Zajęcia w Tarragonie, 3 marca

Sikorki 

Marcowe zajęcia zaczęliśmy od przywitania się, po czym przeszliśmy do gier, podczas których dzieci musiały wykazać się spostrzegawczością i zrozumieniem fiszek. Ćwiczenie to posłużyło do utrwalenia, ale i poznania nowych słówek. Odgadywanie nowych słówek zajęło nam czas do przerwy śniadaniowej. 
Po małym co nie co, utrwalaliśmy sobie piosenki, które już znamy. Również piosenkę ,,Witaminki'', którą zaśpiewamy na spotkaniu wielkanocnym. Tym razem śpiewaliśmy m.in.Ogórek, Kolorowe kredki, Głowa, ramiona, kolana, piety, A ja kocham moją mamę, itd. 
Tak rozśpiewani wyszliśmy wraz z Orłami na boisko, by poprzez zabawy ruchowe na świeżym powietrzu spożyć naszą energię. 
Po powrocie do klasy i umyciu rączek, zabraliśmy się do kart pracy z Tropiciela. Wcześniej jednak wraz z Orłami utrwaliliśmy Witaminki z repertuaru Fasolek, by na następnych zajęciach wspólnie zaśpiewać. Wracając do prac,dzieci słusznie zauważyły, że sowa huczy nocą, a w dzień świeci słońce. 
Po kolorowaniu obrazków i naklejeniu naklejek przeszliśmy do drugiej karty pracy, która bardzo zainteresowały uczniów. 
Jako, iż zbliżają się Święta Wielkanocne, i chcąc przybliżyć dzieciom te niezwykłe wydarzenie, uczniowie naklejali i nazywali co potrzebne jest do koszyczka. Już nie mogą się doczekać ozdabiania jajek na spotkaniu świątecznym. 
Tradycyjnie już zakończyliśmy zajęcia lekturą. Tym razem poznaliśmy Lolę i jej brata, w książce pt.,,Za nic na świecie nie zjem pomidora''. Nazywając występujące w niej warzywa, dzieci stwierdziły, że wszystkie są dobre, a co najważniejsze zawierają witaminki. 
Tym jakże zdrowym akcentem pożegnaliśmy się do następnego spotkania, które będzie już wielkanocne! 

P.S. Proszę o utrwalenie piosenki ,,Witaminki'' z repertuaru Fasolek. 

Dziękuje i pozdrawiam, 
Małgosia

Orły 

Marcowe zajęcia rozpoczęliśmy od powtórzenia nazw pór roku, przyporządkowania miesięcy do danej pory roku. Uczniowie poznali datę 21.03 - Pierwszy Dzień Wiosny. Poznaliśmy nazwy wiosennych kwiatów, tj. przebiśniegi, krokusy, żonkile. Aby usystematyzować sobie nowe treści uczennice wzięły udział w zagadkach tematycznych. 
Następnie przeszliśmy do zajęć plastycznych. Uczennice pokolorowały obrazek ilustrujący zwyczaj palenia Marzanny. 
Po wyczerpujących zajęciach przyszła pora na przerwę śniadaniową. Podczas przerwy wzbogacaliśmy słownictwo związane z opisywaniem warunków atmosferycznych typowych dla nowej pory roku. Po przerwie wraz z Sikorkami wyszliśmy na boisko szkolne. Był to czas swobodnej zabawy i integracji obu grup. 
Po powrocie wraz z młodszą grupą przećwiczyliśmy naukę piosenek, które dzieci zaprezentują podczas następnego spotkania. Po powrocie do klasy wykonaliśmy witraże przedstawiające tulipany. Przy okazji usprawnialiśmy zdolności manualne, korzystając z nożyczek, bibuły i kleju. 
Na zakończenie obejrzeliśmy bajkę z serii Miś Uszatek pt. ´´Czajka´´. 
UWAGA: Uczennice otrzymały krótkie wierszyki do nauki na pamięć (na 17.03 Spotkanie Wielkanocne) oraz kartę pracy ´´Wielkanoc – wyrażamy swoje zdanie, interpretujemy historyjkę obrazkowa´´ (na pierwsze zajęcia kwietniowe). 
Pozdrawiam i do zobaczenia na spotkaniu świątecznym, 
Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?