Gavá, zajęcia 22 kwietnia

Klub Malucha

Mój dziadek dał mi psa
Pies cztery łapy ma
Normalny mówią pies
Nieprawda Coś w nim jest
Ma delikatny głos
I bardzo czujny nos
I kilka śmiesznych łat
Niewiele liczy lat
Puszek okruszek
Puszek kłębuszek
Bardzo go lubię
Przyznać to muszę
Puszek okruszek
Kłębuszek
Jest między nami sympatii nić.............

Słowa piosenki "Puszek Okruszek" Natalii Kukulskiej ujęły wszystkie tematy zajęć w sobotnim Klubie Maluszka.


Zaraz po rytmicznym powitaniu się,  https://www.youtube.com/watch?v=IFj4BW0O3gIhttps://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4-  zapoznaniu i przedstawieniu nowej koleżanki, jak zawsze usiedliśmy wokół naszej książki "Rok w lesie", ale czego tym razem szukaliśmy, na co zwracaliśmy uwagę?
Kwietniowa strona prezentuje zamieszanie, zatroskanie wokół. Rodziny zwierząt gromadzą się w swoich "poodkopywanych" domach.
Dom, rodzina, korzenie, relacje, a z tym związane zwyczaje, zapamiętane obrazy, przeżycia - to wszystko buduje naszą tożsamość. Niewypowiedziane słowa przez Maluszków (zrozumiałe) zaowocowały po chwili rozmowy zabawą w dom.
Dzieci same wiedziały kto, kim będzie w tej zabawie -  to skłoniło mnie, aby dzieciom powiedzieć, a Rodzicom przypomnieć o nachodzących polskich świętach narodowych: 2 Maj - Dzień Flagi i Dzień Polonii Zagranicznej, 3 Maj - Święto Konstytucji.

Chwila rozmowy, w której nasze Maluszki poważnie brały udział, wiedziały, że w domu - rodzinie należy trzymać się zasad, że zasady są ważne bo nas przede wszystkim chronią ( nie wolno biegać z nożyczkami - bo się skaleczymy etc.) - zbiór zasad konstytucyjnych - to troska o państwo- o dużą rodzinę.
Wokół domów zwierząt - przyroda, góry, wody, drzewa - dzieci wymieniały jeszcze więcej zauważonych bogactw Ziemi - wspomnieliśmy o Międzynarodowym Dniu Ziemi - obchodzonym właśnie 22 maja od 1970 roku.
W czasie przerwy śniadaniowo - owocowej, aby się nie rozpraszać w zabawie "KTO MA?" nazywaliśmy zwierzęta zamieszkujące różne tereny w świecie. Dzieci bardzo ładnie wypowiadały całe zdania, na przykład "Ja mam wiewiórkę, Kto ma słonia?" .
Po przerwie naszym zadaniem było wykonać flagę Polski, ale żeby nie być egoistyczną grupą - na Ziemi mieszkamy w rodzinach, troszczymy się wspólnie o zasady, dbamy o dom - "jest między nami sympatii nić" - wykonaliśmy również flagę drugiego Rodzica. Nie było łatwo!  Musieliśmy oprócz flagi Polski wykonać flagę Peru, Meksyku, Argentyny i Katalonii. Dzieci były dumne ze swojej pracy powtarzając, ze "tatuś się ucieszy" :-)

Tyle o tym Puszku, o jego delikatnym głosie, czujnym nosie, o spacerach - a jak on wygląda? https://www.youtube.com/watch?v=PhIUgUb-6dg&t=6s
Pojawiły się różne materiały i dzieci ( z dużą pomocą Rodziców) wykonały swojego Puszka. Czyli coś milutkiego, kochanego, coś do przytulenia, o przyjemnym wyglądzie. Wyszły kochane "tulisie". Poprosiłam Dzieci, aby okazały czułość, troskę - przytulały, całowały, uśmiechały się do swoich Puszków - widok nie do opisania.
Mam nadzieję, że piosenka, w której można odnaleźć tyle emocji, dobra i wartości będzie towarzyszyła czasem Maluszkom.
Nadszedł czas pożegnania, a po nas przyjechał pociąg, ale...... co to? Nie ten co zwykle - pociąg wyjątkowy - https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Pomachaliśmy na stacjach naszymi flagami i uściskami pożegnaliśmy się.
Bądźcie zdrowi, żebyśmy się znowu spotkali - tego życzę i pozdrawiam serdecznie,

