Barcelona, zajęcia 10 maja

Klub Malucha

W minioną sobotę miałam kolejny raz przyjemność spotkać się z Klubowiczami w Barcelonie.
Maluszki po radosnym przywitaniu się i gimnastyce rączek https://www.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w  weszły w świat poezji dziecięcej Pana Jana Brzechwy.
W Szkole Polskiej w ostatnim czasie dużo mówiliśmy o majowych Świętach Narodowych, ale poza tym maj to miesiąc Dziedzictwa Polskiego.  Po to wartościowe dobro dedykowane miedzy innymi dzieciom warto sięgać.


Zajęliśmy się tematyką zwierząt zawartą w krótkich wierszach Jana Brzechwy. Wiersze wciągają dzieci w świat wyobraźni i rozbudzają ich ciekawość, wprowadzają je w świat fauny, przybliżając im cechy i zachowania różnych zwierząt w sposób przystępny i pełen humoru. Każdy kolejny wiersz czytał rodzic, a to spowodowało zainteresowanie dziecka i uwagę.
Po tej lekturze dzieci odrysowały 6 razy swoją rączkę. Każda para rączek posiadała cechy jakiegoś zwierzęcia. Karty pocięliśmy w kwadraty i powstała gra pamięć, którą dzieci we wspólnej grze z rodzicem wypróbowały. Karty schowaliśmy do ozdobionych kopert. Mam nadzieję, że Maluszki chętnie będą grały w domu przypominając sobie również bohaterów wierszy polskiego poety.
Dzieci bardzo chętnie sięgały po książki z zaproponowanego zestawu z poezją dla dzieci. Mieliśmy wiersze Marii Konopnickiej, Juliana Tuwima, Jana Brzechwy. Zainteresowane nie tylko ilustracjami, ale też treścią prosiły rodziców o przeczytanie. Mam nadzieję, że nawyk wspólnego spędzania czasu z książką nie wygaśnie u naszych małych uczniów.
Posłuchaliśmy utworu „Na wyspach Bergamutach”  https://www.youtube.com/watch?v=v1rYDC5gm8s wiersza Jana Brzechwy wykorzystanego w filmie „Akademia Pana Kleksa” – bardzo nam się podobała opowieść o wymyślonych wyspach.
Sprawdziliśmy także kto przybył do dżungli na urodzinowe przyjęcie https://www.youtube.com/watch?v=bZaYj6sLYN8 - gesty rąk i mimika twarzy bardzo nas rozśmieszały w czasie zabawy😊
Bawiliśmy się w lubiane przez Maluszki zabawy, takie jak „Chodzi lisek”, „Stary niedźwiedź”, ale także dzieci poznały nowe zabawy.  Jedna z serii zabaw dywanowych „Jeż”, oraz „Zajączki” – zabawa, która wymaga skupienia, koncentracji i użycia liczebnika.
W dobrych zabawowych nastrojach wsiedliśmy do pociągu https://www.youtube.com/watch?v=H0XJ3T12Dxk   i……..musieliśmy się pożegnać.
Dziękuję bardzo za wesoły czas, za współpracę i zaangażowanie.
Pozdrawiam serdecznie i życzę nieograniczonej wyobraźni w interpretacjach wierszy dla dzieci!
Joanna Tylek

Poziomki i Jagódki


Ostatnie zajęcia dwie grupy przedszkolne czyli Poziomki i Jagódki spędziły wspólnie. Dzieci czują się bardzo dobrze razem, dlatego czas spędzony był bogaty w różnorodne treści. Tematem przewodnim była rodzina. Najpierw opowiedzieliśmy ogólnie
o rodzinie, wymieniliśmy jej członków, rozmawialiśmy o czasie wolnym spędzanym wspólnie. Po śniadaniu szkolnym kontynuowaliśmy temat. Dzieci w pracach plastycznych przedstawiły portret swojej rodziny, wyszły bardzo ciekawe prace.


Po przerwie na podwórku szkolnym gdzie Poziomki i Jagódki relaksowały się i przedstawiały zabawy jakie można realizować w rodzinie - berek, w chowanego, Baba Jaga, gra w piłkę - przeszliśmy do biblioteki szkolnej aby wskazać na ważny aspekt jakim jest czytanie książeczek. Dzieci z radością opowiadały o swoich zbiorach bibliotecznych i o wspólnym czytaniu bajek, wierszyków i opowiadań. Po powrocie do sali uczyliśmy się wierszyka - zabawy paluszkowej i każde dziecko odwzorowało swoją dłoń na kartce, gdzie każdy paluszek przedstawia innego członka rodziny. Pod koniec zajęć ćwiczyliśmy piosenkę " Sto lat", którą zaśpiewamy rodzicom na kolejnych zajęciach.

Bardzo dziękujemy dzieciom za zaangażowanie i wspólnie spędzony czas,


Małgorzata Pawłowska, Maria Kołomyjec, praktykanci - Angelina i Valiantsin oraz gościnnie pani Marylka

 

Śliweczki

Sobotnie zajęcia zaczęliśmy od wspólnych zabaw integracyjnych w kole, które zawsze wprowadzają miłą atmosferę i pomagają dzieciom się rozluźnić. Było dużo śmiechu przy klasycznych zabawach takich jak Stary niedźwiedź mocno śpi czy Mam chusteczkę haftowaną. Nie zabrakło też tańców – szczególnie hitem okazała się piosenka Spoko Loko, przy której dzieci dały prawdziwy popis energii! Ćwiczyliśmy również reakcję na zmiany tempa, bawiąc się przy dźwiękach tamburyna – dzieci świetnie sobie z tym poradziły.

