Tarragona, zajęcia 15 kwietnia

Sikorki

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od wykonania obrazka przedstawiającego motylka. W czasie pracy rozmawialiśmy na temat wiosny. Powtórzyliśmy nazywanie kolorów. Ćwiczenie te niepozorne pozwoliło nam na usprawnianie motoryki małej i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Następnie wykonaliśmy kartę pracy na temat zwierząt na wsi. W każdej zagrodzie miało znaleźć się 5 zwierząt takich jak krowa, byk, świnia, kura.
Podczas przerwy śniadaniowej opowiadaliśmy o minionych świętach wielkanocnych. Kilka osób miało okazję wyjechać do Polski i spróbować tamtejszych specjałów oraz doświadczyć śmigusa dyngusa na własnej skórze. W tym dniu wręczyliśmy również nagrody w naszym projekcie czytelniczym. Wielkie brawa dla Alexii i Janka. Zachęcamy również inne dzieci do korzystania z naszej biblioteki szkolnej.
Po posiłku zrobiliśmy próbę naszej małej niespodzianki, którą szykujemy na maj. Nauczyliśmy się na pamięć refren piosenki pt. „Polak mały” (https://www.youtube.com/watch?v=EkvHMS8w8xw). Następnie wyszliśmy na boisko szkolne, aby trochę odpocząć.
Po powrocie do klasy wraz z Kukułkami i Orłami, przećwiczyliśmy śpiewanie hymnu, wcześniejszej piosenki oraz zapoznaliśmy się z wierszykami, które należy nauczyć się na pamięć w domu.

Na zakończenie zajęć obejrzeliśmy legendę o Smoku Wawelskim oraz przy pomocy mapy odszukaliśmy Kraków, Warszawę, i kilka innych miast. Zobaczyliśmy, że na północy kraju znajduje się Morze Bałtyckie, a na południu góry (Karpaty, Sudety).
Do domów rozchodziliśmy się, życząc sobie nawzajem miłego weekendu.

ZADANIE DOMOWE: Proszę o naukę na pamięć (w miarę możliwości) wiersza:
„Barwy ojczyste“ Czesław Janczarski
Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel - serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.


Pozdrawiam,

Gabrysia

Kukułki

W tą kwietniową sobotę przywitaliśmy się i od razu przeszliśmy do tematu dnia. Skupiliśmy się na bardzo ważnym wydarzeniu, a mianowicie na Dniu Ziemi, obchodzonym na całym świecie dnia 22 kwietnia. Na wstępie obejrzeliśmy z kukułkami filmik wprowadzający nas w teorie właśnie tego zagadnienia https://youtu.be/dmzGql-XC50  Następnie dzieci wypowiadały się jak dbają o naszą planetę. Wspomniały o zakręcaniu kranu, by oszczędzać wodę, wyłączać światło po wyjściu z pokoju, segregować i recyklingować odpady.... Swoją wiedzę Kukułki odzwierciedliły na swoich pracach rysując planetę Ziemię. Po zakończeniu prac zajadaliśmy się śniadaniem, podczas którego obejrzeliśmy legendę o Smoku Wawelskim. Nie tracąc czasu wyruszyliśmy do grupy Sikorek na naukę piosenki, którą zaprezentujemy podczas następnych zajęć. Niech to pozostanie naszą słodką tajemnicą... Czas na spożycie energii na boisku jak zawsze minął nam szybko. Po powrocie do klas każda Kukułka wypożyczyła ze szkolnej biblioteki książkę.
 Na zakończenie naszych zajęć poznaliśmy postać Mikołaja Kopernika. Dzieci już wiedzą, że to wielki astronom, matematyk, lekarz...oraz czym  zasłużył się w historii. Rozmawiając o Ziemi, wymieniliśmy też pozostałe planety. Kukułki już wiedzą, że nie tylko teoria jest ważna ale i praktyka jeśli chodzi o dbanie planety Ziemi.

Dziękuje i do zobaczenia,
Małgosia  

Orły

Nasze sobotnie zajęcia zaczęliśmy od rozmowy na temat herbów. Na początku zrobiliśmy burze mózgów- sami staraliśmy się zebrać pomysły czym one mogły być, do czego były używane i jakie rzeczy przedstawiały.  Aby uporządkować zebrane teorie, obejrzeliśmy krótki film edukacyjny, który rozchwiał nasze wątpliwości i odpowiedział na wiele pytań.  Później zaczęliśmy dyskusje na temat obejrzanego wcześniej materiału, a na koniec części teoretycznej wszystko wspólnie podsumowaliśmy. 

Następnie nasza koleżanka pięknie przeczytała nam legendę o herbie Junosza. Na przykładzie wcześniej wspomnianego herbu Junosza mogliśmy przeanalizować podstawowe zasady tworzenia herbów, czyli heraldyki. Poznaliśmy podstawowy podział tarcz, figur czy nazwy najczęściej wykorzystywanych barw.
Po krótkiej przerwie na śniadanie, zabraliśmy się za zadanie, które pochłonęło część naszych zajęć.  Myśląc o naszych rodzinach i przyjaciołach, zrobiliśmy nasze własne herby rodzinne przedstawiające najbliższych oraz rzeczy, które nam się z nimi kojarzą. Pojawiło się wiele ciekawych pomysłów na tarcze rodzinnych herbów - od gier planszowych, drzew, spacerów po lesie, aż po wspólne jedzenie czereśni, czy robienie dżemów malinowych.
Podczas tworzenia prac plastycznych nie zabrakło rozmów na temat spędzanych Świąt Wielkanocnych.

Po chwili zebraliśmy się z młodszymi grupami aby przećwiczyć piosenki patriotyczne z okazji zbliżających się świąt majowych. Następnie wszyscy razem poszliśmy na dwór, aby spędzić ze sobą trochę czasu na świeżym powietrzu.
Na koniec dokończyliśmy prace plastyczne i wspólnie posprzątaliśmy klasę.


Serdecznie pozdrawiam,
Martyna

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?