Gavá, zajęcia 10 maja

Klub Maluszka i Żabki

W minioną sobotę odbyły się kolejne zajęcia grupy Żabek, w których gościnnie uczestniczyła grupa Klubu Maluszka. Spotkanie tradycyjnie rozpoczęliśmy od radosnego powitania i krótkich rozmów o tym, co wydarzyło się u nas w ostatnim czasie. Dzieci chętnie dzieliły się swoimi przeżyciami, co pomogło stworzyć ciepłą i bezpieczną atmosferę. Aby się nieco rozbudzić i wprowadzić w dobry nastrój, wspólnie bawiliśmy się z chustą animacyjną, pełną kolorów i radości. Ta dynamiczna aktywność dostarczyła nam sporo śmiechu i energii na dalszą część spotkania.
Następnie przeszliśmy do części tematycznej. Pierwszym zadaniem było przypomnienie sobie czterech podstawowych emocji: radości, smutku, złości i strachu. Dzieci z grupy Żabek doskonale je pamiętały i bez trudu potrafiły je nazwać. Każdy uczestnik miał okazję opowiedzieć, jak się dziś czuje, oraz zaprezentować towarzyszącą mu emocję za pomocą gestów i mimiki twarzy. W kolejnej części wykorzystaliśmy karty emocji. Zastanawialiśmy się, co przedstawiają poszczególne obrazki, jakie emocje ukazują, a następnie ocenialiśmy, które zachowania są odpowiednie i do których mamy prawo, a które mogą być niepożądane, wraz z uzasadnieniem naszych spostrzeżeń. Kolejnym etapem było wyrażanie emocji w formie  dramy. Każde dziecko losowało kartę z emocją, którą następnie starało się zaprezentować za pomocą mimiki. Zadaniem pozostałych uczestników było odgadnięcie, jaka emocja została przedstawiona. Dzieci poradziły sobie z tym zadaniem doskonale, wykazały się dużą empatią i skupieniem.

Po pierwszej części zajęć przyszedł czas na przerwę śniadaniową, po której dzieci miały chwilę na swobodną zabawę.
Drugą część spotkania rozpoczęliśmy od rozmowy na temat Polski. Rozmawialiśmy o tym, jak wygląda nasza flaga i jakie ma kolory. Wspólnie staraliśmy się przypomnieć sobie, jakie święta kojarzą nam się z Polską. Rozmowa doprowadziła nas do pojęcia święta narodowego oraz ojczyzny. Aby utrwalić temat, wykonaliśmy karty pracy przedstawiające mapę Polski z elementami charakterystycznymi – morzem i górami. Dzięki temu zadaniu dzieci rozwijały percepcję wzrokową, sprawność grafomotoryczną oraz orientację przestrzenną.
W dalszej części spotkania wróciliśmy myślami do wiosny. Przypomnieliśmy sobie wszystkie pory roku i ich cechy charakterystyczne, a następnie skupiliśmy się na wiośnie. Omawialiśmy, co ją wyróżnia, z czym się kojarzy. Wśród naszych skojarzeń pojawiły się: słońce, kolorowe kwiaty, zielona trawa, motyle oraz drzewa pokryte świeżymi liśćmi. By rozwinąć naszą kreatywność, każde dziecko mogło wykonać swojego motyla, ozdabiając go wedle własnego pomysłu – było kolorowo i twórczo!
Na zakończenie zajęć postawiliśmy na aktywność ruchową, poznaliśmy klasyczną grę w klasy, wzbogaconą o dodatkowe zadania. Ta forma zabawy nie tylko przyniosła dzieciom dużo radości, ale również doskonale wpłynęła na rozwój koordynacji ruchowej i sprawności fizycznej.
Serdecznie dziękuję wszystkim dzieciom za aktywny udział i wspólnie spędzony czas. Do zobaczenia na kolejnych zajęciach!
Paulina 

Czaple

W ostatnią sobotę Czaple były trochę zaskoczone, że zajęcia poprowadziła inna Pani. Ale mimo tego, szybko zabraliśmy się do pracy. Część zajęć poświęciliśmy naszym ważnym narodowym świętom majowym. Opowiedzieliśmy co świętujemy w Polsce 1, 2 i 3 maja. Obejrzeliśmy film EduKredka – ŚWIĘTA MAJOWE https://www.youtube.com/watch?v=M8Pkco0O38c Padło jedno bardzo ciekawe pytanie: czy w Afryce też obchodzi się Święto Pracy? Utrwaliliśmy wiedzę o polskich symbolach narodowych takich jak flaga i godło Polski pracując z podręcznikiem Ciekawa Zabawa.  Czaple już wiele wiedzą na ten temat ale potem, podczas części praktycznej, czasami kolory na fladze trochę nam zmieniały kolejność. Szybciutko jednak wracały na swoje miejsce. Podczas zajęć manualnych dzieci wykonały biało-czerwone kotyliony, które zabrały do domów.

Dziękuję wszystkim Czaplom za współpracę.

Ewa Hojna

 

Bociany

Ostatnie zajęcia łączyły w sobie elementy edukacyjne, patriotyczne i artystyczne. Był to czas pełen aktywności, kreatywności oraz nauki poprzez zabawę.
Rozpoczęliśmy od gry językowej „Polski alfabet”, która pozwoliła dzieciom utrwalić znajomość liter oraz rozwijać słownictwo w języku polskim. Zabawa była pełna energii i wywołała dużo śmiechu, a jednocześnie spełniała ważne cele edukacyjne.
Następnie porozmawialiśmy o majowych świętach – 1 maja, 2 maja (Dzień Flagi, Dzień Polaków i Polonii mieszkającej za granicą) oraz 3 maja (Święto Konstytucji). Dzieci dowiedziały się, dlaczego są to ważne daty w historii Polski. Obejrzeliśmy krótki film edukacyjny, który pomógł dzieciom lepiej zrozumieć temat i wzbudził ciekawość oraz chęć zadawania pytań.

W części plastycznej dzieci wykonały kotyliony w barwach narodowych. Praca ta nie tylko rozwijała sprawność manualną, ale też pogłębiała poczucie tożsamości narodowej.
Druga część dnia była poświęcona na pracę twórczą. Dzieci miały okazję wykonać papierowe kwiaty lub bukiet. Każde dziecko wybrało własną formę – niektóre tworzyły pojedyncze kwiaty, inne – większe kompozycje. Efekty były kolorowe, pomysłowe i pełne dziecięcej radości.
Zajęcia przebiegały w radosnej i twórczej atmosferze. Dzieci były zaangażowane, chętnie brały udział zarówno w rozmowach, jak i pracach plastycznych. Poprzez różnorodne aktywności rozwijały swoje umiejętności językowe, manualne oraz wiedzę o polskiej kulturze i tradycjach.
Pozdrawiam,

Viola

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2025/2026

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?