Tarragona, zajęcia 15 kwietnia
Sikorki
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od wykonania obrazka przedstawiającego
motylka. W czasie pracy rozmawialiśmy na temat wiosny. Powtórzyliśmy
nazywanie kolorów. Ćwiczenie te niepozorne pozwoliło nam na usprawnianie
motoryki małej i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Następnie wykonaliśmy
kartę pracy na temat zwierząt na wsi. W każdej zagrodzie miało znaleźć
się 5 zwierząt takich jak krowa, byk, świnia, kura.
Podczas przerwy śniadaniowej opowiadaliśmy o minionych świętach
wielkanocnych. Kilka osób miało okazję wyjechać do Polski i spróbować
tamtejszych specjałów oraz doświadczyć śmigusa dyngusa na własnej
skórze. W tym dniu wręczyliśmy również nagrody w naszym projekcie
czytelniczym. Wielkie brawa dla Alexii i Janka. Zachęcamy również inne
dzieci do korzystania z naszej biblioteki szkolnej.
Po posiłku zrobiliśmy próbę naszej małej niespodzianki, którą szykujemy
na maj. Nauczyliśmy się na pamięć refren piosenki pt. „Polak mały”
(https://www.youtube.com/watch?v=EkvHMS8w8xw). Następnie wyszliśmy na
boisko szkolne, aby trochę odpocząć.
Po powrocie do klasy wraz z Kukułkami i Orłami, przećwiczyliśmy
śpiewanie hymnu, wcześniejszej piosenki oraz zapoznaliśmy się z
wierszykami, które należy nauczyć się na pamięć w domu.
Do domów rozchodziliśmy się, życząc sobie nawzajem miłego weekendu.
ZADANIE DOMOWE: Proszę o naukę na pamięć (w miarę możliwości) wiersza:
„Barwy ojczyste“ Czesław Janczarski
Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel - serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Kukułki
W tą kwietniową sobotę przywitaliśmy się i od razu
przeszliśmy do tematu dnia. Skupiliśmy się na bardzo ważnym wydarzeniu, a
mianowicie na Dniu Ziemi, obchodzonym na całym świecie dnia 22
kwietnia. Na wstępie obejrzeliśmy z kukułkami filmik wprowadzający nas w
teorie właśnie tego zagadnienia https://youtu.be/dmzGql-XC50 Następnie
dzieci wypowiadały się jak dbają o naszą planetę. Wspomniały o
zakręcaniu kranu, by oszczędzać wodę, wyłączać światło po wyjściu z
pokoju, segregować i recyklingować odpady.... Swoją wiedzę Kukułki odzwierciedliły na swoich pracach rysując planetę Ziemię. Po zakończeniu
prac zajadaliśmy się śniadaniem, podczas którego obejrzeliśmy legendę o
Smoku Wawelskim. Nie tracąc czasu wyruszyliśmy do grupy Sikorek na naukę
piosenki, którą zaprezentujemy podczas następnych zajęć. Niech to
pozostanie naszą słodką tajemnicą... Czas na spożycie energii na boisku
jak zawsze minął nam szybko. Po powrocie do klas każda Kukułka
wypożyczyła ze szkolnej biblioteki książkę.
Na zakończenie naszych zajęć poznaliśmy postać Mikołaja Kopernika.
Dzieci już wiedzą, że to wielki astronom, matematyk, lekarz...oraz czym
zasłużył się w historii. Rozmawiając o Ziemi, wymieniliśmy też
pozostałe planety. Kukułki już wiedzą, że nie tylko teoria jest ważna ale i
praktyka jeśli chodzi o dbanie planety Ziemi.
Dziękuje i do zobaczenia,
Małgosia
Orły
Nasze sobotnie zajęcia zaczęliśmy od rozmowy na temat herbów. Na początku zrobiliśmy burze mózgów- sami staraliśmy się zebrać pomysły czym one mogły być, do czego były używane i jakie rzeczy przedstawiały. Aby uporządkować zebrane teorie, obejrzeliśmy krótki film edukacyjny, który rozchwiał nasze wątpliwości i odpowiedział na wiele pytań. Później zaczęliśmy dyskusje na temat obejrzanego wcześniej materiału, a na koniec części teoretycznej wszystko wspólnie podsumowaliśmy.
Następnie nasza koleżanka pięknie przeczytała nam legendę o herbie
Junosza. Na przykładzie wcześniej wspomnianego herbu Junosza mogliśmy
przeanalizować podstawowe zasady tworzenia herbów, czyli heraldyki.
Poznaliśmy podstawowy podział tarcz, figur czy nazwy najczęściej
wykorzystywanych barw.
Po krótkiej przerwie na śniadanie, zabraliśmy się za zadanie, które pochłonęło część naszych zajęć. Myśląc o naszych rodzinach i przyjaciołach, zrobiliśmy nasze własne
herby rodzinne przedstawiające najbliższych oraz rzeczy, które
nam się z nimi kojarzą. Pojawiło się wiele ciekawych pomysłów na tarcze
rodzinnych herbów - od gier planszowych, drzew, spacerów po lesie, aż po
wspólne jedzenie czereśni, czy robienie dżemów malinowych.
Podczas tworzenia prac plastycznych nie zabrakło rozmów na temat spędzanych Świąt Wielkanocnych.
Po chwili zebraliśmy się z młodszymi grupami aby przećwiczyć piosenki
patriotyczne z okazji zbliżających się świąt majowych. Następnie
wszyscy razem poszliśmy na dwór, aby spędzić ze sobą trochę czasu na
świeżym powietrzu.
Na koniec dokończyliśmy prace plastyczne i wspólnie posprzątaliśmy klasę.
Serdecznie pozdrawiam,
Martyna
Komentarze
Prześlij komentarz