Tarragona, zajęcia 1 kwietnia
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od pokolorowania obrazka
przedstawiającego łąkę. Następnie nakleiliśmy brakujące części oraz
przeliczyliśmy poszczególne elementy. Dzięki temu zadaniu utrwaliliśmy
takie nazwy jak żaba, biedronka, żuk.
Następnie, gdy już się wszyscy zebraliśmy w klasie udaliśmy się na
wycieczkę w kosmos. Najpierw wysłuchaliśmy piosenki pt. "W układzie
słonecznym" (https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI), po czym
korzystając z makiety przedstawiającej poszczególne planety próbowaliśmy
przyswoić nową wiedzę. Wiemy, że planety (jest ich 8: Merkury, Wenus,
Ziemia, Mars, Jowisz, Saturn, Uran, Neptun) krążą wokół Słońca. Jedne są
większe a inne mniejsze, niektóre obracają się szybko, a inne wolno.
Polecieć w kosmos możemy tylko rakietą. Nasza planeta to Ziemia.
Uczniowie z chęcią wykonali rysunki poszczególnych planet.
Po tak intensywnej pracy posililiśmy się śniadankiem i ciasteczkami.
Następnie obejrzeliśmy film edukacyjny przedstawiające tradycje
wielkanocne (https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg).
Dowiedzieliśmy się, że Wielkanoc poprzedza Niedziela Palmowa. W tym dniu
udajemy się do kościoła poświęcić palmy, które w Polsce wyglądają
trochę inaczej niż tutaj. Dzieci zapoznały się również z tradycją
malowania jajek, śmigusa dyngusa, oraz potrawami typowymi dla tych
świąt. Mieliśmy również okazję zrobić sobie zdjęcia wielkanocne,
korzystając z własnoręcznie robionej fotobudki. Dzieci z chęcią pozowały
do zdjęcia, jako zajączek albo pisanka. Na boisku szkolnym chętni
dołączyli do starszych grup i wzięli udział w zabawach z chustą
animacyjną. A reszta grupy bawiła się w piaskownicy.
PS: Pamiętajcie o podlewaniu rzeżuchy. Wesołych świąt.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Kukułki i Orły
Podczas ostatnich zajęć w Tarragonie w grupie Kukułek i Orłów
omawialiśmy szeroko pojęty temat wiosny i kojarzących się z nią barw.
Na początku naszego spotkania przypomnieliśmy sobie wszystkie cztery
pory roku i krótko je omówiliśmy. Następnie zrobiliśmy burzę mózgów i
staraliśmy się przypomnieć, czym charakteryzuje się ta pora roku i w
jakich miesiącach występuje. Wymieniliśmy pierwsze jej oznaki w
pogodzie, pojawiających się zwierzętach i zmieniającej się roślinności. Aby uporządkować zdobyte informacje, obejrzeliśmy krótki film edukacyjny.
Po chwili zabraliśmy się do tworzenia rysunków - pisanek, na wzór tej z
Salou. Podczas wykonywania prac plastycznych nie zabrakło rozmów m.in. o
podobieństwach i różnicach pojawiającej się wiosny w Polce i Hiszpanii
oraz zaczętej przerwy świątecznej.
Po krótkiej przerwie, podzieliliśmy się na dwie grupy. Postanowiliśmy
zagrać w kalambury. Obie grupy zawzięcie pokazywały swoje hasła,
zdobywając przy tym wiele punktów.
Wiosna to także rozmaite kolory - to im poświęciliśmy drugą część zajęć.
Zaczęliśmy od przypomnienia sobie tych podstawowych barw, a także
nauczyliśmy się tych bardziej skomplikowanych - jak bordowy, czy
granatowy.
Aby zastosować nowo zdobytą wiedzę zagraliśmy w grę „Krowo, krowo jakie
dajesz mleko..?” Przypominającą zasadami berka na kolory.
Następnie wyszliśmy na dwór, gdzie rozłożyliśmy kolorową chustę
animacyjną. Graliśmy tam w wiele rozmaitych gier. Zaczęliśmy od prostej
zabawy w zamianę miejsc pod chustą, tych osób, które trzymają ten sam
kolor. Później - aby jeszcze lepiej się poznać - graliśmy w grę Kto
tak jak ja.. [w tym miejscu uczestnik wypowiadał co lubi
robić/jeść/oglądać itd] i zmieniał swoje miejsce z innym graczem. Na
koniec wrzuciliśmy do środka piłkę i poruszając chustą, staraliśmy się
ją odbijać.
Gdy czas naszych zajęć powoli dobiegał końca, wykonaliśmy ostatnią pracę
plastyczną. Za pomocą farbek domalowywaliśmy koronę drzew i
ozdabialiśmy ją w rozmaity sposób. Pojawiły się jabłka, drobne
kwiatuszki, a nawet całe, piękne różowe gałązki.
Martyna i Maja
Komentarze
Prześlij komentarz