Joanna Tylek

Żabki 1

Na ostatnich zajęciach poznawaliśmy nasze części ciała oraz zmysły. Rozpoczęliśmy od wprowadzenia dzieci w temat, rozmowy i szybkich pytań. Następnie wspólnie posłuchaliśmy wierszyka o częściach ciała i obejrzeliśmy krótki filmik edukacyjny. Po nauce przyszedł czas na trochę ruchu, stanęliśmy w kółeczku i wspólnie tańczyliśmy i śpiewaliśmy do piosenki „Głowa, ramiona, kolana, pięty”. Kiedy wiedzieliśmy już gdzie znajdują się poszczególne części naszego ciała, mogliśmy przejść do zajęć manualnych. Każdy dostał kartkę z konturem człowieka i samodzielnie dorysowywał po kolei - oczy, nos, usta itp. Dzieci poradziły sobie naprawdę dobrze!
Po skończonych pracach wspólnie wyszliśmy na dwór, gdzie zażyliśmy trochę słońca i świeżego powietrza.
Gdy wróciliśmy do sali nadszedł czas na poznanie naszych pięciu zmysłów - smak, zapach, wzrok, słuch oraz dotyk. Wytłumaczyliśmy sobie jak ważne są dla nas , na czym polegają i za co są odpowiedzialne. Następnie posłuchaliśmy wierszyka, tym razem o zmysłach, oraz filmiku edukacyjnego który podsumował temat. Dzięki niemu dzieci nauczyły się rozpoznawać smaki (słodki, słony, gorzki, kwaśny), rozpoznawać zapachy, dźwięki oraz rożnego rodzaju podłoża. Zagraliśmy również w krótką grę polegającą na szukaniu różnych przedmiotów miękkich , twardych , szorstkich, drewnianych itp. co pomogło nam zapamiętać rożnego rodzaju materiały. Aby poćwiczyć nasz słuch, staraliśmy się rozpoznać różne dźwięki, które puściłam dzieciom na komputerze. Były to odgłosy różnych zwierząt, czynności domowych a także natury i pogody.
Po wszystkim dzieci otrzymały plansze z zadaniami i wspólnie rozwiązywaliśmy je.
Przeprowadziłam z uczniami również krótką rozmowę na temat tego, czy wszystkiego warto dotykać , czego jednak powinniśmy unikać i jakie mogą być tego konsekwencje.
Na koniec zagraliśmy sobie jeszcze w kilka zabaw ruchowych oraz słownych i podsumowaliśmy całe zajęcia.
Do następnego razu :)


Maja 

Żabki 2

Nasz wspólny czas rozpoczęliśmy od rysowania na dowolny temat. Rozmawialiśmy o tym jak nam minął tydzień. Dzieci opowiadały o swoich zajęciach dodatkowych oraz zwierzętach domowych.  Po tej chwili integracji powitaliśmy się w kole piosenką: Wszyscy są witam. Każdy uczestnik  przytulał pluszowego pingwina Pingu oraz wypowiadał jedno zdanie na temat maskotki. Następnie dzieci posłuchały wiersza: Lokomotywa Juliana Tuwima. Przeczytaliśmy go dwa razy. Dzieci wymieniały co lub kto podróżował w każdym wagonie. Zjedliśmy śniadanie i wyszliśmy na świeże powietrze. Zorganizowaliśmy zawody sportowe z mierzeniem czasu. Każdy poczuł się bardzo zmotywowany by osiągnąć dobry wynik:) Po powrocie do sali zaproszono dzieci do aktywności plastycznej. Wykonywaliśmy naszyjniki z koralików, papierowe ośmiornice oraz inne prace z papieru. W międzyczasie rozmawialiśmy o szkole i o spędzaniu wolnego czasu. Posprzątaliśmy stoliki i resztę czasu bawiliśmy się  swobodnie do końca zajęć. Pożegnaliśmy się życząc sobie dobrego weekendu.

Monika

Bociany

Na ostatnich zajęciach w sobotę w grupie Bocianów świętowaliśmy „Międzynarodowy Dzień Ziemi”.
Na początku, gdy wszyscy zebraliśmy się w sali, zaczęliśmy nasze spotkanie od wymienienia skojarzeń związanych z Ziemią. Padały hasła takie jak kwiaty, drzewa, morze, ekologia. Następnie obejrzeliśmy film edukacyjny, który wyjaśnił nam wiele pojęć i dokładnie omówił cel obchodzenia tego dnia.
Gdy rozmawialiśmy o wcześniej wspomnianym filmie, odpowiedzieliśmy m.in. na pytania „Kiedy i gdzie zaczął być obchodzony Międzynarodowy Dzień Ziemi?”, „Jakie są przykładowe negatywne skutki działań człowieka na klimat?”, „Czym jest recykling?”, „Czym jest segregacja odpadów i jak inaczej możemy zadbać o środowisko?”.
Po omówieniu części edukacyjnej zagraliśmy w grę „Kto tak jak ja..” z zamianą miejsc na krzesłach. Przykładowo, kiedy ktoś powiedział „Kto tak jak ja… lubi jeść pizzę”, wszystkie osoby, które lubią jeść to danie, musiały wstać i usiąść na innym wolnym miejscu. Ta gra przysporzyła wiele szerokich uśmiechów na twarzach i pozwoliła nam się jeszcze lepiej poznać.
Gdy zabawa się skończyła, podzieliliśmy się na dwie 3-osobowe grupy. Każda z grup dostała brystol do zrobienia plakatu „Skarby Ziemi”. Zaczęliśmy od narysowania dużej Ziemi, którą pomalowaliśmy farbami za pomocą małych kawałków gąbki.
Gdy plakaty suszyły się na dworze, zrobiliśmy przerwę i zjedliśmy drugie śniadanie.
Następnie wyszliśmy na dwór - zabraliśmy ze sobą piłkę i chustę animacyjną.
Po chwili czasu wolnego na placu zabaw, zaczęliśmy gry za pomocą kolorowej chusty. Pojawiły się zabawy w „Kolory”, „Huragan”, „Zawijańca” i wiele innych.
Po czasie spędzonym na świeżym powietrzu, nadeszła chwila na dokończenie naszych plakatów. Wróciliśmy do sali i wycięliśmy małe flagi Hiszpanii i Polski aby za ich pomocą oznaczyć te kraje na pracach.
Dziewczynki na swoim plakacie narysowały to, co z Ziemią im się kojarzy najbardziej - m.in. kwiaty, zwierzątka, chmury… Natomiast chłopcy podali praktyczne pomysły związane z szeroko pojętą ekologią - segregacją śmieci, oszczędzaniem prądu, itd..
Na koniec zajęć posprzątaliśmy salę i pożegnaliśmy się ze sobą.


Pozdrawiamy,
Martyna i Jakub

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?