Nabór uczestników szkolenia dla kadry organizacji partnerskich w ramach projektu „Polska szkoła za granicą. Wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół polonijnych”
Associació
Cultural Escuela Polaca ogłasza
nabór uczestników szkolenia dla kadry organizacji partnerskich w
ramach projektu
„Polska szkoła za granicą. Wspieranie
doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół polonijnych”
realizowanego w ramach programu Erasmus+, sektor edukacja
szkolna, akcja K02 – projekty strategiczne na rzecz edukacji
szkolnej. Szkolenie odbędzie się w dniach 17.01.20 – 21.01.20
w Poolse Vereniging voor Cultuur en Onderwijs w Geel (Belgia)
Dane
identyfikacyjne projektu: Nr 2017-1-PL01-KA201-038799
Czas
trwania projektu:
01.09.2017
-31.08.2020
Adresaci
projektu:
-
pracownicy merytoryczni (nauczyciele i kadra zarządzająca) Associació Cultural Escuela Polaca
Cel
projektu:
-
podniesienie wiedzy oraz kompetencji nauczycieli szkół polonijnych z zakresu metodyki nauczania wczesnoszkolnego i przedmiotowego w jęz. polskim
-
podniesienie kompetencji kadry kierowniczej polonijnych placówek oświatowych w zakresie umiejętności związanych z zarządzaniem szkołą
-
podniesienie kompetencji dydaktycznych, psych.-pedagogicznych oraz międzykulturowych nauczycieli oraz kadry zarz. szkół polonijnych
-
podniesienie kompetencji prowadzenia szkoleń oraz udzielania doradztwa metodycznego nowym grupom odbiorców przez pracowników dydakt. z organizacji koordynującej
-
opracowanie i wdrożenie w instyt. partnerskich oraz innych innowacyjnego programu doskonalenia metodycznego nauczycieli polonijnych (w tym kadry zarządzającej)
-
opracowanie i wdrożenie w instyt. partnerskich pakietu metodycznego nauczyciela szkoły polonijnej, obejmującego wypracowane w trakcie projektu materiały metod.-dydaktyczne
-
opracowanie i prowadzenie metodycznych kursów e-learningowych - zapewnienie stałego wsparcia metodycznego uczestniczącym w projekcie placówkom polonijnym (kadrze pedagogicznej tych placówek) oraz innym zainteresowanym podmiotom i osobom prowadzącym polonijną działalność edukacyjną poza granicami kraju
-
dostosowanie oferty nauczania do potrzeb danego środowiska Polaków na emigracji - na podstawie badań ankietowych w org. partnerskich
Finansowanie:
-
w ramach budżetu projektu sfinansowane zostaną koszty podróży i pobytu w kraju partnera przyjmującego wraz z ubezpieczeniem, a także przygotowanie uczestników do wyjazdu.
Obowiązki
uczestników:
przed
mobilnością zagraniczną:
-
zapoznanie się ze specyfiką organizacji i funkcjonowania oświaty
polonijnej w kraju organizacji przyjmującej w oparciu o dostarczone
materiały,
-
przygotowanie pedagogiczne w związku z planowaną tematyką
szkolenia
w
trakcie mobilności zagranicznej:
-
sumienne uczestnictwo w zaplanowanych działaniach merytorycznych,
-
sporządzanie krótkich raportów dziennych dla instytucji
wysyłającej –
Associació
Cultural Escuela Polaca
z
przebiegu krótkiego szkolenia dla pracowników organizacji
partnerskich,
-
wypełnianie ankiet ewaluacyjnych w trakcie mobilności i przesyłanie
ich do koordynatora projektu z org. koordynującej,
-
gromadzenie materiałów ze szkolenia w celu ich późniejszego
wykorzystania podczas prac nad wytworzeniem rezultatów pracy
intelektualnej projektu,
-
uczestnictwo w działaniach na rzecz wytworzenia rezultatów pracy
intelektualnej projektu,
-
uczestnictwo w formach przygotowanie kulturowego ustalonych w
porozumieniu z partnerem zagranicznym
po
mobilności:
-
realizacja zadań przydzielonych przez koordynatora projektu, dot.
prac nad wytworzeniem rezultatów pracy intelektualnej projektu,
-
upowszechnianie rezultatów mobilności (udział w wydarzeniach
upowszechniających organizowanych przez organizację), w tym
dzielenie się uzyskaną wiedzą z innymi pracownikami w instytucji
partnerskiej, nie uczestniczącymi w szkoleniu
-
sporządzenie indywidualnego raportu z odbytej mobilności (do 30 dni
po zakończeniu mobilności) oraz przesłanie go do org.
koordynującej
-
sporządzenie raportu wymaganego przez Narodową Agencję w terminie
przez nią określonym (przesłanie potwierdzenia sporządzenia
raportu do org. koordynującej).
Rekrutacja
do projektu:
Szczegółowe
informacje na temat rekrutacji dostępne są w „Regulaminie
rekrutacji”. W celu wzięcia udziału w procesie rekrutacji należy
wypełnić i własnoręcznie podpisać kwestionariusz zgłoszeniowy
(załącznik nr 1) oraz
deklarację
udziału w projekcie
(załącznik nr 2) a
następnie przesłać pocztą elektroniczną skany ww. dokumentów (w
formacie PDF) na adres: ewa.hojna@gmail.com
Szczegółowe
informacje o programie znajdują się na stronie internetowej:
http://erasmusplus.org.pl/
Projekt
„Polska szkoła za granicą. Wspieranie doskonalenia zawodowego
nauczycieli szkół polonijnych” jest współfinansowany w ramach
programu Unii Europejskiej Erasmus+.
Załącznik nr 1 i nr 2:
https://drive.google.com/open?id=1M8GAkDAI_nnYmzwspx2tkTfEjHLNnFCM
https://drive.google.com/open?id=1M8GAkDAI_nnYmzwspx2tkTfEjHLNnFCM
Komentarze
Prześlij komentarz