Barcelona, zajęcia 10 maja
W minioną sobotę miałam kolejny raz przyjemność spotkać się z Klubowiczami w Barcelonie.
Maluszki po radosnym przywitaniu się i gimnastyce rączek
https://www.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w weszły w świat poezji
dziecięcej Pana Jana Brzechwy.
W Szkole Polskiej w ostatnim czasie dużo mówiliśmy o majowych Świętach
Narodowych, ale poza tym maj to miesiąc Dziedzictwa Polskiego. Po to
wartościowe dobro dedykowane miedzy innymi dzieciom warto sięgać.
Zajęliśmy się tematyką zwierząt zawartą w krótkich wierszach Jana Brzechwy. Wiersze wciągają dzieci w świat wyobraźni i rozbudzają ich ciekawość, wprowadzają je w świat fauny, przybliżając im cechy i zachowania różnych zwierząt w sposób przystępny i pełen humoru. Każdy kolejny wiersz czytał rodzic, a to spowodowało zainteresowanie dziecka i uwagę.
Po tej lekturze dzieci odrysowały 6 razy swoją rączkę. Każda para rączek posiadała cechy jakiegoś zwierzęcia. Karty pocięliśmy w kwadraty i powstała gra pamięć, którą dzieci we wspólnej grze z rodzicem wypróbowały. Karty schowaliśmy do ozdobionych kopert. Mam nadzieję, że Maluszki chętnie będą grały w domu przypominając sobie również bohaterów wierszy polskiego poety. Dzieci bardzo chętnie sięgały po książki z zaproponowanego zestawu z poezją dla dzieci. Mieliśmy wiersze Marii Konopnickiej, Juliana Tuwima, Jana Brzechwy. Zainteresowane nie tylko ilustracjami, ale też treścią prosiły rodziców o przeczytanie. Mam nadzieję, że nawyk wspólnego spędzania czasu z książką nie wygaśnie u naszych małych uczniów.
Posłuchaliśmy utworu „Na wyspach Bergamutach” https://www.youtube.com/watch?v=v1rYDC5gm8s wiersza Jana Brzechwy wykorzystanego w filmie „Akademia Pana Kleksa” – bardzo nam się podobała opowieść o wymyślonych wyspach.
Sprawdziliśmy także kto przybył do dżungli na urodzinowe przyjęcie https://www.youtube.com/watch?v=bZaYj6sLYN8 - gesty rąk i mimika twarzy bardzo nas rozśmieszały w czasie zabawy😊
Bawiliśmy się w lubiane przez Maluszki zabawy, takie jak „Chodzi lisek”, „Stary niedźwiedź”, ale także dzieci poznały nowe zabawy. Jedna z serii zabaw dywanowych „Jeż”, oraz „Zajączki” – zabawa, która wymaga skupienia, koncentracji i użycia liczebnika.
W dobrych zabawowych nastrojach wsiedliśmy do pociągu https://www.youtube.com/watch?v=H0XJ3T12Dxk i……..musieliśmy się pożegnać.
Dziękuję bardzo za wesoły czas, za współpracę i zaangażowanie.
Pozdrawiam serdecznie i życzę nieograniczonej wyobraźni w interpretacjach wierszy dla dzieci!
Joanna Tylek
Poziomki i Jagódki
Ostatnie zajęcia dwie grupy przedszkolne czyli Poziomki i Jagódki
spędziły wspólnie. Dzieci czują się bardzo dobrze razem, dlatego czas
spędzony był bogaty w różnorodne treści. Tematem przewodnim była
rodzina. Najpierw opowiedzieliśmy ogólnie
o rodzinie, wymieniliśmy jej członków, rozmawialiśmy o czasie wolnym
spędzanym wspólnie. Po śniadaniu szkolnym kontynuowaliśmy temat.
Dzieci w pracach plastycznych przedstawiły portret swojej rodziny,
wyszły bardzo ciekawe prace.
Bardzo dziękujemy dzieciom za zaangażowanie i wspólnie spędzony czas,
Małgorzata Pawłowska, Maria Kołomyjec, praktykanci - Angelina i Valiantsin oraz gościnnie pani Marylka
Śliweczki
Sobotnie zajęcia zaczęliśmy od wspólnych zabaw integracyjnych w kole, które zawsze wprowadzają miłą atmosferę i pomagają dzieciom się rozluźnić. Było dużo śmiechu przy klasycznych zabawach takich jak Stary niedźwiedź mocno śpi czy Mam chusteczkę haftowaną. Nie zabrakło też tańców – szczególnie hitem okazała się piosenka Spoko Loko, przy której dzieci dały prawdziwy popis energii! Ćwiczyliśmy również reakcję na zmiany tempa, bawiąc się przy dźwiękach tamburyna – dzieci świetnie sobie z tym poradziły.
Podsumowując – zajęcia minęły w bardzo miłej atmosferze, dzieci były zaangażowane i chętnie uczestniczyły we wszystkich aktywnościach. Brawo, Śliweczki!
Pozdrawiam,
Basia Pietrzak
Malinki
Na zakończenie wykonaliśmy stronę tytułową naszych ulubionych książek lub książek które chcielibyśmy przeczytać.
Kolejnym tematem były wyrazy przeciwstawne. Okazało się, że uczniowie bardzo dobrze je znają. Przygotowane ćwiczenie wykonali błyskawicznie i praktycznie bezbłędnie.
Ostatnim punktem naszych zajęć było wspólne przygotowanie mapy Polski. Zaznaczyliśmy na niej rzeki i największe miasta.
Pozdrawiam,
Anna Lintner
Jarzębina
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od zadania rozwijającego kreatywność.
Każdy uczeń wylosował dwa wyrazy, a następnie musiał ułożyć z nimi
zdania i zapisać je w zeszycie. Ćwiczyliśmy w ten sposób poprawną
pisownię oraz wymowę.
Wspomnieliśmy o nadchodzących wyborach prezydenckich, które odbędą się
18.05.2025 oraz o niedawno wybranym nowym papieżu kościoła
rzymsko-katolickiego - Leonie XIV.
Podczas lekcji przypomnieliśmy sobie trzy rodzaje gramatyczne
rzeczownika: męski, żeński i nijaki. Poznaliśmy również nową część mowy –
przymiotnik, który opisuje rzeczownik i odpowiada na pytania: jaki?
jaka? jakie? Wykonaliśmy
ćwiczenia w podręczniku z tematu czwartego, a także ćwiczyliśmy
tworzenie nowych związków zgody. Wiecie czym one są? Przymiotnik i
rzeczownik tworzą wspólnie związek zgody. Jako zadanie domowe dzieci
otrzymały strony 22, 23 i 24 z zeszytu ćwiczeń.
Po krótkiej przerwie obejrzeliśmy kultową polską bajkę animowaną pt.
Zaczarowany ołówek. Poznaliśmy jej historię, a następnie narysowaliśmy
na kartkach papieru przedmioty, które chcielibyśmy stworzyć, gdybyśmy
dysponowali tytułowym magicznym ołówkiem.
Ignacy i Agata
Komentarze
Prześlij komentarz