Tarragona, zajęcia 28 września

Sikorki

Wraz z powitanką Wszyscy są, witam was...zaczęliśmy w pełnym składzie rok szkolny, tym razem już w klasie. Przywitaliśmy się z naszą kukiełką biedronką, która posłużyła również do ukojenia smuteczków z porannym rozstaniem z rodzicami. Każde dziecko po kolei się przedstawiło i od razu zaczęliśmy temat dnia siedząc w kręgu. Aby ułatwić temat, ze szkolnego materiału o jesieni Sikoreczki odgadywały obrazki ukryte w okienku. Następnie sprawdzaliśmy czy rzeczywiście były tam wspomniane dary jesieni. Brawo, udało się odgadnąć wszystkie ukryte ilustracje. W dalszej części zajęć odwiedziła nas Pani Jesień w postaci lalki, która przyniosła koszyk z kasztanami i orzechami. Poprzez dotyk bliżej poznaliśmy ich teksturę i kształt.
Małe co nie co dodało nam energii do zabaw takich jak Stary niedźwiedź mocno śpi, Kółko graniaste czy Jadą, jadą misie...
 Kontynuując nasze gry wykorzystaliśmy kolorową kostkę i kółka i tym samym przypomnieliśmy sobie wszystkie kolory.
Już tradycyjnie wyszliśmy ze starszą grupą na boisko szkolne, gdzie mogliśmy podjąć nasze rozmowy koleżeńskie oraz wspólne gry. W drodze do klasy wybraliśmy się na mini wyprawę w poszukiwaniu skarbów jesieni. Co prawda nie udało się zobaczyć dzieciom wiewiórki, ale za to zaobserwowaliśmy inne oznaki tej jakże kolorowej pory roku. Jedna z uczennic z Orłów wykazała się znajomością szyszek i opowiedziała nam wszystkim cenne informacje na ten temat. Dzięki naszej pogadance na świeżym powietrzu powtórzyliśmy bardzo istotne wiadomości.
Po powrocie do klasy Sikorki dowiedziały się, że właśnie 28 września jest dniem jabłka. Soczyste, pełne witamin, już wiemy, że warto je skosztować o każdej porze dnia. Dodatkowo wymieniliśmy gdzie możemy je zerwać, kupić oraz w jakich potrawach czy deserach znajdziemy te słynne owoce.

Do zobaczenia już za tydzień!

Gosia

Orły


Zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania się i od gry sprawdzającej naszą spostrzegawczość i uwagę. Następne sporządziliśmy regulamin panujący w naszej grupie. Zwróciliśmy uwagę na zasadę, gdy jedna osoba mówi to reszta słucha oraz w braniu aktywnego udziału w zajęciach. Również wspólnie ustaliliśmy, że w tym roku szkolnym z chęcią będziemy malować, czytać, pisać i liczyć :)
Po rozgrzewce przeszliśmy do powtórzenia alfabetu polskiego, przy literach i dwuznakach typowych dla języka polskiego trochę dłużej się zatrzymaliśmy. Szukaliśmy rzeczowników oraz czasowników zaczynających się albo zawierających następujące głoski (dz, dź, dż, ś, ć, ł, ń, itd.). Na zakończenie każdy uczeń przeczytał fragment wiersza J. Tuwima pt. „Abecadło”.
Po powtórce przeszliśmy do głównego tematu zajęć: Gdzie w lesie ukryła się jesień? Rozpoczęliśmy od pogadanki na temat nowej pory roku – jesieni. Przypomnieliśmy sobie nazwy jesiennych miesięcy (wrzesień, październik i listopad). Zapoznaliśmy się z darami jesieni: szyszki, żołędzie, kasztany, dzika róża, liście, jarzębina. Następnie przypasowywaliśmy kształty liści do odpowiednich drzew (dąb, klon, kasztanowiec). Na zakończenie wykonaliśmy zadanie z karty pracy.


W ramach odpoczynku od intensywnej pracy wyszliśmy na boisko szkolne pograć w piłkę i poskakać na skakance. Wraz z młodszą grupą przeszliśmy się do pobliskiego lasku, gdzie mogliśmy dotknąć, usłyszeć i poczuć jesień. Znaleźliśmy dużo szyszek, kolorowych liści, grzyby. Zwróciliśmy uwagę, że dużo szyszek było już ponadgryzanych prawdopodobnie przez wiewiórki.

Po powrocie do klasy wspólnymi siłami przeczytaliśmy opowiadanie Jesienny spacer, a następnie sprawdziliśmy nasze uważne słuchanie wykonując kilka ćwiczeń kontrolnych.
Do domów rozchodziliśmy się z uśmiechami na twarzy.

Do zobaczenie na następnych zajęciach 5 października.

ZADANIE DOMOWE:
Proszę nauczyć się czytać wiersz J. Tuwim „Abecadło”.

Pozdrawiam,

Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?