Następnie wprowadziliśmy temat zbliżającego się Dnia Matki. Rozpoczęliśmy od krótkiej prezentacji multimedialnej, która przybliżyła dzieciom znaczenie tego święta, a potem obejrzeliśmy zabawny, ale i wzruszający filmik edukacyjny o tym, jak ważne są nasze mamy.
W części dydaktycznej pracowaliśmy z kartami pracy „Moja mama jest najlepsza, bo…” – dzieci z zapałem opowiadały o swoich mamach, a ich odpowiedzi były naprawdę urocze! Później przeszliśmy do części plastycznej, w której Śliweczki przygotowały piękne laurki oraz wyjątkowe zakładki do książek jako upominki. Widać było, że wkładają w to dużo serca – wszystkie prace aż się prosiły o ramkę!
Na koniec, dla relaksu, obejrzeliśmy bajki po polsku, co zawsze jest miłym przerywnikiem po intensywnej pracy.
Podsumowując – zajęcia minęły w bardzo miłej atmosferze, dzieci były zaangażowane i chętnie uczestniczyły we wszystkich aktywnościach. Brawo, Śliweczki!
Pozdrawiam,
Basia Pietrzak

Malinki


Zajęcia w grupie Malinek rozpoczęliśmy od zabaw integracyjnych. Aby poznać bliżej dzieci graliśmy w grę: "kto tak jak ja..." polegającą na tym że jedno z dzieci stojąc w środku koła mówiło coś o sobie i dzieci które identyfikowały się z tą wypowiedzią zamieniały się miejscami. Zabawa nie tylko pozwoliła nam dowiedzieć się więcej o naszych kolegach i koleżankach z klasy ale także zauważyć jak wiele rzeczy nas łączy.
Następnie graliśmy w grę: "Zgadnij kogo mam na myśli". Uczniowie zadawali pytania, na które odpowiedzią było "tak" lub "nie". W ten sposób musieli zidentyfikować tajemniczego kolegę lub koleżankę.

Kolejnym tematem zajęć były książki. Opowiedziałam o moich ulubionych książkach z dzieciństwa a następnie uczniowie mogli w swobodnej wypowiedzi zarekomendować swoją ulubioną książkę. Obejrzeliśmy też video, w którym ludzie kultury, sztuki i mediów (Agnieszka Holland, prof. Jan Hartman, prof. Jerzy Bralczyk), opowiadają o swoich dziecięcych fascynacjach literaturą. Zwróciliśmy uwagę na tytuły książek pojawiających się w wypowiedziach i zastanawialiśmy się, czy je znamy lub czy chcielibyśmy je poznać.
Następnie w teatrzyku kamishibai obejrzeliśmy i wysłuchaliśmy opowieści "Wypożyczalnia skrzydeł" - niesamowitej historii o tym jak wielką moc mają książki, o tym że są jak skrzydła które przenoszą nas w przeróżne krainy.
Na zakończenie wykonaliśmy stronę tytułową naszych ulubionych książek lub książek które chcielibyśmy przeczytać.

Kolejnym tematem były wyrazy przeciwstawne. Okazało się, że uczniowie bardzo dobrze je znają. Przygotowane ćwiczenie wykonali błyskawicznie i praktycznie bezbłędnie.
Ostatnim punktem naszych zajęć było wspólne przygotowanie mapy Polski. Zaznaczyliśmy na niej rzeki i największe miasta.


Pozdrawiam,
Anna Lintner

Jarzębina


Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od zadania rozwijającego kreatywność. Każdy uczeń wylosował dwa wyrazy, a następnie musiał ułożyć z nimi zdania i zapisać je w zeszycie. Ćwiczyliśmy w ten sposób poprawną pisownię oraz wymowę.
Wspomnieliśmy o nadchodzących wyborach prezydenckich, które odbędą się 18.05.2025 oraz o niedawno wybranym nowym papieżu kościoła rzymsko-katolickiego - Leonie XIV.
Podczas lekcji przypomnieliśmy sobie trzy rodzaje gramatyczne rzeczownika: męski, żeński i nijaki. Poznaliśmy również nową część mowy – przymiotnik, który opisuje rzeczownik i odpowiada na pytania: jaki? jaka? jakie? Wykonaliśmy ćwiczenia w podręczniku z tematu czwartego, a także ćwiczyliśmy tworzenie nowych związków zgody. Wiecie czym one są? Przymiotnik i rzeczownik tworzą wspólnie związek zgody. Jako zadanie domowe dzieci otrzymały strony 22, 23 i 24 z zeszytu ćwiczeń.
Po krótkiej przerwie obejrzeliśmy kultową polską bajkę animowaną pt. Zaczarowany ołówek. Poznaliśmy jej historię, a następnie narysowaliśmy na kartkach papieru przedmioty, które chcielibyśmy stworzyć, gdybyśmy dysponowali tytułowym magicznym ołówkiem.

Na zakończenie zajęć wyszliśmy na podwórko, gdzie tradycyjnie odbył się mecz piłki nożnej. Rysowaliśmy także kredą po betonie, rozwijając swoją wyobraźnię i zdolności manualne.


Ignacy i Agata 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2025/2026

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?