Tarragona, zajęcia 29 lutego

Sikorki 

Kolejne zajęcia w szkole polskiej zaczęliśmy od przywitania nowej Sikorki o imieniu Amelia. Witamy wśród nas! 
Uczniowie zajęli swoje miejsca i po rozdaniu kart prac ze szlaczkami zaczęliśmy pisanie. W dalszej kolejności zebraliśmy się w kręgu, by zaśpiewać Wszyscy są, Witam Was i już tradycyjnie omówić kalendarz. 
Powtórzyliśmy wszystkie dni tygodnia, zjawiska pogodowe i pory roku. Sikorki coraz lepiej sobie radzą w wymienianiu pokazywanych obrazków. 
Tematem dnia było wprowadzenie pojęć mały i duży. Za pomocą pudełek po różnych rzeczach dzieci obserwowały ustawione pudełeczka, po czym próbowały dostrzec różnice. Trafiona była wypowiedź o różnicy wysokości! Brawo. Dopowiedzieliśmy, że niektóre pudełka różnią się szerokością. 
Następne zadania polegały na pytaniu dzieci gdzie znajduje się pudełko? NA, NAD, POD, W, Z, DO to przyimki, które pomogły nam w odpowiedzi na to pytanie. Pudełko znajduje się nad tablicą, pod tablicą, na półce. Pudełko wkładam do torby. Pudełko wyjmuje z torby. Za pomocą rekwizytów dzieci lepiej zapamiętują podane słowa. I tak właśnie się stało, brawo Sikorki! 
Przyszedł czas na zasłużone śniadanko, podczas którego poznaliśmy wiersz J.Tuwima ,,Pan Hilary''. Śmiechu nie brakowało. 
Po skończonym śniadanku wszyscy skierowaliśmy się na środek klasy, by skakać przy piosence ,,Duży i mały skok''. Ależ to była zabawa, od dziś to nasza obowiązkowa piosenka. Utrwaliliśmy przy okazji prawą i lewą stronę, do przodu, do tyłu i w bok. 
Kontynuacją zabawy było wyjście na szkolne boisko z Orłami, by pograć w piłkę, skakanki czy pobawić się w piaskownicy. Relaks zawsze dobrze wpływa na rozwój dzieci, tym razem też tak było. 
Po zakończonych zabawach wróciliśmy do klasy, umywszy ręce i zjadając ciasteczka przypomnieliśmy sobie nasze szkolne pacynki. Wśród nich był rycerz, królowa, Piotruś Pan, biedronka, motyl, baletnica i inne. Zaznajomiliśmy się z naszymi bohaterami i na ochotnika wybierając daną kukiełkę odgrywaliśmy przedstawienie. Wszyscy chcieli być czarownikiem, by zamieniać wszystkich w żaby. Ochotników nam nie brakowało, tak się nam nasze opowieści przedłużyły, że aż rodzice musieli troszkę poczekać aż się z nimi pożegnamy. Trzeba przyznać, iż morały wymyślonych bajek przez dzieci były inne od tych zwyczajnych. Pacynki pobudziły naszą wyobraźnię i na chwilę przenieśliśmy się w bajkowy świat. 

Praca domowa. Starsze Sikorki dostały karty pracy z literkami. Proszę o nazwanie obrazka na podaną literę i wpisanie go do zeszytu. 

Dziękuje i pozdrawiam, 
Małgosia 

Orły 

Ostatnie zajęcia lutowe rozpoczęliśmy od pogawędki na temat dni tygodnia, miesięcy i pór roku. Akurat spotkaliśmy się 29 lutego, a to nie często się zdarza. Wyjaśniliśmy, że tylko, co 4 lata luty ma 29 dni. Następnie przeszliśmy do uzupełnienia zadania domowego, karty pracy na temat głosek z/ż/rz. Także kilka ochotników przeczytało na głos wiersz pt. „Szkoła”. 
Po krótkim wstępie przeszliśmy do części głównej naszej lekcji. Uczyliśmy się opisywać osoby, rzeczy. Każdy uczeń starał się opisać swojego kolegę z klasy, używając takich czasowników jak: być, mieć, nosić, być ubranym itd. Następnie zapisaliśmy do zeszytów kilka przykładowych cech, które pomogą nam w opisie osoby: 
• twarz (owalna, okrągła, pyzata, szczupła, drobna, z dołkami na policzkach, blada, opalona, piegowata, wesoła), 
• czoło (niskie, wysokie), 
• oczy (małe, duże, zielone, brązowe, zapłakane), 
• brwi (gęste, cienkie, ciemne, jasne), 
• nos (mały, duży, długi, zadarty, piegowaty), 
• usta (szerokie, pełne, wąskie, czerwone, ładne, uśmiechnięte), 
• uszy (małe, duże, odstające, przylegające do głowy), 
• włosy (jasne, ciemne, proste, kręcone, krótko przystrzyżone, najeżone, z grzywką), 
• wzrost (wysoki, niski, średni)
Po tak intensywnej pracy przyszła pora na przerwę śniadaniową, podczas której opowiadaliśmy o naszych najbliższych planach. Po posiłku wraz z Sikorkami wyszliśmy na boisko szkolne. 
Po powrocie do klasy każda osoba otrzymała kolorowankę przedstawiającą postać Marii Skłodowskiej-Curie. Uczniowie wiedzą już, że była to Polka, która miała męża Francuza. Była chemikiem, naukowcem. Badała zjawisko promieniotwórczości oraz odkryła pierwiastki: rad i polon. Otrzymała dwukrotnie Nagrodę Nobla. Była pierwszą kobietą na świecie, która otrzymała wyżej wymieniona nagrodę. Przy okazji zapoznaliśmy się z takimi słowami jak naukowiec i eksperyment. 
Na zakończenie przećwiczyliśmy nasz taniec polonez, gdyż doszły do naszej grupy nowe osoby. Okazało się, że po ponad dwumiesięcznej przerwie Orly nie pamiętały naszego układu tanecznego. 
Po posprzątaniu klasy, spakowaniu zeszytów i zadania domowego rozeszliśmy się do domów życząc sobie miłego weekendu. 

Zadanie domowe: Uczniowie otrzymali kartę pracy do domu, należy opisać obrazek, można wykorzystać słowa i wyrażenia zamieszczone obok rysunku. 

Pozdrawiam, 
Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?