywaliśmy nazwy zawodów po pokazaniu trzech obrazków przedstawiających przedmioty związane z danym zawodem. Biedronki i Motylki odgadywały bezbłędnie. Wiedzę na temat zawodów uzupełniliśmy poprzez karty pracy , grę w memory i wiersz J. Tuwima " Wszyscy dla wszystkich". Karty pracy były zróżnicowane według grup. Starsze dzieci zapoznały się z częścią mowy jaką jest czasownik i uczyły się go łączyć z rzeczownikiem: nazwą zawodu .
 Na kolejnych zajęciach będzie jeszcze krótka kontynuacja zawodowego tematu w postaci opowieści jednej z mam o swojej pracy. Już z niecierpliwością czekamy na to wydarzenie. Tego dnia nie zabrakło oczywiście krótkiej przerwy na dowolne zabawy  i rozmowy.


Dziękuję  dzieciom za zaangażowanie i wspólnie spędzony czas,
Maria Kołomyjec

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2025/2026

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?