III Międzynarodowe Spotkanie Projektowe w Barcelonie, 21-22 września
21 i 22 września 2024 w Szkole Polskiej w Barcelonie odbyło się III
Międzynarodowe Spotkanie Projektowe. Udział w spotkaniu wzięli wszyscy
partnerzy i koordynator projektu „Innowacje pedagogiczne w edukacji
polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i
wielojęzycznym”. Tak więc w słonecznej stolicy Katalonii spotkali się
przedstawiciele instytucji partnerskich z Polski, Włoch, Islandii i
Turcji.
Spotkanie i seminarium Kompetencje nauczycieli polonijnych – wybrane
wyzwania, zostało otwarte przez koordynatora, dr Michalinę Kasprzak
(Polska), prezentacją Innowacje pedagogiczne w szkołach polonijnych – o
Polish PIE słów kilka. Następnie dr Mateusz Marciniak (Polska) w swoim
wystąpieniu poruszył bardzo dla nas ważny temat czyli: Wyzwania
codzienności szkół polonijnych.
Dr Agnieszka Rościszewska i prof. UAM dr hab. Michał Klichowski (Polska), w przystępny sposób opowiedzieli nam o neuronalnych podstawach integracji ruchu i poznania (Neuronalne podstawy integracji ruchu i poznania). Mgr inż. Anna Klichowska (Polska) scharakteryzowała faunę i florę w krajach projektowych i przedstawiła wybrane trasy krajoznawcze (Charakterystyka fauny i flory w krajach projektowych – wybrane trasy krajoznawcze). Podczas ponownego wystąpienia dr Michalina Kasprzak (Polska) zwróciła uwagę na wspólne przestrzenie edukacyjne uniwersytetu i szkół polonijnych (Uniwersytet i szkoły polonijne – wspólne przestrzenie edukacyjne). Dr Mateusz Marciniak (Polska) podsumował statystycznie projekt Polish PIE (Podsumowanie statystyczne projektu Polish PIE). Natomiast na zakończenie tej części seminarium Ewa Hojna, dyrektor Szkoły Polskiej Barcelonie (Hiszpania), przedstawiła dokumentację fotograficzną wszystkich dotychczasowych spotkań podczas trwania projektu. Dzień pierwszy zakończył się warsztatami integracyjno-menadżerski „BUILDING BRIDGES – wspieranie procesu internalizacji w szkołach i na uniwersytecie” (Prowadząca: dr Michalina Kasprzak, Polska) i kolacją w lokalnej restauracji.
Dzień drugi poświęcony był kolejnym warsztatom integracyjno-menadżerskim „FINAL REPORT – analiza i ewaluacja projektu” (Prowadząca: dr Michalina Kasprzak, Polska), indywidualnym spotkaniom z
koordynatorami krajowymi i następnie spacerem po Barcelonie, szczególnie po historycznym Parku Ciutadella. Spacer przygotowały i przeprowadziły Violetta Filipienko i Karolina Kamińska ze Stowarzyszenia Kulturalnego Szkoła Polska (Hiszpania). Podczas spaceru między innymi zwrócono uwagę na budynki z I Wystawy Światowej w Barcelonie (1888 rok) takie jak Zamek trzech smoków, oranżerię, szklarnię Hivernacle, ławeczkę Havla, fontannę współzaprojektowaną przez Antoniego Gaudiego. Wspomniano też o florze i faunie parku.
Na zakończenie spotkania gościom projektowym zostały wręczone autorskie gry Dobble Flora i Fauna przygotowane przez instytucję goszczącą czyli Associació Cultural Escuela Polaca (Stowarzyszenie Kulturalne Szkoła Polska) oraz upominki przygotowane przez głównego koordynatora projektu.
Projekt „Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym” jest dofinansowany przez Unię Europejską
Dr Agnieszka Rościszewska i prof. UAM dr hab. Michał Klichowski (Polska), w przystępny sposób opowiedzieli nam o neuronalnych podstawach integracji ruchu i poznania (Neuronalne podstawy integracji ruchu i poznania). Mgr inż. Anna Klichowska (Polska) scharakteryzowała faunę i florę w krajach projektowych i przedstawiła wybrane trasy krajoznawcze (Charakterystyka fauny i flory w krajach projektowych – wybrane trasy krajoznawcze). Podczas ponownego wystąpienia dr Michalina Kasprzak (Polska) zwróciła uwagę na wspólne przestrzenie edukacyjne uniwersytetu i szkół polonijnych (Uniwersytet i szkoły polonijne – wspólne przestrzenie edukacyjne). Dr Mateusz Marciniak (Polska) podsumował statystycznie projekt Polish PIE (Podsumowanie statystyczne projektu Polish PIE). Natomiast na zakończenie tej części seminarium Ewa Hojna, dyrektor Szkoły Polskiej Barcelonie (Hiszpania), przedstawiła dokumentację fotograficzną wszystkich dotychczasowych spotkań podczas trwania projektu. Dzień pierwszy zakończył się warsztatami integracyjno-menadżerski „BUILDING BRIDGES – wspieranie procesu internalizacji w szkołach i na uniwersytecie” (Prowadząca: dr Michalina Kasprzak, Polska) i kolacją w lokalnej restauracji.
Dzień drugi poświęcony był kolejnym warsztatom integracyjno-menadżerskim „FINAL REPORT – analiza i ewaluacja projektu” (Prowadząca: dr Michalina Kasprzak, Polska), indywidualnym spotkaniom z
koordynatorami krajowymi i następnie spacerem po Barcelonie, szczególnie po historycznym Parku Ciutadella. Spacer przygotowały i przeprowadziły Violetta Filipienko i Karolina Kamińska ze Stowarzyszenia Kulturalnego Szkoła Polska (Hiszpania). Podczas spaceru między innymi zwrócono uwagę na budynki z I Wystawy Światowej w Barcelonie (1888 rok) takie jak Zamek trzech smoków, oranżerię, szklarnię Hivernacle, ławeczkę Havla, fontannę współzaprojektowaną przez Antoniego Gaudiego. Wspomniano też o florze i faunie parku.
Na zakończenie spotkania gościom projektowym zostały wręczone autorskie gry Dobble Flora i Fauna przygotowane przez instytucję goszczącą czyli Associació Cultural Escuela Polaca (Stowarzyszenie Kulturalne Szkoła Polska) oraz upominki przygotowane przez głównego koordynatora projektu.
Projekt „Innowacje pedagogiczne w edukacji polonijnej. Wspieranie kompetencji nauczycieli w środowisku dwu i wielojęzycznym” jest dofinansowany przez Unię Europejską
Komentarze
Prześlij komentarz