Barcelona, zajęcia 14 września

Poziomki 

Rok szkolny 2019/20 w Szkole Polskiej w Barcelonie, a tym samym w grupie Poziomek -rozpoczęty. Po ogólnej części inaugurującej nowy rok nauki w której uczestniczyła cała społeczność szkolna - pani Ewa Hojna - dyrektorka Szkoły Polskiej, uczniowie, nauczycielki, Babcia Polska i rodzice oraz zaproszeni goście Pan Wojciech Jańczuk - Konsul RP w Barcelonie i Joan Carles Jara - Dyrektor Col-legi La Salle Gracia (w której odbywają się nasze zajęcia)- przeszliśmy do sali na pierwsze spotkanie. 
Poziomki- to maluszki 3-letnie. Nie mniej jednak dzielnie stawiły czoła wyzwaniom pierwszego dnia w nowej szkole. Na początku każde dziecko otrzymało kółeczko ze swoim imieniem , a następnie przywitaliśmy się i przedstawiliśmy sobie wzajemnie. Do naszego poziomkowego grona dołączył zajączek -przytulanka, którego nazwaliśmy Poziomka. Po zapoznaniu się zasiedliśmy do pierwszego śniadania szkolnego. 
Kolejnym punktem spotkania było wykonanie wspólnego plastycznego dzieła, pokolorowanie postaci chłopców i dziewczynek i przyklejenie ich oraz podpisanie imionami dzieci. W ten sposób powstał nasz grupowy portret. Następnie udaliśmy się na podwórko szkolne, aby zobaczyć zjeżdżalnię , domek i zamek oraz sznurkową ściankę wspinaczkową, które będą czekały na dzieci w sobotnie przedpołudnia. 
Troszkę zmęczeni ale zadowoleni kontynuowaliśmy zajęcia udając się na zwiedzanie szkoły. Zajrzeliśmy do starszych koleżanek i kolegów oraz odwiedziliśmy bibliotekę szkolną. Każde dziecko wypożyczyło książeczkę do domu, aby obejrzeć ją i "przeczytać" przy pomocy rodzica. 
Pracowite zajęcia w Szkole Polskiej zakończyliśmy zabawą ruchową z użyciem woreczków z grochem. Na pożegnanie wszystkie Poziomki otrzymały upominki w postaci zajączków przytulanek. 
Bardzo dziękujemy Maluszkom za pierwsze wspólne zajęcia i oczywiście zapraszamy na kolejne. 

Pozdrawiamy, 
Maria Kołomyjec i Joanna Klaus 

Jagódki 

Witamy w nowym roku szkolnym wszystkie Jagódki wraz z Rodzicami. 
Na nasze pierwsze, sobotnie spotkanie przybyły prawie wszystkie Jagódki. Z okazji wyjątkowego dnia, krótszego czasu zajęć, skupiliśmy się na wzajemnym poznawaniu. Wykonaliśmy gumowe etykiety z imieniem dziecka, każde z dzieci po śladzie napisało swoje imię na gumowym prostokącie w wybranym przez siebie kolorze - kolory oczywiście zbliżone do jagody - w rożnym stanie jej wzrostu - od niebieskiego przez fioletowy do granatu :-) Zawieszone na granatowej kokardzie, będą nam bardzo pomocne w czasie naszych wyjść na zewnątrz. 
Następnie siedząc w kole pobawiliśmy się w trudną i wymagającą skupienia zabawę. Każde z dzieci musiało wymienić imiona koleżanek i kolegów. Trudność polegała na tym, że było nas bardzo dużo, a jednak dzieci nie znając się wcześniej poradziły sobie doskonale z zadaniem. 
Pozostając w kole pobiegaliśmy w zabawie - "zgubione krzesło" i na koniec wracając do stolików dzieci wykonały szybkie ale ważne zadanie. Poprosiłam dzieci, aby tylko ołówkiem wykonały rysunek- "wspomnienie z wakacji" i krótko opowiedziały co tak mocno zapamiętały z tego czasu. Zadanie to nie tylko pozwoliło na poznanie niesamowitych zdolności dzieci, ale także chciałam poznać możliwości językowe naszych Jagódek. 
Okazało się, że mamy cudowną grupę - bardzo miłych, wesołych, zdolnych dzieci. Rysunki przechowamy w teczkach naszych dzieci i za 10 miesięcy przypomnimy sobie co takiego opowiedziały nam na pierwszym spotkaniu. Na pewno będą zdziwione:-) 
Cieszymy się, że już niedługo znowu się spotkamy - mam nadzieję, że na kolejnym spotkaniu poznamy kolejne 5 naszych Jagódek - zapraszamy!!! 

