Tarragona, zajęcia 1 kwietnia

Sikorki

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od pokolorowania obrazka przedstawiającego łąkę. Następnie nakleiliśmy brakujące części oraz przeliczyliśmy poszczególne elementy. Dzięki temu zadaniu utrwaliliśmy takie nazwy jak żaba, biedronka, żuk.
Następnie, gdy już się wszyscy zebraliśmy w klasie udaliśmy się na wycieczkę w kosmos. Najpierw wysłuchaliśmy piosenki pt. "W układzie słonecznym" (https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI), po czym korzystając z makiety przedstawiającej poszczególne planety próbowaliśmy przyswoić nową wiedzę. Wiemy, że planety (jest ich 8: Merkury, Wenus, Ziemia, Mars, Jowisz, Saturn, Uran, Neptun) krążą wokół Słońca. Jedne są większe a inne mniejsze, niektóre obracają się szybko, a inne wolno. Polecieć w kosmos możemy tylko rakietą. Nasza planeta to Ziemia. Uczniowie z chęcią wykonali rysunki poszczególnych planet.
Po tak intensywnej pracy posililiśmy się śniadankiem i ciasteczkami. Następnie obejrzeliśmy film edukacyjny przedstawiające tradycje wielkanocne (https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg). Dowiedzieliśmy się, że Wielkanoc poprzedza Niedziela Palmowa. W tym dniu udajemy się do kościoła poświęcić palmy, które w Polsce wyglądają trochę inaczej niż tutaj. Dzieci zapoznały się również z tradycją malowania jajek, śmigusa dyngusa, oraz potrawami typowymi dla tych świąt. Mieliśmy również okazję zrobić sobie zdjęcia wielkanocne, korzystając z własnoręcznie robionej fotobudki. Dzieci z chęcią pozowały do zdjęcia, jako zajączek albo pisanka. Na boisku szkolnym chętni dołączyli do starszych grup i wzięli udział w zabawach z chustą animacyjną. A reszta grupy bawiła się w piaskownicy.

Po powrocie do klasy wykonaliśmy koszyczki wielkanocne oraz zgodnie z naszą tradycją posadziliśmy rzeżuchę, którą każdy uczeń zabrał do domu. Na zakończenie zajęć dzieci otrzymały kartę pracy o kosmosie, która zawierała obrazki do wypchnięcia i zabawy. Do domów rozchodziliśmy się życząc sobie nawzajem wesołych świąt.

PS: Pamiętajcie o podlewaniu rzeżuchy. Wesołych świąt.

Pozdrawiam,

Gabrysia

Kukułki i Orły

Podczas ostatnich zajęć w Tarragonie w grupie Kukułek i Orłów omawialiśmy szeroko pojęty temat wiosny i kojarzących się z nią barw.
Na początku naszego spotkania przypomnieliśmy sobie wszystkie cztery pory roku i krótko je omówiliśmy. Następnie zrobiliśmy burzę mózgów i staraliśmy się przypomnieć, czym charakteryzuje się ta pora roku i w jakich miesiącach występuje. Wymieniliśmy pierwsze jej oznaki w pogodzie, pojawiających się zwierzętach i zmieniającej się roślinności. Aby uporządkować zdobyte informacje, obejrzeliśmy krótki film edukacyjny.
Po chwili zabraliśmy się do tworzenia rysunków - pisanek, na wzór tej z Salou. Podczas wykonywania prac plastycznych nie zabrakło rozmów m.in. o podobieństwach i różnicach pojawiającej się wiosny w Polce i Hiszpanii oraz zaczętej przerwy świątecznej.
Po krótkiej przerwie, podzieliliśmy się na dwie grupy. Postanowiliśmy zagrać w kalambury. Obie grupy zawzięcie pokazywały swoje hasła, zdobywając przy tym wiele punktów.
Wiosna to także rozmaite kolory - to im poświęciliśmy drugą część zajęć. Zaczęliśmy od przypomnienia sobie tych podstawowych barw, a także nauczyliśmy się tych bardziej skomplikowanych - jak bordowy, czy granatowy.
Aby zastosować nowo zdobytą wiedzę zagraliśmy w grę „Krowo, krowo jakie dajesz mleko..?” Przypominającą zasadami berka na kolory.
Następnie wyszliśmy na dwór, gdzie rozłożyliśmy kolorową chustę animacyjną. Graliśmy tam w wiele rozmaitych gier. Zaczęliśmy od prostej zabawy w zamianę miejsc pod chustą, tych osób, które trzymają ten sam kolor. Później - aby jeszcze lepiej się poznać - graliśmy w grę Kto tak jak ja.. [w tym miejscu uczestnik wypowiadał co lubi robić/jeść/oglądać itd] i zmieniał swoje miejsce z innym graczem. Na koniec wrzuciliśmy do środka piłkę i poruszając chustą, staraliśmy się ją odbijać.
Gdy czas naszych zajęć powoli dobiegał końca, wykonaliśmy ostatnią pracę plastyczną. Za pomocą farbek domalowywaliśmy koronę drzew i ozdabialiśmy ją w rozmaity sposób. Pojawiły się jabłka, drobne kwiatuszki, a nawet całe, piękne różowe gałązki.

Martyna i Maja

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?