Joanna, Michalina, Babcia Sabina 

Malinki 
 
Witaj Szkoło! W ostatnią sobotę, wypoczęci i zregenerowani rozpoczęliśmy nowy rok szkolny. Zaczęliśmy od wspólnej, uroczystej inauguracji w auli. Przywitała nas Pani Dyrektor, Pan Konsul oraz Dyrektor goszczącej nasz szkoły. Później nastąpiło rozdzielenie na grupy…i marsz do naszej „malinkowej sali”. 
Malinki poznały nową Panią, z którą będą pracować przez kolejny rok –Panią Karolinę oraz Panią Olę – praktykantkę. Pierwszy dzień z nowymi koleżankami i kolegami oraz prowadzącą to świetna okazja do wspólnych zabaw integracyjnych, lepszego poznania siebie nawzajem, opowiadania o sobie i oczywiście o wakacyjnych wojażach. Dzieci były bardzo aktywne, chętnie dzieliły się wrażeniami z urlopowych podróży. Okazało się również, że większość spędziła choć część wakacji w Polsce. 
W trakcie swobodnej wypowiedzi przypomnieliśmy sobie również o zasadach obowiązujących podczas prowadzenia rozmowy w grupie. Aby dobrze nam się pracowało przez cały rok, razem stworzyliśmy zasady obowiązujące w naszej grupie, pamiętając o sformułowaniu ich w jak najbardziej pozytywny sposób. Bawiliśmy się także przy dźwiękach wesołej, klasycznej muzyki, szukając rozsypanych imion, które później należało przykleić do siebie w widocznym miejscu, tak aby inni mogli zapamiętywać nasze imię. 
Wiedząc, że aby ładnie i wyraźnie się wypowiadać, ważna jest fonacja i oddech, stworzyliśmy wisiorki na których narysowaliśmy rzecz, która najbardziej kojarzy nam się z wakacjami a następnie ćwiczyliśmy na nich prawidłowy tor oddechowy. 
W trakcie zajęć oczywiście przyszła pora na „małe co nieco”, czyli na drugie śniadanie. Zgodnie z naszymi zasadami dbania o środowisko i nieużywania plastikowych kubeczków, dzieci świetnie się spisały i prawie wszystkie pamiętały o przyniesieniu swoich kubków lub butelek wielokrotnego użytku. Brawo ! Pierwszy dzień w szkole upłyną nam bardzo szybko i wesoło. Jak to się mówi: pierwsze koty za płoty. 

Do zobaczenia za 2 tygodnie, 
Karolina 

Jarzębina 

Pierwsze w tym roku szkolnym zajęcia rozpoczęliśmy od przedstawienia się. Przywitaliśmy nowych uczniów, którzy do grupy Jarzębina awansowali z Malinek oraz tych, którzy dopiero rozpoczęli swą przygodę ze Szkołą Polską w Barcelonie. 
Po zabawach integracyjnych porozmawialiśmy o zasadach jakie obowiązują w naszej klasie. Uczniowie w parach zapisywali co należy robić oraz do czego mają prawo. Wszystkie pomysły znalazły się w naszym kodeksie, który będzie nam towarzyszył podczas tego roku szkolnego. 
Przy okazji wyjaśniliśmy sobie też co oznacza słowo KODEKS. Każdy z uczniów otrzymał zeszyt, w którym będziemy zapisywać najważniejsze rzeczy z zajęć. Poruszyliśmy też temat nowych zasad naszej szkoły dotyczących ograniczenia ilości używanego plastiku. Dzieciom ten temat nie jest obcy i każde z nich miało wiele do powiedzenia. Dyskusja była długa i ewoluowała na inne tematy związane z zagrożeniami dla naszej planety. Temat nie został wyczerpany i będziemy do niego wracać na kolejnych zajęciach. 
Na zakończenie wspominaliśmy minione wakacje oraz miejsca, które odwiedziliśmy. Każdy mógł zaznaczyć na Mapie Młodego Odkrywcy miasto w Polsce, które odwiedził lub z którego pochodzą jego rodzice. 
Przypominam, że staramy się ograniczyć ilość plastiku, który zużywamy. W związku z tym, bardzo proszę aby każde dziecko miało ze sobą na zajęciach swój kubeczek. 

Pozdrawiam, 
Ania Lintner

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?